9 راهکار اساسی برای کاهش هزینه‌های سفر

مقالات
کاهش هزینه های سفر
832 بازدید
کوهگرد
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

امروزه بالا رفتن هزینه‌های زندگی و شرایط سخت اقتصادی، باعث شده بسیاری از مردم، سفر را از برنامه‌های زندگی خود حذف کنند و هزینه‌های مربوط به آن را، اضافه بدانند. البته این باور، بسیار اشتباه است. زیرا سفر رفتن مزایای بیشماری دارد و با سفر ، روح و روان آدمی تازه نگه داشته می‌شود.

افراد با سفر رفتن می‌توانند انرژی‌ لازم، برای ادامه زندگی را به‌دست آورند و با توان بیشتر به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند. بنابراین بهتر است به جای خط زدن مسافرت از برنامه‌های زندگی‌تان، در هزینه‌های آن صرفه‌جویی کنید.

به‌همین منظور ما در این جا قصد داریم تا شما عزیزان را با راهکارهایی مناسب و کاربردی آشنا کنیم تا در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کرده و امکان مسافرتی خاطره‌انگیز برای شما فراهم گردد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش 9 راهکار اساسی برای کاهش هزینه‌های سفر

در این بخش 9 راهکار مهم و کاربردی را به شما آموزش می‌دهیم تا با کم‌ترین هزینه به نقاط مختلف ایران سفر کنید و لحظاتی خوش و به‌یاد ماندنی را در کنار خود و عزیزانتان تجربه کنید.

در زمان مناسب سفر کنید

در کشور ما، افراد معمولا در فصل های بهار و تابستان سفر می کنند و در واقع این دو فصل برای مسافرت، شلوغ‌ترین زمان‌های سال است. به‌همین دلیل ممکن است خدماتی که در زمان‌های شلوغ و پرمسافر، در شهرهای توریستی ارائه می‌شود، افزایش قیمت داشته باشند. در حالی‌که در دیگر زمان‌های سال که مسافرت کاهش می‌یابد، خدمات مربوط به مسافران هم با تخفیف ویژه و با قیمت مناسب‌تر عرضه خواهد شد.

بنابراین اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، بهتر است زمان‌های خلوت و کم تردد سال برای سفر را انتخاب کنید. در‌نظر داشته باشید، زمان سفر در جاهای مختلف ایران، متفاوت است.  به ‌عنوان مثال گردشگران، بیشتر به مناطق گرمسیری در فصول سرد و مناطق سردسیری در فصول گرم، سفر می‌کنند و بنابراین در این زمان‌ها هزینه سفر افزایش می‌یابد.

 

با وسیله نقلیه مناسب سفر کنید

برای سفر کردن می‌توان از وسایل نقلیه مختلفی مانند هواپیما، خودروی شخصی، تاکسی، قطار و اتوبوس استفاده کرد. در بین موارد ذکر شده هواپیما، سریع‌ترین و گران‌ترین وسیله نقلیه است، در حالی که اتوبوس،  نسبت به دیگر موارد، قیمت پایین‌تری داشته که البته با آن می‌توان به مناطق بیشتری از کشور دسترسی داشت.

9 راهکار اساسی برای کاهش هزینه‌های سفر

به این نکته توجه داشته باشید، اگر می‌خواهید با هواپیما سفر کنید، برای پایین‌ آوردن هزینه‌ها، بهتر است بلیط‌های لحظه آخری تهیه کنید که با قیمت پایین‌تری ارائه می‌شوند. علاوه‌ بر این قیمت بلیط‌ها در روزهای وسط هفته،‌ نیمه شب و صبح زود نیز کمتر از حالت عادی هستند.

در مجموع اگر قصد سفر دارید، با توجه به نوع مسیر و بررسی هزینه‌ها، بهترین وسیله نقلیه را با مناسب‌ترین قیمت انتخاب کنید.

 

کنترل هزینه‌های سفر با انتخاب نوع غذا

انتخاب غذای مناسب در زمان سفر و مدیریت آن، از راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه‌هاست. زیرا اگر می‌خواهید برای سرو غذا به رستوران بروید، باید هزینه بسیار زیادی برای هر وعده پرداخت کنید. در حالی‌که مصرف غذاهای محلی یا خیابانی می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش هزینه‌ها باشد.

9 راهکار اساسی برای کاهش هزینه‌های سفر

به این نکته توجه داشته باشید، اقامتگاه‌های بومگردی و محلی وجود دارند که در آن‌ها غذاهای محلی با هزینه پایین، سرو می‌شوند. بنابراین علاوه بر لذت بردن از دست ‌پخت خانم‌های محلی شهر و روستایی که به آن سفر کرده‌اید، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و سفری ارزان را تجربه کنید.

در واقع استفاده از غذاهای محلی نه تنها به کاهش هزینه‌های سفر کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا در کنار لذت بردن از طبیعت بکر و آثار تاریخی یک منطقه، غذاهای محلی آن منطقه را هم تجربه کنید. هم‌چنین همراه داشتن غذاهای کنسروی و یا تهیه آن‌ها در منطقه‌ای که به آن سفر کرده‌اید، می‌تواند از دیگر راهکارهای مناسب برای کم کردن هزینه‌ها باشد.

 

استفاده از وسایل نقلیه عمومی

زمانی که به مقصد رسیدید، برای بازدید از مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی می‌توانید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. جابه‌جایی با این نوع وسایل نقلیه، از دیگر روش‌های مناسبی است که به کم کردن هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

 

وسایل کم همراه داشته باشید

سعی کنید برای سفر، صرفا وسایل لازم و ضروری همراه داشته باشد. در واقع این کار باعث می‌شود تا در حین سفر به راحتی جابه‌جا شوید و بدون نیاز به کرایه کردن تاکسی دربست، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

 

رزرو کردن اقامتگاه‌های کم هزینه

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سفر کم هزینه، اجاره اقامتگاه مناسب است. امروزه، روش‌های مختلفی برای اقامت در شهرهای مختلف کشور مانند رزرو هتل، هتل آپارتمان، سوئیت، هاستل، اقامتگاه بومگردی و خانه‌های محلی وجود دارد. علاوه بر موارد گفته شده، اقامتگاه‌های بومگردی، سبک جدیدی از اقامتگاه است که در کنار داشتن مزایای بیشمار، از هزینه مناسب‌تری هم برخوردار است.

9 راهکار اساسی برای کاهش هزینه‌های سفر

از مهم‌ترین مزایای اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی، امکان آشنایی مسافران، با رسم و رسوم‌ها، تاریخ، معماری و فرهنگ منطقه‌ای است که به آن سفر کرده‌اید. بنابراین با رزرو اقامتگاه بومگردی در اصل با یک تیر چند نشان زده‌اید، مسافرت کم هزینه خواهید داشت و می‌توانید با شهر مقصد هم بیشتر آشنا شوید.

البته امروزه برخی از سایت‌های گردشگری معتبر نظیر سایت اتاقک راه‌اندازی شده‌اند که با اجاره آنلاین اقامتگاه‌های مختلف در کلیه نقاط کشور، با قیمت مناسب و تنوع بالا، شرایط سفر را برای شما آسان‌تر کرده‌اند.

به‌گونه‌ای که،  با رزرو آنلاین اقامتگاه از این سایت‌ها، می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید و در واقع اجاره آنلاین اقامتگاه قبل از سفر، باعث می‌شود تا بدون هیچ‌گونه نگرانی و با قیمتی مقرون به صرفه، مکان مورد نظر خود را اجاره کرده و با خیالی آسوده، به سمت مقصدتان حرکت کنید.

 

خرید از بازارهای سنتی و محلی

یکی از لذت‌های سفر، خرید سوغاتی و صنایع دستی آن منطقه  برای عزیزانتان است. حال اگر می‌خواهید دست خالی به شهر خود برنگردید و در هزینه سفر خود هم صرفه‌جویی کنید، از گشت و گذار در فروشگاه‌های لوکس خودداری کنید. بازارهای محلی و فروشگاه‌های داخل شهر برای خرید بهترین انتخاب هستند.

در نظر داشته باشید که خرید صنایع‌ دستی از محلی‌های آن منطقه، تاثیر مثبتی در زنده نگه داشتن فرهنگ یک منطقه و کسب درآمد برای آن‌ها دارد.

 

همسفر مناسب انتخاب کنید

انتخاب همسفر مناسب که با سبک و سلیقه شما هماهنگ باشد، از دیگر مواردی است که هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهد. زیرا انتخاب همسفر ولخرج باعث می‌شود تا بخش زیادی از مبلغی که برای سفر خود کنار گذاشته‌اید، برای کارهای بیهوده خرج شود و به‌طور کلی طبق برنامه‌ریزی پیش نروید.

9 راهکار اساسی برای کاهش هزینه‌های سفر

بنابراین در انتخاب همسفر خود دقت کنید و قبل از شروع سفر درباره بودجه سفرتان به صورت واضح و شفاف با او صحبت کنید.

 

استفاده از تورهای گردشگری ارزان قیمت

برای داشتن مسافرت کم هزینه می‌توانید، هزینه سفر شخصی را با هزینه سفر با تور مقایسه کرده و از میان این دو روش، یکی را که مقرون‌ به ‌صرفه‌‌تر است، انتخاب کنید.

البته به این نکته توجه داشته باشید، تورهای مسافرتی تقریباً خدمات کاملی ارائه می‌کنند. این خدمات، شامل وسیله حمل و نقل، اقامتگاه، وسلیه تردد در شهر برای دیدن جاهای دیدنی و غذاست. بنابراین زمانی که با یک تور سفر می‌کنید، هزینه‌ همه این موارد را از قبل حساب کرده‌اید.

 

سخن آخر

حال که با روش‌های مختلف کاهش هزینه‌های سفر آشنا شدید، می‌توانید با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و رعایت کردن آن‌ها، با حداقل مبلغ ممکن از نقاط مختلف ایران دیدن کنید. هم‌چنین با رزرو آنلاین اقامتگاه از سایت اتاقک، مطابق با بودجه و شرایط خود، دیگر نگران هزینه بالای اسکان هم نخواهید بود و با خیالی آسوده سفری خاطره‌انگیز خواهید داشت.

 

 

 

مقالاتمرتبط

تور هایکوهگرد

خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور ییلاق فیلبند
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله سهند کمال (طرح سیمرغ)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور اسالم به خلخال
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور ترکینگ دور آناپورنا نپال
نظرات (0 نظر)