نقش ربات ها در صنعت مسافرت

مقالات
کاربرد ربات ها در صنعت مسافرتی
810 بازدید
کوهگرد
یکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲

رواج یافتن استفاده از ربات ها Robots in the Travel Industry در صنعت مسافرت  و گردشگری  ، یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت های تکنولوژیکی در سال های اخیر بوده است. این فن آوری روباتیک از چت بات های متنی تا  دستیارهای روباتیک میز پذیرش در هتلها  ، تا روبات های امنیتی و سفر روباتیک را شامل می شود .

شناخت جایگاه ربات ها در صنعت گردشگری و مسافرتی

در این مقاله روشی که ربات ها در حال تغییر گردشگری هستند ، مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و هشت مثال واقعی از کاربرد آنها ، و برخی از جوانب مثبت و منفی آن مورد بررسی قرار می گیرد.

درک مفهوم روبات

اگرچه اکثر ما مفهومی از ربات را در ذهن داریم اما با این حال تعریف واژه “ربات” کار دشواری است . به طور موثر ، ربات یک ماشین است که به گونه ای طراحی شده است که به طور خودکار وظایف خاص را با دقت انجام می دهد. این می تواند شامل کارهای فیزیکی ، مانند مونتاژ بخشی از محصول در کارخانه یا کارهای مربوط به متن یا گفتار باشد.

اکثر افراد روباتها را به صورت اندرویدی شبیه انسان تصور می کنند اما در حقیقت روبات ها می توانند اشکال مختلف داشته باشند. آنها می توانند کاملاً مستقل یا نیمه خودمختار باشند و با کمک انسان کار می کنند. روبات های مدرن از فناوری هایی مانند تشخیص برخورد تا تشخیص گفتار و همچنین هوش مصنوعی استفاده می کنند.

 

برای کسانی که در صنعت سفر و گردشگری فعالیت می کنند ، این هوش مصنوعی است که شاید هیجان انگیزترین فناوری مرتبط با ربات باشد ، زیرا می تواند یادگیری ماشین و انجام کارهای پیچیده تر را که معمولاً به عملکرد شناختی انسان نیاز دارند ، تسهیل کند. به بیان ساده ، هوش مصنوعی توانایی یک ماشین برای تقلید از این نوع توانایی شناختی است.

 

معمولا تعاریفی که برای هوش مصنوعی مطرح می شود تا حدودی  ساده و روان هستند. با این وجود ، به طور کلی فناوری که شامل  تشخیص گفتار ، حل مسئله ، یادگیری از تعاملات انسانی ، حرکت کاملاً مستقل و نشان دادن منطق و استدلال است در حیطه هوش مصنوعی قرار دارد .

 

برنامه های کاربردی در صنعت سفر

فناوری کاربرد ربات ها  در صنعت گردشگری به سرعت در حال افزایش است ، و این تا حدی با انگیزه تغییر عادات مشتریان در خصوص گردشگری است .این روزها  مشتریان به طور فزاینده ای به دنبال روش های سلف سرویس هستند و این باعث می شود اتوماسیون ارائه شده توسط ربات ها برای هتل ها ، آژانس های مسافرتی و سایر مشاغل جذاب باشد.

 

از نظر ارائه خدمات عالی به مشتریان ، ربات ها مزایای متعددی را برای شرکت های مسافرتی به ارمغان می آورند . به عنوان مثال ، از چت باتها  می توان بصورت 24 ساعته در 7 روز هفته برای پاسخ گویی آنی  به مشتریان استفاده کرد . این کارعملاً برای کارکنان انسانی غیرممکن است. همچنین می توان از آنها برای کاهش اندازه صف انتظار  استفاده کرد.

 

8 مثال از کاربرد  ربات ها در صنعت مسافرتی

هشت مورد از برجسته ترین نمونه های ربات هایی که در صنعت مسافرت استفاده می شوند در زیر آمده است:

 

هتل با کارکنان ربات

یکی از جالب ترین  نمونه های کاربرد ربات ها در صنعت گردشگری در هتلی در شهر ناکازاکی واقع در کشور ژاپن انجام می شود. در شهر  ، هتل Henn-na به عنوان اولین هتل با فناوری استفاده از ربات در جهان شناخته می شود.

کاربرد ربات ها در هتلها

در این هتل ربات ها در میز پذیرش با استفاده از فناوری تشخیص صدا و چهره و به کمک فناوری هوش مصنوعی اطلاعات مشتریان را ثبت و ذخیره می کنند .

 

ربات در هتل هیلتون

هتل هیلتون فناوری ربات را در قالب Connie ، یک دربان مصنوعی هوشمند ، که با همکاری IBM توسعه یافته است ، به کار گرفته است. کانی قادر است با بازدیدکنندگان تعامل داشته باشد ، و از فناوری تشخیص گفتار برای پاسخ به سوالات آنها استفاده می کند. همچنین از هر یک از تعاملات درس می گیرد ، بدین معنا که هرچه بیشتر از آن استفاده شود ، پاسخ های آن بهتر خواهد بود.

 

 

دستیار ربات برای هتل ها و فرودگاه ها

هتل ها و فرودگاه ها با بکار گیری ربات ها در قالب دستیار روباتیک در ارائه خدمات به مشتریان تغییرات اساسی ایجاد کرده اند . گردشگران می توانند از این دستیارها سوالاتی بپرسند ، اطلاعاتی را بیابند و حتی از آنها در  انجام وظایف کلیدی مانند سرویس اتاق استفاده کنند. بسیاری از این دستیاران روباتیک همچنین قادر به درک و برقراری ارتباط با چندین زبان هستند.

 

ربات ها در آژانس های مسافرتی

یکی دیگر از زمینه هایی که ربات ها در آن آزمایش می شوند ، آژانس های مسافرتی است ، به ویژه به عنوان وسیله ای برای سرگرمی مشتریان در زمان های انتظار در ساعات  شلوغ.

با استفاده از این روش ، ربات ها قادرند اطلاعات مهمی را در مورد آنچه مشتری به دنبال آن هستند ، جمع آوری کرده و سپس آن را در اختیار آژانس مسافرتی قرار دهند. به این ترتیب باعث بالا رفتن  سطح کارایی شرکت در برآورده کردن انتظارات مشتریان می شوند .

 

چت باتها  برای رزرو، پرواز یا هتل

تقریباً همانطور که رزروهای آنلاین انقلابی در گردشگری ایجاد کردند ، چت بات ها نیز همین کار را انجام داده اند. یکی از نمونه های خوب این مورد ، اسنچ بات(ربات رزرو هتل یا پرواز ) است که با استفاده از هوش مصنوعی و پرسیدن سوالات هوشمندانه مشتریان را در فرایند رزرو راهنمایی می کند .

 

چمدانی که همسفر شما است

یکی از جدیدترین کاربردهای ربات ها در صنعت سفر ،  تراول میت (Travelmate )  است ، یک چمدان روباتیک ، که دردسرهای سفر را برطرف می کند. این چمدان می تواند با استفاده از فناوری تشخیص برخورد و قابلیت چرخش 360 درجه ، صاحب خود را به طور خودکار دنبال کند و نیازی به حمل کردن ندارد .

ربات ها و چمدان با قابلیت هوش مصنوعی

ربات های امنیتی در فرودگاه ها

با نیاز مداوم به بهبود امنیت فرودگاه ، ربات ها در برخی مکان ها برای کمک به کارکنان امنیت انسانی مستقر می شوند. به عنوان مثال ، ربات های Knightscope در برخی از فرودگاه ها به منظور شناسایی سلاح های پنهان و سایر اقلام پنهان که در پروازها مجاز نیستند بکار گرفته می شود.

 

سایر نمونه های کاربرد ربات در صنعت مسافرت

در نهایت ، انواع مختلفی از کاربردهای ربات ها در صنعت مسافرت وجود دارد. اینها شامل باربران و حمل کنندگان  چمدان هستند که می توانند در هتل ها بکار گرفته شده  و خدمات ارزشمندی را برای مشتریان ارائه دهند ، و همچنین ربات هایی که قادر به کنترل و بازرسی با سرعت بالا هستند ، و باعث  کاهش هدر رفت زمان و آسودگی بیشتر می شوند .

 

ربات ها در مقابل انسان ها: جوانب مثبت و منفی

در حالی که ربات ها به وضوح کاربردهای موثری  در صنعت مسافرت دارند ، اما استفاده از آنها برای برخی،  بحث برانگیز است  و باید نکات مثبت و منفی آن  در نظر گرفته شود . به طور کلی ، ربات ها می توانند قدرت  و دقت بیشتری را نسبت به انسان ها ارائه دهند و اغلب سریعتر از انسان ها هستند ، به ویژه در مورد محاسبات.

برخلاف کارکنان انسانی ، یک ربات هرگز خسته نمی شود ، و نیازی به انگیزه ندارد. علاوه بر این ، نیازی به پرداخت دستمزد به ربات نیست ، به عبارت دیگر مشمول مقررات استخدامی نیست و می تواند 24 ساعت شبانه روز ، هفت روز هفته ، 365 روز از سال ، بدون نیاز به استراحت یا تعطیلات ، کار کند.

آشنایی با نکات مثبت و منفی کاربرد ربات ها در صنعت

با این حال ، اشکالاتی نیز وجود دارد. وابستگی بیش از حد به ربات ها می تواند منجر به “بحران اتوماسیون” شود ، جایی که ربات ها جایگزین انسان ها می شوند واین فرایند  منجر به کمبود شغل  و بیکاری افراد می شود.

ربات ها همچنین توانایی سازگاری با حوادث غیر مترقبه را ندارند ، ممکن است خراب شوند و هزینه های مربوط به نگهداری طولانی مدت آنها بسیار بالا باشد .

با این وجود ، برخی شرایط وجود دارد که استفاده از ربات ها را ضروری می کند و آن قابلیت کاربرد آنها در شرایط سخت و خطرناک است .

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه ارزشمند در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی در داخل و خارج کشور و همکاری با لیدرهای با تجربه و حرفه ای و کارشناسان متخصص در زمینه تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخگویی به شما عزیزان است .برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید .

مقالاتمرتبط

تور هایکوهگرد

خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کویر ابوزیدآباد
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل الیمستان
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور ترکینگ دور آناپورنا نپال
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله آرارات ترکیه (تیر 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
نظرات (0 نظر)