فواید طبیعت‌گردی با دوستان  

مقالات
فواید طبیعت‌گردی با دوستان
723 بازدید
کوهگرد
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

طبیعت‌گردی با دوستان Benefits of Hiking With Friends جزء آن دست تجاربی است که برای کسانی که تابه‌حال آن را تجربه نکرده‌اند قابل توصیف نیست. به گفته کارشناسان سلامت پیاده‌روی در دل طبیعت تأثیر زیادی بر شادابی روحی و جسمی ما دارد و زمانی که این فعالیت به‌صورت گروهی و با جمعی از دوستان انجام می‌شود مزایای آن افزایش می‌یابد.

آشنایی با فواید طبیعت‌گردی با دوستان

هنگامی‌که در کنار دوستان پیاده‌روی می‌کنید احساس نزدیکی و امنیت بیشتری خواهید داشت، در این شرایط با اعتمادبه‌نفس بیشتری در مسیرهای جدید قدم می‌گذارید. تحقیقات نشان می‌دهد که قرارگرفتن در معرض طبیعت می‌تواند به روابط ما کمک کند و ما را همدل‌تر، مفیدتر و بخشنده‌تر کند.

در این مقاله قصد داریم فواید طبیعت‌گردی با دوستان را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

 

می‌توانید زمانی را با دوستان بگذرانید

گذراندن وقت با دوستان همیشه یک تجربه خوشایند است. این روزها، مشغله زندگی جوری ما را سرگرم خودکرده است که دیگر زمان کافی برای خانواده خود نداریم چه رسد به دوستان!

برنامه‌ریزی برای یک پیاده‌روی یا کوهنوردی راهی عالی برای جبران تمام آن زمان باکیفیت ازدست‌رفته با نزدیک‌ترین افراد زندگی‌تان است، این برنامه می‌تواند محدود به زمان کوتاهی باشد مثلاً کوهنوردی آخر هفته، در نظر داشته باشید که صرف همان زمان به‌ظاهر کوتاه تأثیر ماندگاری بر روان شما خواهد گذاشت.

چادر زدن در دل طبیعت آن هم در کنار دوستان تجربه‌ای شاد و خاطره‌انگیز است. زمانی که با افراد غریبه در یک گروه یا تور طبیعت‌گردی همراه می‌شوید اغلب اوقات باید زمانی بگذرد تا به‌اصطلاح یخ افراد آب شود و روابط نزدیک‌تر یا حداقل راحت‌تری شکل بگیرد البته وقتی این اتفاق می‌افتد که زمان گردش به پایان رسیده است!

طبیعت‌گردی با دوستان کیفیت بهتری دارد چراکه از همان زمان شروع سفر به دلیل سابقه آشنایی، همکاری و همدلی خوبی بین اعضای گروه وجود دارد. هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از هم صحبتی با یک دوست نیست آن هم زمانی که در دل طبیعت به‌دوراز هر عامل مزاحم هستید.

 

کیفیت روابط دوستان در طبیعت بالا می‌رود

نوع و کیفیت گذراندن وقت با دوستان در طول زندگی روزمره می‌تواند با عوامل فرعی مزاحم خدشه‌دار شود. کار، تلفن، رسانه‌های اجتماعی، مشغله‌های شخصی و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد که می‌تواند در لحظه ذهن شما را به خود مشغول کند. وقتی به طبیعت‌گردی می‌روید، می‌توانید همه اینها را کنار بگذارید و از بودن با دوستان خود لذت ببرید.

اینکه بتوانید تجربه پیوند را نسبت به هر چیز دیگری در اولویت قرار دهید می‌تواند دوستی شما را بسیار بادوام ترکند. شما می‌توانید بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر توجه کنید. طبیعت‌گردی با دوستان تجربه فوق‌العاده‌ای است مخصوصاً وقتی مدت‌زمان قابل‌توجهی را به‌صورت کمپینگ و اقامت در چادر سپری کنید.

 

مزایای طبیعت‌گردی با دوستان

تقسیم فضای کوچک چادر، آشپزی در کنار هم بی‌هیچ تکلفی، آن‌هم با حداقل امکانات و سرگرمی‌ها و گپ و گفت‌های دوستانه کنار آتش، تجربه‌ای احساسی است که در هیچ مهمانی پرتجملی اتفاق نخواهد افتاد.

ورزش در کنار دوستان لذت‌بخش‌تر است

پیاده‌روی و کوهنوردی بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و به‌دست‌آوردن تناسب‌اندام هستند. وقتی این فعالیت‌های فیزیکی با دوستان انجام شوند کیفیت و حال و هوایی دیگر پیدا می‌کنند چراکه وقتی با جمعی صمیمی در سطح شیب‌دار راه می‌روید در اکثر موارد متوجه نمی‌شوید که چه زمانی به پایان راه رسیدید.

صحبت‌کردن با دوستان در حین پیاده‌روی نه‌تنها سختی مسیر را کاهش می‌دهد بلکه به آن جنبه سرگرمی نیز می‌بخشد. شوخی‌های دوستانه، تبادل اطلاعات و گاهی رقابت بین اعضای گروه فضایی لذت‌بخش را فراهم می‌کند، شما در حال کالری سوزاندن هستید اما به طرز جالبی از آن لذت می‌برید!

کمپ زدن، یکی از بهترین چالش‌های فیزیکی است که می‌توانید انجام دهید. به اشتراک گذاشتن آن با برخی از بهترین دوستانتان می‌تواند بسیار انگیزه دهنده باشد. وقت خود را با افرادی بگذرانید که برای سلامت روان شما مفید هستند زندگی کوتاه‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید، طبیعت‌گردی با دوستان به شما شادی و طول عمر می‌بخشد برای آن‌وقت بگذارید.

 

استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی‌تری خواهید داشت

پیاده‌روی ورزشی سودمند برای سلامت ماهیچه‌ها و استخوان‌های بدن است چراکه در طول پیمودن مسیرهای مختلف، مخصوصاً سطوح ناهموار، عضلات و استخوان‌های شما با حداکثر توان بکار گرفته می‌شوند.

وقتی تنها کوهنوردی می‌کنید در بسیاری موارد حواستان به خستگی، درد ماهیچه‌های پا و فاصله باقی‌مانده برای رسیدن به قله است، درحالی‌که عرق می‌ریزید، صدای تپش قلب خود را می‌شنوید، نگاهی نیز به قله یا پایان مسیر دارید.

البته در اینجا لازم به ذکر است که صرف تمرکز و توجه به مسیر، زمانی که در حال صعود به قله‌ای چالش‌برانگیز هستید بسیار سودمند است اما در این مقاله بیشتر صحبت ما حول این موضوع است که طبیعت‌گردی و کوهنوردی می‌تواند بهانه‌ای مفید برای تحکیم روابط دوستانه باشد.

در حین طبیعت‌گردی با دوستان می‌توانید با یک تیر چند نشان را هدف بگیرید، هم دوستی‌ها را تازه کنید و هم سطح سلامت خود را بالا ببرید.

 

طبیعت‌گردی زمان مناسب برای رقابت دوستانه است

رقابت دوستانه زمانی سرگرم‌کننده و انگیزشی است که به‌درستی انجام شود. پیاده‌روی و کمپینگ، راه‌های عالی به شما و دوستانتان ارائه می‌دهد تا با شیوه‌ای سالم یکدیگر را به چالش بکشید.

شاید بتوانید شرط‌بندی کنید که ببینید چه کسی سریع‌تر چادر را برپا می‌کند، یا چه کسی می‌تواند سریع‌تر آتش روشن کند. روش‌های زیادی برای تبدیل یک سفر طبیعت‌گردی به مجموعه‌ای از مسابقات دوستانه وجود دارد. باانگیزه ماندن در این مسابقات کوچک کار سختی نخواهد بود.

شناخت و بررسی فواید طبیعت‌گردی با دوستان

مهم‌ترین هدف از طبیعت‌گردی با دوستان، تقویت روابط بین شما است، دقت کنید اگر این رقابت‌ها از جنبه سرگرم‌کننده خود خارج شوند می‌توانند زمینه‌ساز ازبین‌رفتن دوستی‌های دیرینه شوند، مخصوصاً زمانی که پای رقابت فرزندانتان به میان می‌آید! از سلامت این رقابت‌ها مطمئن شوید.

 

می‌توانید با هم خاطرات منحصربه‌فردی بسازید

اگر با دوستان خود به پیاده‌روی می‌روید، مطمئن باشید این تجربه‌ای خواهد بود که به‌زودی فراموش نخواهید کرد. این احتمال وجود دارد که لحظات منحصربه‌فرد و خنده‌داری خلق شود که تا سال‌ها از به‌خاطر آوردنشان لذت ببرید.

ایجاد خاطرات سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز راهی عالی برای نزدیک شدن روابط بین‌فردی است، طبیعت‌گردی با دوستان فرصت ناب و مناسب برای خلق این دست خاطرات است.

 

روحیه شما را بالا می‌برد

به گفته متخصصان، طبیعت‌گردی باعث ترشح اندورفین می‌شود. افزایش ترشح اندورفین باعث بالارفتن سطح روحیه و به عبارت بهتر خوشحالی شما می‌شود.

این ویژگی با حضور در کنار دوستانتان بیشتر تقویت می‌شود. بر اثر پیاده‌روی مقدار زیادی اندورفین آزاد می‌شود و این یعنی به‌احتمال بسیار زیاد شما ساعات خوشی را تجربه خواهید کرد.

سفرهای جاده‌ای با دوستان می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. گشت‌وگذار، خواندن آهنگ‌های موردعلاقه با صدای بلند و غذا خوردن در رستوران‌های کنار جاده تنها تعدادی از تجربیات سرگرم‌کننده‌ای است که می‌توانید هنگام سفر با هم داشته باشید.

 

فرصتی برای حل مشکلات بین دوستان

سفر پیاده‌روی یا کمپینگ فرصتی مناسب برای حل سوءتفاهم بین دوستان است. باتوجه‌به تمام دلایلی که قبلاً ذکر شد، کمپینگ و گذران وقت در طبیعت زمان خوبی برای حل مسائل است. شما از حواس‌پرتی دور هستید و می‌توانید با هم صحبت کنید.

تمام فعالیت‌هایی که در فضای باز انجام می‌دهید، حال شما را خوب می‌کند. این یک امتیاز مثبت در حل مشکلات است. وقتی شما و دوستانتان حال و هوای خوبی دارید، به‌احتمال زیاد در مورد آن صحبت می‌کنید تا بحث!

طبیعت‌گردی با دوستان و فواید حاصل از آن

کمپینگ راهی برای کاهش سرعت زندگی است. وقتی این کار را انجام می‌دهید، در نهایت می‌توانید در مورد موضوعات مهمی که به تعویق انداخته‌اید صحبت کنید. حتی ممکن است با بازکردن گفتگو بین دوستان، علایق مشترک جدیدی را با آنها کشف کنید که قبلاً فکرش را هم نمی‌کردید.

 

 

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی در داخل و خارج کشور و همکاری با لیدرهای با تجربه و کارشناسان حرفه ای در زمینه ابزارهای کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخ گویی به شما عزیران است.

با مشورت و راهنمایی کارشناس مجموعه ما می توانید از مراکز معتبر و قابل اعتماد تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کرده و از کیفیت و اصالت آنها مطمئن باشید . برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید.

مقالاتمرتبط

تور هایکوهگرد

خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور ییلاق فیلبند
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور اسالم به خلخال
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل الیمستان
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله سهند کمال (طرح سیمرغ)
نظرات (0 نظر)