آشنایی با بسته بندی کارآمد کوله برای داشتن تجربه بهتری از پیاده روی در طبیعت

اخبار
روش درست بسته بندی کارآمد کوله
756 بازدید
کوهگرد
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

برای بسته بندی کارآمد کوله How to Pack a Backpack هیچ روشی  وجود ندارد که بگوییم صد در صد درست است ! زیرا هر نوع سفری ، تجهیزات خاص خود را می طلبد بنابراین ، دیکته کردن یک روش بعنوان بسته بندی کارآمد کوله ، هرگز کارساز نخواهد بود .

آشنایی با روش صحیح بسته بندی کارآمد کوله

به عنوان مثال زمانیکه برای طبیعت گردی یک روزه برنامه ریزی می کنید به وسایل کمتری نیاز خواهید داشت بنابراین چیدمان وسایل داخل کوله چندان مشکل ساز نخواهد بود ، اما تصور کنید برنامه سفر بعدی شما ، مقصدی دور در دل جنگل است و شما نیاز دارید چادر ، وسایل مورد نیاز برای خواب و آشپزی و… را با خود بردارید .

در این شرایط شما باید لوازم مورد نیاز را به روشی درست داخل کوله پشتی قرار دهید تا ضمن اینکه در دسترس باشند نحوه توزیع وزن آنها در کوله به درستی انجام شود تا در حمل بار، دچار مشکل و دردهای غیر ضروری نشوید چراکه کیفیت سفر شما بستگی کامل به این موضوع دارد و شما نمی خواهید اول راه خسته و کلافه شوید .

در این مقاله قصد داریم راه کارهای مفید برای بسته بندی کارآمد کوله  را بررسی کنیم با ما همراه باشید .

 

اندازه و چیدمان کوله پشتی

بسیاری از طبیعت گرد ها  وسایل خود را بدون هیچ نظم و سازمان  درستی در روز قبل از سفر خود،  در کوله‌پشتی‌شان می‌اندازند، غافل از اینکه  روشهایی  برای بسته‌بندی کارآمد کوله   برای بهبود تجربه طبیعت گردی  وجود دارد.

آموزش نحوه صحیح سازماندهی وسایل ، قبل از بارگیری کوله ، احتمال فراموش کردن تجهیزات مهم را از بین می برد و به شما کمک می کند وسایل غیرضروری را شناسایی و حذف کنید. علاوه بر این، بسته بندی موثر کوله پشتی به شما راحتی، سبکی و ثبات بیشتری می دهد.

 

ظرفیت کوله پشتی

قبل از اینکه کوله را با وسایل  مورد نیاز بارگیری کنید، مطمئن شوید که اندازه آن برای حمل وسایل  شما مناسب است. بررسی وسایل قبل از بارگیری کوله به شما این شانس را می دهد تا ابزار و لوازم غیر ضروی را حذف کنید و به این ترتیب جایگزینی تجهیزات جدید و سبک تر به کاهش وزن و اندازه کوله شما  کمک می کند.

همچنین، به خاطر داشته باشید که برای سفرهای کوتاه‌تر، باید وسایل کمتری بسته‌بندی کنید، در حالی که برای سفرهای طولانی‌تر به وسایل بیشتری مانند لباس و غذا نیاز دارید. باید بدانید بسته بندی کارآمد کوله  به اندازه و طراحی کوله پشتی وابسته است چراکه وجود جیب و بندهای مناسب برای بستن بعضی وسایل ، تاثیر بسیار زیادی بر سازماندهی بار شما خواهد داشت .

روش صحیح بسته بندی کارآمد کوله

توزیع وزن کوله پشتی

بسته بندی کارآمد کوله  باعث  توزیع مناسب وزن بر روی شانه و کمر شما می شود و به این شکل در طول پیاده روی راحتی و آرامش بیشتری را حس خواهید کرد. حس ثبات و تعادل به ویژه در هنگام پیمودن مسیرهای پرشیب بسیار مهم و ضروری است زیرا سلامتی شما در گرو آن است .

در صورت عدم تعادل وزن  کوله ، بدن شما در یک قسمت بیشتر احساس سنگینی داشته و در هنگام گام برداشتن در نقاط لغزنده و یا پرتگاهها ممکن است با خطر سقوط یا زمین خوردن روبرو شوید .

نحوه توزیع وزن کوله پشتی

کوله پشتی ها با طراحی فریم داخلی این روزها به عنوان کوله استاندارد شناخته می شوند . یکی از عواملی که بر بسته بندی کارآمد کوله تاثیر گذار است کیفیت مسیری است که قصد دارید در آن پیاده روی کنید !هنگام پیاده‌روی در مسیر(سطوح هموار) اقلامی که بیشترین وزن را دارند باید  در مرکز بالای تیغه‌های شانه و نزدیک به پشت بدن قرار بگیرند. با انجام این کار، وزن بر روی باسن قرار می گیرد که باید بیشتر وزن کوله پشتی ما را تحمل کند.

وقتی از مسیر خارج می‌شوید (پیاده روی در سطوح ناهموار و چالش برانگیز)، وسایل باید کمی پایین‌تر در پشت قرار بگیرند، تا مرکز ثقل شما را پایین بیاورند و تعادل شما را در زمین‌های ناهموار بهتر تثبیت کنند.

کوله پشتی با طراحی فریم  خارجی هنوز هم استفاده می شوند، اگرچه کمتر از فریم های داخلی رایج هستند. آنها فقط برای پیاده روی در مسیرهای هموار توصیه می شوند. سنگین‌ترین اقلام باید در بالای کوله قرار داده شوند تا وزن کوله روی باسن متمرکز شود و به شما کمک کند در وضعیت عمودی‌تری بمانید.

 

نحوه چیدن بارهای سنگین در کوله پشتی

برای حداکثر پایداری و بسته بندی کارآمد کوله  ، کوله پشتی خود را به گونه ای بار کنید که سنگین ترین تجهیزات در پشت شما و در مرکز کوله قرار گیرند. وسایل با وزن متوسط ​​باید به سمت بالا و قسمت بیرونی کوله حمل شوند و وسایل سبک وزن مانند کیسه خواب شما باید در قسمت پایین کوله قرار داده شود.

هر نوع کوله ای (فریم داخلی یا خارجی ) که انتخاب می کنید، ابزار با وزن متوسط ​​(فیلتر آب، کیت کمک های اولیه، اجاق گاز) باید در وسط و دورتر از پشت قرار گیرد. وسایل سبک (کیسه خواب، لباس، …) باید در پایین ترین قسمت کوله پشتی قرار گیرند.

 

مراقب باشید که کوله  یا بدن خود را بیش از حد بار نکنید. وزن یک کوله پشتی بارگیری شده ، نباید از 25 تا 30 درصد وزن ایده آل بدن شما تجاوز کند. اگرچه این یک دستورالعمل کلی است، اما برخی از کوله گردهای با تجربه ممکن است وزن بیشتری را تحمل کنند. افراد تازه کار در سفرهای کوله گردی و کسانیکه  بدن ظریف تری دارند ، باید با وزن کمتر شروع کنند.

 

نحوه صحیح چیدمان وسایل به منظور بسته بندی کارآمد کوله

سازماندهی وسایل در داخل  کوله پشتی

سازماندهی وسایل در کیسه های  دارای کد رنگی بسته بندی را آسان تر می کند و به شما کمک می کند تا وسایل را به سرعت در مسیر پیاده روی پیدا کنید.

برای بسته بندی کارآمد کوله پشتی ، می توانید تمام ابزار مورد نیاز را  روی میز بچینید به این ترتیب با مشاهده  کل وسایل ، می توانید به درستی آنها را بسته بندی کنید. با این روش می توانید از این موضوع اطمینان داشته باشید که چیزی را فراموش نکرده اید و از طرف دیگر می توانید آنها را با توجه به میزان وزن داخل کوله قرار دهید.

ایده خوب دیگر این است که اقلام کوچک مشابه، مانند ظروف غذاخوری و آشپزی را در کنار هم در کیسه های زیپ دار قرار دهید. حتی ممکن است بخواهید موثرتر عمل کنید  و آنها را نیزدر داخل کیسه رنگی متمایز از سایر لوازم برای سهولت در دسترس بودن قرار دهید. همچنین ایده خوبی است که مواد غذایی و سوخت مایع را در کیسه ها ذخیره کنید تا از ریختن آن جلوگیری شود.

هنگام بارگیری کوله خود، مطمئن شوید که دستورالعمل های توزیع وزن ارائه شده در بالا را دنبال کنید. از آنجایی که وسایل سبک وزن باید ابتدا در پایین کوله پشتی قرار گیرند، معمولاً کیسه خواب همراه با سایر لوازم سبک مورد نیاز برای خواب در ابتدا قرار می گیرد. پس از آن، اقلام با وزن متوسط ​​و به دنبال آن وسایل سنگین را بسته بندی کنید.

 

هنگام بسته بندی کوله پشتی، مطمئن شوید که تمام فضای خالی را با وسایل کوچک یا فشرده پر کنید. به عنوان مثال، می توانید یک پیراهن را داخل یک کاسه  قرار دهید، یک رول نوار چسب را در اطراف عصای پیاده روی خود قرار دهید، یا کیسه خواب خود را از کیسه آن خارج کنید  و آن را در بین وسایل دیگر قرار دهید.

 

برخی وسایل مانند  GPS  ، دافع حشرات، غذای میان وعده، لباس بارانی یا چراغ پیشانی لازم است در هر زمانی در دسترس باشید. به همین دلیل، این چیزهای ضروری باید در یک جیب جلو، درب بالایی، یا در بالای محفظه اصلی کوله پشتی ذخیره شوند تا بتوان آنها را با حداقل جستجو پیدا کرد. پس از بارگیری و بسته بندی کیف، تمام تسمه های فشرده سازی را سفت کنید تا جابجایی بار را محدود کنید.

متصل کردن ابزار به قسمت های خارجی کوله پشتی

اگراز بسته بندی کارآمد کوله خود مطمئن هستید و تمام تجهیزات ضروری را در  داخل کوله جای داده اید پس احتمالاً ، نیازی به اتصال وسایل در خارج از کوله پشتی نخواهید داشت . با این حال، گاهی اوقات به دلیل فضای محدود یا شرایط خاص نیاز است برخی ابزارها به کوله پشتی متصل شوند.

با این حال، سعی کنید از انجام این کار خودداری کنید، زیرا اتصال وسایل به کوله می تواند بر تعادل شما تأثیر نا مطلوب بگذارد و همچنین ممکن است بر اثر حرکت ، صدای نامطلوب ومزاحم تولید کنند یا به گیاهان گیر کنند. برای جلوگیری از عدم تعدل ، حتما وزن وسایل متصل به کوله خود را متعادل کنید.

عصاهای کوهنوردی را می توان به صورت عمودی در قسمت بیرونی کوله پشتی در هر دو طرف یا در زیر تسمه های فشاری وصل کرد و در صورت وجود در داخل جیب های مخصوص حمل بطری آب در پایین کوله قرار داد. همچنین می توانید تیرک های چادر خود را به بیرون ببندید.

اقلام حجیم مانند چادر، پد خواب یا کیسه خواب (اگرچه بسیاری از بسته ها دارای یک محفظه مخصوص کیسه خواب هستند) می توانند در بالا یا پایین کوله به صورت افقی وصل شوند.

تجربه آرامش و ثبات با بسته بندی کارآمد کوله

فقط به یاد داشته باشید، اگر قصد دارید در مسیر ناهموار پیاده روی انجام دهید، وسایلی را که بیشترین وزن را دارند بالاتر نگه دارید. برخی از کوله‌پشتی‌ها دارای بندهایی در نزدیکی درب بالایی یا زیر آن هستند. ممکن است بخواهید پدهای پر از هوا یا کیسه خواب را در داخل کوله  نگهداری کنید تا از سوراخ شدن احتمالی آنها جلوگیری کنید.

 

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی در داخل و خارج کشور و همکاری با لیدرهای با تجربه و کارشناسان حرفه ای در زمینه ابزارهای کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخ گویی به شما عزیران است.

با مشورت و راهنمایی کارشناس مجموعه ما می توانید از مراکز معتبر و قابل اعتماد تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کرده و از کیفیت و اصالت آنها مطمئن باشید . برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید.

مقالاتمرتبط

تور هایکوهگرد

خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله آرارات ترکیه (تیر 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله سهند کمال (طرح سیمرغ)
نظرات (0 نظر)