آشنایی با زیباترین سواحل آسیا

مقالات
آشنایی با زیباترین-سواحل-آسیا
757 بازدید
کوهگرد
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲

در این مقاله قصد داریم با زیباترین سواحل آسیا Top-Rated Beaches in Asia آشنا شویم . آسیای جنوب شرقی بعنوان بهشت گرمسیری در دنیا شهرت دارد ، اما این قاره ، سواحل شگفت انگیز دیگری نیز دارد که همچون جواهرات پنهان هستند و هر سال تعداد معدودی گردشگر به این مناطق دیدنی و زیبا مسافرت می کنند .

معرفی زیباترین-سواحل-آسیا

در این سواحل کم نظیر می توانید از تاب خوردن نخلها در برابر نسیم با طراوت ساحلی و چشم انداز زیبا از امواج دریا لذت ببرید . نشستن کنار ساحل و حس کردن رطوبت و گرمای خورشید و شنیدن صدای امواج که با ساحل برخورد می کنند حال و هوایی رویایی و آرامبخش را به ما انتقال می دهد .

ساحل صورتی ، پارک ملی کومودو ، اندونزی

پانتای مراه Pantai Merah  (معروف به ساحل صورتی) یکی از تنها هفت ساحل جهان با ماسه صورتی است. رنگ صورتی  نتیجه حضور روزن داران ، موجودات تک سلولی است که در صخره های مرجانی زندگی می کنند و رنگدانه ای قرمز رنگ در پوسته خود دارند.

آبهای فیروزه ای رنگ ، سواحل زیبای این منطقه را در آغوش گرفته اند و گردشگران یا با قایق در حال کاووش در جنگلهای مانگرو هستند یا در ساحل  حمام آفتاب می گیرند .

ساحل صورتی در محدوده پارک ملی کومودو قرار دارد – جاییکه بزرگترین مارمولک جهان یعنی اژدهای کومودو زندگی می کند .   در واقع ، این جزیره آرام، بیش از انسانها ، محل زندگی مارمولکها است  – جمعیتی در حدود 2500 اژدهای کومودو در برابر 2000 نفر یا بیشتر.

اما جاذبه واقعی اینجا زندگی زیر آب است – از مرجان های رنگارنگ مملو از ماهی های گرمسیری گرفته تا توده های علف دریایی و سفره ماهی غول پیکر ( شیطان دریا ) . این پارک یکی از زیباترین سواحل آسیا و بهترین مکان های جهان برای غواصی است .

 

کوه یائو یای Koh Yao Yai  ، تایلند

کوه یائو در تایلند ، گروهی از دو جزیره است که در خلیج فانگ نگا Phang Nga  قرار دارد  ، تنها با یک  قایق تندرو می توانید به راحتی از پوکت به این منطقه که یکی از زیباترین سواحل آسیا است برسید  . اگر سواحل وسیع پوکت برای شما جای شلوغی به نظر می رسد و جای دنج تری را ترجیح می دهید ، کوه یائو ، با ماسه های سفید و چشم اندازهای وسیع از سراسر خلیج ، مکانی آرام و استراحتی دلچسب را به شما ارائه خواهد داد .

جزایر کوه یائو خانه چندین ساحل کوچک است که همگی نسبتاً ساکت هستند و اکثر آنها تنها پس از پیاده روی در جاده های خاکی و بدون هیچ نشانه ای از تمدن آشکار می شوند . ساحل لعم هاد Laem Had شاید از همه شناخته شده تر باشد ، ساحلی با ماسه زیبا و خلوت که بهترین مکان برای غواصی در تایلند به شمار می رود.

از سویی دیگر ، ساحل Tha Khao مکانی است که می توانید آن را برای آرامش و لذت بردن از تنهایی انتخاب کنید . در این ساحل از هیاهوی فعالیتهای ورزشی آبی خبری نیست و می توانید در سکوت و آرامش حمام آفتاب بگیرید و لذت ببرید.

 

ساحل رایلی ، تایلند

ساحل رایلی ممکن است جزیره واقعی نباشد ، اما صخره های بلند آهکی اطراف آن دسترسی به سرزمین اصلی را قطع می کند به این معنی که تنها راه رسیدن به رایلی با قایق است. در نتیجه ، این مکان جزیره ای  آرام است .

شناخت زیباترین-سواحل-آسیا

مکانی که میمون ها در اطراف توریستهایی که در ساحل آفتاب می گیرند و صخره نوردان زیادی که به اینجا می آیند پرسه می زنند. محیط منحصر به فرد این منطقه  آن را به یکی از بهترین سواحل تایلند و البته یکی از زیباترین سواحل آسیا تبدیل کرده است.

 

قسمت هایی از ساحل رایلی پوشیده از جنگلهای متراکم  حرا است که آب را برای شنا نامناسب می کند. با این وجود ، این مناطق فرصتهای زیادی برای پیاده روی و راه پیمایی  در غارهای عمیق یا بالای صخره های سر به فلک کشیده با چشم اندازهای باورنکردنی از آبهای فیروزه ای فراهم می کند.

 

ساحل نیانگ نیانگ ، بالی- اندونزی

این ساحل در عین اینکه یکی از خیره کننده ترین و زیباترین سواحل آسیا است اما کمتر مورد بازدید مسافران قرار گرفته است . نیانگ نیانگ در پشت صخره های سرسبز پنهان شده است و تنها پس از 20 دقیقه پیاده روی در تپه سنگی شیب دار قابل دسترسی است.

به محض پایین آمدن از شیب صخره  ، نماهایی باز از خط ساحلی کف آلود پیش چشم شما آشکار می شود،  از جمله کشتی های شکسته که روی شن های طلایی لانه کرده اند و رنگهای چشمگیر مرجانها که بر زیبایی منظره می افزاید .

نیانگ نیانگ به دلیل جریانات قوی دریا برای شنا مناسب نیست ، اما  برای موج سواران باتجربه یا کسانی که فقط می خواهند بر  روی  شن و ماسه دراز بکشند و استراحت کنند بسیار مناسب است.

 

جزیره میاکو ، ژاپن

سواحل جزیره میاکو به دلیل موقعیت دورافتاده و اکوسیستم منحصر به فرد خود ، یکی از  بکرترین سواحل روی کره زمین و زیباترین سواحل آسیا است .

آشنایی و معرفی زیباترین-سواحل-آسیا

سواحل میاکو نیز آرام و بی سروصدا  هستند ،در این جزیره از هرج و مرج و شلوغی که معمولا در سواحل گرمسیری مشاهده می کنید خبری نیست . جزیره میاکو که هنوز برای بسیاری از گردشگران در  ژاپن ناشناخته است ، راهی برای فرار از جمعیت و ازدحام را فراهم می کند.

ساحل Maehama  با آبهای فیروزه ای و تپه های شنی نرم ، زیباتربن و بزرگترین ساحل جزیره است. این جزیر در بین علاقه مندان به شنا محبوبیت دارد ، مردم محلی نیز از مشاهده غروب خورشید در میان امواج لذت می برند. یکی دیگر از سواحل زیبا در جزیره ، یوشینو کایگان است که به دلیل صخره های مرجانی عظیم و آبزیان رنگارنگ ، مقصدی محبوب برای غواصی است.

 

ال نیدو ، فیلیپین

ال نیدو ، شمالی ترین نقطه سرزمین اصلی پالاوان ، یک منطقه طبیعی حفاظت شده و بزرگترین پناهگاه دریایی در فیلیپین است . این جزیره با صخره های نا هموار آهکی ، غارهای ماقبل تاریخ و جنگلهای متراکم منگرو محاصره شده است .

سواحل سفید ال نیدو بر فراز خلیج باکویت باز می شود ، جاییکه در افق دریا ، جزایر بزرگ و کوچک مانند نقطه ای بر روی آب به نظر می رسند . جزایر فیلیپین یکی از زیباترین سواحل آسیا را دارند و هر ساله گرشگران بی شماری به این نقطه از قاره سفر می کنند .

اکثر این جزایر ، مسکونی و غنی از حیات وحش هستند  و از آنجا که فقط با قایق قابل دسترسی هستند ، بازدیدکنندگان کمی به جز غواصان به این مکان می آیند . اگر بتوانید با قایق خود را به این جزیره  برسانید بی شک  ساحلی بزرگ را برای تفریح و استراحت به تنهایی در اختیارخواهید داشت .

در بین جزایر این مناطق جزیره هایی وجود دارند که حتی با قایق، قابل دسترس نیستند و فقط می توان از طریق غواصی و گذر، از شکافهای دیواره های صخره ای در عمق آب به این مکانها دسترسی پیدا کرد ، جزیره Matinloc یکی از آنها است .

 

جزایر سیمیلان ، تایلند

جزایر سیمیلان درست در دریای آندامان قرار دارند  و با قایق تندرو به راحتی از   پوکت قابل دسترسی هستند ، این جزایر بخشی از پارک ملی ، مو کو سیمیلان هستند. سواحل شنی سفید ، تخته سنگهای سر به فلک کشیده که در اعماق آبهای فیروزه ای فرو می روند و صخره های مرجانی با ماهی های رنگارنگ ، سفره ماهی بزرگ (شیطان دریا )  و تعداد زیادی لاک پشت از دیدنیهای این  جزایر محسوب می شوند.

شناخت و بررسی زیباترین-سواحل-آسیا

این جزایر که  برای چندین دهه یکی از بهترین مقاصد گردشگری و زیباترین سواحل آسیا  محسوب می شدند  ، در اکتبر 2016 برای کمک به اکوسیستم و بازیابی منطقه، به طور کامل بر روی گردشگران بسته شد و در سال 2018 بازگشایی شد.  از زمان افتتاح آنها ، محدودیتی برای تعداد بازدیدکنندگان و غواصان در منطقه وجود دارد. استفاده از مواد  پلاستیکی یکبار مصرف کاملاً ممنوع شده است و دیگر نمی توان شب را در جزیره گذراند.

در حالی که این تغییرات به این معنی است که شما باید سفر خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا کارت ورود به پارک را قبل از رسیدن به دست آورید ، اما این اطمینان را می دهد که به جزیره ای تمیزتر با مرجان سالم ، ماسه نرم تر و ساحلی  بسیار ساکت تر دست پیدا خواهید کرد .

 

ساحل سفید ، بوراکای ، فیلیپین

ساحل سفید جزیره بوراکای تنها چهار کیلومتر طول دارد ، شاید بزرگترین ساحل  نباشد ، اما زیباییهای این مکان   بر کوچکی آن می چربد . ساحل سفید این جزیره  از بادهای شدید که در همه جای جزیره می وزد در امان  است و در نتیجه ، آبهای آبی عمیق شیشه ای و صاف آن  برای شنا و غواصی مناسب هستند.

اگرچه استراحتگاه ها و رستوران ها در کنار این ساحل صف آرایی می کنند ، اما قسمت اعظم بوراکای دارای جنگل است ، بنابراین گردشگری در این منطقه کاملا تحت کنترل است و زیبایی جزیره به خوبی حفظ می شود.

 

جزیره پوم پوم ، مالزی

جزیره پوم پوم که در دریای سلبس واقع شده است دارای یکی از بالاترین تنوع زیستی دریایی جهان است. این جزیره کوچک نه تنها (آنقدر کوچک است که می توانید کل جزیره را در عرض یک ساعت پیاده روی کنید) دارای بیش از 500 گونه مرجانی است ، بلکه محل لانه سازی لاک پشت های دریایی شاهین است ، گونه ای که به شدت در خطر انقراض است.

از آنجا که جزیره به دلیل دوری و اندازه کوچک  توسعه نیافته است ،  بازدیدکنندگان اغلب آرامش بی نظیر شن های نرم و دریای آبی و لذت دیدن غروب خورشید در سکوت و آرامش را کسب می کنند . این منطقه بهشت غواصان و علاقه مندان به عکاسی است .

 

ساحل پیانمو ، اندونزی

بخشی از مجمع الجزایر راجا آمپات – گروهی  بیش از 1500 جزیره در پاپوآ غربی – ساحل پیانمو بیشتر به خاطر مرجان های زیر آب و صخره های سورئال زیرآبی خود  مشهور است. ریتم آهسته منطقه ، همراه با آبهای شفاف و آواز ملایم دریا در ساحل ، این مکان را به مقصدی عالی برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال استراحت  روی شن های گرم ، بدون جمعیت زیاد در اطراف هستند.

زیباترین-سواحل-آسیا و شناخت و بررسی ویژگیهای آنها

در بالای صخره یک منظره  جنگلی درانتظار شماست ، جایی که می توانید چشم اندازهای پانورامایی بی نظیری از خلیج و بسیاری از جزایر پوشیده از جنگل که بر روی دریا قرار گرفته اند ، مشاهده کنید. طرفداران غواصی ، صخره نوردی و قایق کایاک به این جزیره سفر می کنند .

جزیره ماتاکینگ ، مالزی

جزیره ماتاکینگ به دو دلیل منحصر به فرد است: اول اینکه کل جزیره توسط امتداد ساحل احاطه شده است ، جایی که شن های طلایی رنگ با  آبهای سبز و فیروزه ای دریا ترکیب می شوند.

جزیره ماتاکینگ همچنین متعلق به یک تفریحگاه و استراحتگاه غواصی است که نه تنها حریم خصوصی فوق العاده و ساحلی خلوت  را ارائه  می کند ، بلکه ماسه های تمییز  و صخره های مرجانی عالی برای غواصی را نیز تضمین می کند.

 

برای لذت بردن از ماتاکینگ نیازی نیست حتماًغواص باشید ، زیرا این اقامتگاه برای هرکسی که مایل به اقامت در اینجا است باز است. اگر ماجراجویی زمینی بیشتر مورد علاقه شما است ، می توانید به راه پیمایی  در جنگل بروید  یا با تور طبیعت گردی در محل همراه شوید تا از منطقه ای دیدن کنید که لاک پشت ها تخم گذاری می کنند .

 

جزیره کوت بو ، ویتنام

جزیره ای باستانی که در راه خلیج معروف Ha Long قرار دارد ، Cat Ba شاید بهترین راز ویتنام باشد. اگرچه این جزیره گاهی در مسیر خلیج به عنوان توقف تفریحی گنجانده می شود ، اما از لحاظ تاریخی گردشگری بین المللی چندانی دریافت نکرده است – اگرچه این امر در حال تغییر است زیرا افراد بیشتری مسیرهای پیاده روی زیاد Cat Ba ، غارهای عمیق و صخره های ناهموار مناسب برای صخره نوردی را کشف می کنند. به

 

خیره کننده ترین ساحل جزیره ، صخره ای Cat Co 3 است که چشم انداز باز روی خلیج و ماسه سفید بی نقص را ارائه می دهد. Cat Co 3 باریک است و آبهای اطراف آن کم عمق است (بنابراین برای غواصی ایده آل نیست) اما نمای غروب ساحل و این واقعیت که فضا هرگز شلوغ نیست ، این مکان را به مقصد نفس گیر در ویتنام تبدیل کرده است.

 

جزایر پرهنتیان ، مالزی

این دو جزیره که پرهنتیان را تشکیل می دهند ، در سواحل مالزی واقع شده اند و چیزهای زیادی برای ارائه دارند. جزیره بسار ، بزرگتر است و جایی است که تفرجگاه ها و زیرساخت های اصلی در آن واقع شده است .

زیباترین-سواحل-آسیا و شناخت ویژگیهای آنها

این جزیره  سواحل سفید و درختان نخل فراوان دارد که در پس زمینه آبی فیروزه ای دریا منظره ای فوق العاده ایجاد می کند . جزیره . Kecil کوچکتر و کمتر توسعه یافته است ، به این معنی که مکانهای ساده تر و امکانات ابتدایی  برای اقامت  در شب وجود دارد ، اما در مقابل خلوت تر و ارزان تر است .

 

گروه کوهنوردی و گردشگری کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی وگردشگری در داخل و خارج کشور و همچنین همکاری با لیدرهای مجرب و کارشناسان حرفه ای در زمینه تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخگویی به شما عزیزان است . برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید .

 

برچسب ها
زیباترین-سواحل-آسیا، پارک ملی کومودو زیباترین-سواحل-آسیا، ساحل رایلی زیباترین-سواحل-آسیا،آرامش زیباترین-سواحل-آسیا،استراحت زیباترین-سواحل-آسیا،ال نیدو زیباترین-سواحل-آسیا،اندونزی زیباترین-سواحل-آسیا،بالی زیباترین-سواحل-آسیا،پوکت زیباترین-سواحل-آسیا،تایلند زیباترین-سواحل-آسیا،توریستی زیباترین-سواحل-آسیا،جزایرسیمیلان زیباترین-سواحل-آسیا،جزیرخ پوم پوم مالزی زیباترین-سواحل-آسیا،جزیره پرهنتیان زیباترین-سواحل-آسیا،جزیره کوت بو ویتنام زیباترین-سواحل-آسیا،جزیره میاکو زیباترین-سواحل-آسیا،خلیج فانگ نگا زیباترین-سواحل-آسیا،ژاپن زیباترین-سواحل-آسیا،ساحل پیانمو زیباترین-سواحل-آسیا،ساحل سفید بوراکای زیباترین-سواحل-آسیا،ساحل صورتی زیباترین-سواحل-آسیا،ساحل لعم هاد زیباترین-سواحل-آسیا،ساحل نیانگ نیانگ زیباترین-سواحل-آسیا،صخره های مرجانی زیباترین-سواحل-آسیا،فیلیپین زیباترین-سواحل-آسیا،قایق تندرو زیباترین-سواحل-آسیا،کوه یائو زیباترین-سواحل-آسیا،گردشگر زیباترین-سواحل-آسیا،ماتاکینگ زیباترین-سواحل-آسیا،مالزی

مقالاتمرتبط

تور هایکوهگرد

خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور ییلاق فیلبند
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کویر ابوزیدآباد
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور اسالم به خلخال
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله سبلان (تیر 1403)
نظرات (0 نظر)