برای پیاده روی در زمستان چگونه خود را آماده کنیم

مقالات
آشنایی با ملزومات پیاده روی در زمستان
666 بازدید
کوهگرد
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲

پیاده روی در زمستان  Winter Hiking Tips for Beginners راهی عالی برای پیوستن به سکوت طبیعت است ، این فصل ، آرامش و سکوتی مسالمت آمیز با منظره ای پوشیده از برف با خود دارد .

شناخت ملزومات پیاده روی در زمستان

مناظر زمستانی بی مانند هستند و هر طبیعت دوستی باید  حداقل یکبار در عمر خود لذت خاص پیاده روی در زمستان و در آغوش طبیعت بودن را تجربه کند .

زمستان یکرنگ و ساده ، زیبا و اسرار آمیز است . اما این فصل با  تمام زیبایهایش برای بسیاری از افراد ، هم معنی خانه نشینی و دوری از طبیعت محسوب میشود !

برای بسیاری از کوهنوردان آماتور، چشم انداز پیاده روی در زمستان می تواند کمی دلهره آور باشد. سرما، برف و یخبندان ممکن است شما را در مورد امنیت و توانایی‌هایتان نگران کند.

اما نگران نباشید در این مقاله قصد داریم تا با نکات ضروری پیاده روی در زمستان آشنا شویم با ما همراه باشید .

 

آماده شدن برای پیاده روی درهوای سرد زمستانی

انجام درست کارها  با برنامه ریزی مناسب آغاز می شود و پیاده روی در زمستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که یک پیاده روی یک روزه در بهار ممکن است به دلیل خودانگیختگی ایجاد شود، پیاده روی در زمستان به آمادگی بیشتری نیاز دارد به خصوص برای یک مبتدی !

برای برنامه ریزی اصولی و صحیح باید با افراد با تجربه مشورت کنید یا اینکه عضو گروههای حرفه ای کوهنوردی و طبیعت گردی شوید ، این کار دلهره و نگرانی شما را از بین خواهد برد و با اطمینان خاطر از زیبایی بی مانند این فصل رویایی لذت خواهید برد .

 

از مسافتهای کوتاه تر شروع کنید

اگر در پیاده روی در زمستان تجربه ای ندارید ، از مسافت های کوچک شروع کنید. هنگام حرکت در مسیری پوشیده از برف، باید آهسته تر حرکت کنید. مسیری که معمولاً 5 ساعت طول می‌کشد، می‌تواند هنگام پیمایش در میان برف، 7 یا 8 ساعت طولانی تر شود .

علاوه بر این، ممکن است که به علت سقوط بهمن یا عمق برف بعضی مسیرها قابل استفاده نباشند و شما مجبور شوید مسیری طولانی تر را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که در ماه های زمستان ساعات کمتری نور خورشید وجود دارد. برای یک مبتدی در یک مسیر برفی، پیاده روی در شرایط کم نور کاملاً ناامن است.

 

تجهیزات مناسب تهیه کنید

پیاده روی در زمستانی، می تواند لذتی ناب باشد ، اما باید بدانید که احتمال خطر به طور اجتناب ناپذیری افزایش می یابد. صحنه زیبای پوشش برف پانخورده در دامنه یک کوه می تواند علاوه بر زیبایی ، خطرناک و فریبنده نیز باشد .

باید دقت کنید زیرا ممکن است در زیر پوشش برف پرتگاهی در کمین شما باشد و با یک قدم اشتباه شما را به کامل خطر(مرگ یا صدمه ای جبران ناپذیر ) بکشاند .

شناخت و بررسی ملزومات پیاده روی در زمستان

اما نترسید . با تجهیزات مناسب، یک موقعیت بالقوه مرگبار می تواند فقط به یک ناراحتی جزئی تبدیل شود. هنگام پیاده روی در زمستان، تجهیزات اولیه بقا ضروری است. داشتن تجهیزات مناسب واقعاً می تواند به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.

تهیه ابزار مناسب کوهنوردی به تجربه و آگاهی نیاز دارد ، چراکه اگر بدون اطلاعات درست وارد بازار شوید ممکن است هزینه گزافی را صرف وسایلی کنید که علارقم قیمت بالا عملاً برای شما کارایی ندارند !

همراه داشتن وسایل ضروری و مناسب می تواند پیاده روی در زمستان را تبدیل به تجربه ای فراموش نشدنی بدل کند جوری که حتما برای سفر بعدی خود برنامه ریزی خواهید کرد .

با یک دوست به پیاده روی بروید

هنگام یادگیری یک مهارت جدید، یادگیری از یک متخصص همیشه سودمند است. پیاده روی در زمستان نیز از این قاعده مستثنی نیست! برای اولین سفر پیاده روی زمستانی خود، بهتر است به تنهایی وارد طبیعت و کوهستان نشوید .

اگر یک کوهنورد باتجربه در هوای سرد می شناسید، او را با خود بیاورید! آنها می توانند طناب ها را به شما نشان دهند و برای پیاده روی ایمن زمستانی به شما کمک کنند.

اگر متخصصی در دسترس ندارید، به هر حال یک دوست را همراه خود بیاورید! حتی اگر دوست شما مبتدی باشد، وقتی در مسیر هستید، یک جفت چشم و گوش اضافی خواهد بود. و در صورتی که مشکلی پیش بیاید، کمک خواهید داشت.

 

مقدار زیادی تنقلات بسته بندی کنید

بدن شما در هنگام پیاده روی در سرما کالری بیشتری می سوزاند. افرادی که در دمای 15 تا 23 درجه فارنهایت پیاده روی می کردند، 34 درصد کالری بیشتری نسبت به افرادی که در هوای  50  درجه فارنهایت ، پیاده روی می کردند، سوزاندند.

این بدان معناست که شما برای پیاده روی در زمستان به مقدار زیادی تنقلات پرکالری و غنی از مواد مغذی نیاز دارید. گزینه های خوب عبارتند از گرانولا، گوشت ، کره بادام زمینی و به طور کلی ترکیب آجیلها بسیار مناسب هستند. برای جلوگیری از یخ زدن مواد غذایی ، آنها را در جیب ژاکت خود نگهداری کنید و به این ترتیب حرارت بدن شما آنها را نرم و قابل خوردن می کند .

آب و هوا را بررسی کنید

آب و هوا می تواند به سرعت در ماه های زمستان تغییر کند. برای پیاده روی در زمستان نیاز دارید تا آخرین پیشبینی های وضعیت هوا را چک کنید اما خوب است که بدانید حتی اگر پیش‌بینی امروز در آخرین بررسی‌تان آفتابی بود ، ممکن است به سرعت همه چیز دستخوش تغییر شود ، زیرا حال و هوای زمستان در حاشیه شهر و ارتفاعات کاملا متفاوت است (ناپایدار).

به ساعات روز، بارندگی پیش بینی شده، سرعت باد و گزارش های بهمن توجه ویژه ای داشته باشید. اگر خطرناک به نظر می رسد، پیاده روی خود را به تعویق بیندازید.

 

لایه لایه لباس بپوشید

هنگام پیاده روی در زمستان ، لایه های لباس بهترین روش لباس پوشیدن به شمار می روند چراکه گرمای بدن شما را حفظ می کنند . در زمستان دما بسته به ساعت روز، میزان نور خورشید و ارتفاع می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد. با پوشیدن بسیاری از لایه‌های سبک و عایق، می‌توانید لباس خود را در صورت نیاز تنظیم کنید و در دماهای مختلف راحت باشید. به علاوه، لایه‌های سبک وزن، ذخیره‌سازی آسانی را فراهم می‌کنند، بنابراین لازم نیست وقتی هوا گرم می‌شود، ژاکت‌های حجیم را در کوله خود حمل کنید.

برنامه ریزی درست برای پیاده-روی-در-زمستان

زیبایی زمستان را درک کنید

زیبایی یک پیاده روی در زمستان واقعا غیر قابل وصف است. منظره پوشیده از برف ،ساکت و آرام ، این تجربه ای است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. ذهن خود را رها کنید و سعی کنید در این آرامش و یکرنگی در لحظه حال باشید ، مهم است که هم از خود و هم از محیط اطراف خود آگاه باشید.

 

به خود فشار نیاورید

اگر به هر دلیلی متوجه شدید که دیگر قادر به ادامه مسیر نیستید  – چه به دلیل شرایط آب و هوایی، بسته شدن مسیرها یا توانایی های خود – به عقب برگردید.

بدتر شدن شرایط آب و هوایی می تواند امنیت شما را به خطر بیندازد یا مسیر بازگشت  شما را مسدود کند. بسته شدن غیرمنتظره مسیر ممکن است باعث شود که مسیر پیاده روی خود را تغییر دهید و گم شوید.

فشار آوردن به  خود ، فراتر از حد توانایی هایتان ممکن است منجر به خستگی شدید شود. اولین پیاده روی در زمستان باید تجربه ای عالی و خاطره انگیز باشد . توقف و بازگشت  به معنای تسلیم شدن ، ترک یا شکست نیست. برای امنیت خود  ارزش قائل باشید

 

علائم سرمازدگی Frostbite  را بشناسید

برای اینکه پیاده روی در زمستان برای شما بهترین تجربه باشد لازم است که در مورد بعضی مشکلات سلامتی که مخصوص این فصل است اطلاعات لازم را کسب کنید ، یکی از متداول ترین مشکلات سرمازدگی است .

سرمازدگی ناشی از کمبود خون است که بیشتر در اندام‌های افراد ایجاد می‌شود. وقتی بدن شما به شدت سرد می شود، رگ های خونی شما منقبض می شوند. به منظور حفظ دمای مرکزی، خون در هسته بدن باقی می ماند و از سفر به اندام های بدن خودداری می کند. این باعث بی حسی و درد می شود و در نهایت باعث مرگ بافت می شود !

در حالی که بعید به نظر می رسد که در اثر پیاده روی یک روزه دچار مرگ بافت پوستی شوید، ممکن است سرمازدگی درجه یک، معروف به “یخزدگی ” را تجربه کنید. این زمانی اتفاق می افتد که لایه بیرونی پوست شما فاقد خون باشد. اگرچه معمولاً باعث آسیب پایدار نمی شود، اما می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

 

در طول پیاده روی زمستانی، بدن خود را برای علائم اولیه سرمازدگی تحت نظر بگیرید. این شامل:

 

  • پوست سفید یا خاکستری مایل به زرد
  • پوستی که به طور غیرمعمول سفت یا مومی به نظر می رسد
  • بی حسی

اگر به علائم اولیه سرمازدگی مشکوک هستید، نکته کلیدی این است که پوست خود را به تدریج گرم کنید. اگرچه ممکن است ایده خوبی به نظر برسد که با استفاده از حرارت آتش به سرعت آن را گرم کنید اما لازم به ذکر است که حرارت شیدید می تواند آسیب بیشتری به بافت وارد کند .

می توانید به تدریج با آب ولرم ،  یا لایه های اضافی لباس موضع را گرم کنید. بهتر است که بدانید ضروری است که ناحیه را خشک نگه دارید.

آگاهی از مشکلات سلامتی احتمالی که هنگام پیاده-روی-در-زمستان ممکن است بروز کند

از پیاده روی لذت ببرید

مهم ترین نکته این است که از خود و پیاده روی خود لذت ببرید. از برنامه ریزی و آماده سازی نترسید؛ دقیقه ای که به مسیر پا می گذارید  در خواهید یافت که ، زحمتی که متحمل شدید واقعا ارزشش را داشت .

 

گره کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی در داخل و خارج کشور و همکاری با لیدرهای با تجربه و کارشناسان حرفه ای در زمینه ابزارهای کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخ گویی به شما عزیران است.

با مشورت و راهنمایی کارشناس مجموعه ما می توانید از مراکز معتبر و قابل اعتماد تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کرده و از کیفیت و اصالت آنها مطمئن باشید . برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید.

 

مقالاتمرتبط

تور هایکوهگرد

خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله آرارات ترکیه (تیر 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله سبلان (تیر 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کویر ابوزیدآباد
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور ترکینگ دور آناپورنا نپال
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
نظرات (0 نظر)