کوچ نشین دیجیتال به چه کسی گفته می شود

مقالات
آشنایی با مفهوم کوچ نشین دیجیتال
773 بازدید
کوهگرد
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲

این روزها کوچ نشین دیجیتال Digital Nomads اصطلاحی است زیاد می شنویم ، اما کوچ نشین دیجیتال به چه معنا است و به چه کسی گفته می شود؟ ، خوب اگر عشق سفر هستید و آرزوی جهان گردی را دارید ولی محدودیت های شغلی شما را از رویایتان دور کرده است خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم .

کوچ نشین دیجیتال به چه معنا است

رفتن به محل کار می تواند آزاردهنده  باشد.  هرچند مطمئناً برخی روزها کار شما رضایت بخش است  و با همکاران خود ساعات خوشی را می گذرانید .

اما در مقابل بعضی روزها از محیط اطراف خود خسته می شوید و آرزو می کنید که ای کاش سبک زندگیتان از حالت روتین و تکراری خارج می شد .

شاید تمایل دارید به یک مسافرت طولانی بروید اما شرایط کاری به شما چنین اجازه ای نمی دهد و مجبور هستید روزها و شبها را با روال همیشگی طی کنید تا زمان محدود تعطیلات آخر هفته برای فقط چند ساعت به مسافرتی کوتاه مدت بروید .

البته در طی سفر باید برنامه ریزی و زمان بندی درستی داشته باشید تا در راه بازگشت در ترافیک نمانید و به موقع به خانه برسید چراکه صبح روز بعد باید در محل کار حاضر باشید ! و این شرایط ادامه دارد تا زمانی که بازنشسته شوید .

اما خبر خوب اینکه نیازی نیست که عشق سفر خود را فدای حقوق و دستمزد کنید. شما می توانید شاغل  باشید و همزمان به جهان سفر کنید! شما می توانید یک کوچ نشین دیجیتال شوید.

 

کوچ نشین دیجیتال کیست ؟

به بیان ساده  ، کوچ نشین دیجیتال اشخاصی هستند که هنگام مسافرت از طریق  اینترنت کار می کنند. آنها در حالی که هنوز شغل خود را حفظ کرده اند  آزادانه سفر می کنند.

کوچ نشین دیجیتال در همه اشکال وجود دارند. شما می توانید نویسنده ، طراح ، ویرایشگر ، عکاس یا معلم آنلاین باشید. و این تازه شروع کار است صادقانه باید گفت  ، گزینه ها بی پایان هستند .

ممکن است تصمیم بگیرید که در یک جنگل در جنوب شرقی آسیا یا در یک کلبه در شمال آلاسکا کار کنید. خوب ، می توانید ، اما به شرطی که اینترنت در دسترس داشته باشید .

 

چگونه می توان یک کوچ نشین دیجیتال شد

برای اینکه کوچ نشین دیجیتال شوید ابتدا باید شغل موفقی را بسازید و البته آن را حفظ کنید و سپس می توانید با آزادی نسبی درهر کجا که می خواهید سفر کنید (مقاصدی که اینترنت در دسترس باشد ).

البته باید بدانید که این شیوه زندگی و کار به آن  آسانی که تصور می کنید نیست و احتیاج به تلاش و پشتکار فراوان دارید و باید برای آن آماده شوید .

اول ، یکی از مهمترین اجزای  کوچ نشین دیجیتال، یافتن بهترین مکان است. مکانی را انتخاب کنید که ، در عین اینکه محیطی هیجان انگیز و ماجراجویانه است شرایط مطلوبی نیز برای کار داشته باشد . سرزمین های توسعه یافته اما نسبتاً ناشناخته ای وجود دارد که محیط های کاری خوبی را برای کوچ نشین دیجیتال ارائه می دهد.

دوم ، یادگیری زبان. اگر بتوانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید از سفر خود بیشتر لذت خواهید برد و شرایط مطلوب تری برای کار و زندگی خواهید داشت .

 

بهترین مکان ها برای کوچ نشین دیجیتال در آسیا

تاینان ، تایوان

تایوان از نظر فنی بخشی از چین است ، بنابراین اکثر مردم فکر نمی کنند که کوچ نشین دیجیتال بتوانند در آنجا پیشرفت کنند. چین به دلیل محدودیت استفاده ساکنان از Blogspot ، اکثر وب سایت های رسانه های اجتماعی و همه سایت های وابسته به Google ، در جهان  شناخته شده است.

کوچ-نشین-دیجیتال چه مزایایی دارد

اما تایوان دارای استقلال از چین است. این وضعیت به حوزه اینترنت نیز کشیده می شود و ساکنان تایوان مجبور نیستند از سیاست های محدود کننده دولت چین در مورد اینترنت پیروی کنند.

در واقع ، تایوان بسیار توسعه یافته است و همین ویژگی این کشور را به مکانی ایده آل برای کوچ نشین دیجیتال تبدیل کرده است . تاینان قدیمی ترین شهر و پایتخت سابق تایوان است. این شهر مملو از ساختمانها با معماری جالب و آثار فرهنگی برجسته است .

هزینه زندگی در این کشور  بسیار پایین است و دارای یکی از بهترین فرهنگ غذایی در جهان است. بسیاری از فعالیت های شبانه ، بازارهای خیابانی و مراکز تفریحی برای مهاجران وجود دارد.

هنگامی که زمان کار کردن فرا می رسد ، کافه ها و فضاهای مناسب و راحتی برای همکاری وجود دارد. اما باید بدانید  ، سطح زبان انگلیسی در تاینان چندان خوب نیست . و آشنایی به زبان چینی ماندارین و یادگیری حروف چینی سنتی مفید خواهد بود .

 

جزیره ججو ، کره جنوبی

وقتی صحبت از قدرت فناوری می شود ، کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است. کره جنوبی در زمینه اینترنت پرسرعت ، شهرهای هوشمند و نوآوری های دیجیتالی ، در جهان پیشگام است  . همراه با تایوان ، کره جنوبی  یکی از چهار ببر آسیایی است که به دلیل پیشرفت سریع در مدرنیته و توسعه  شناخته شده است.

 

جزیره ججو در جنوبی ترین قسمت  شبه جزیره کره ، درست بین سواحل جنوبی ژاپن و سواحل غربی چین قرار دارد.از آنجا که جزیره ججو در جنوب قرار دارد ، آب و هوای این منطقه  گرمتر از بقیه شهرهای کره جنوبی است.

این منطقه نه تنها به دلیل سواحلش ، بلکه به خاطر تشکیلات آتشفشانی که مناظر زیبایی را ایجاد کرده معروف است . Wi-Fi به سرعت در حال افزایش  است و می توانید در اکثر نقاط شهر به صورت رایگان به اینترنت دسترسی داشته باشید.

از آنجا که جزیره ججو یک مرکز تفریحی با اقامتگاه های فراوان است ، بسیاری از امکانات مدرن موجود در این منطقه  باعث می شود جزیره ججو مکانی مناسب و راحت برای کوچ نشین دیجیتال باشد .

اگرچه هزینه زندگی دراین جزیره ارزان تر از بقیه شهرهای کره جنوبی است ، اما در مقایسه با برخی از کشورهای موجود در این لیست هنوز ارزان نیست. و مانند تایوان ، حتی اگر کره جنوبی کشوری مدرن با روابط سیاسی فراوان با غرب باشد ، سطح زبان انگلیسی در کره عالی نیست. دانستن زبان کره ای به شما کمک خواهد کرد .

 

کوه لانتا ، تایلند

تایلند با غذاهای معروف و رفتار دوستانه مردمش و به عنوان کشوری ارزان یک کشور ایده آل برای کوچ نشین دیجیتال محسوب می شود . تایلند کشور بزرگی است که از نظر مکان های دیدنی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. یکی از این مکانها کوه لانتا ، جزیره ای در جنوب تایلند است.

کوچ-نشین-دیجیتال در چه مناطقی از دنیا می تواند شرایط خوبی داشته باشد

کوه لانتا علاوه بر داشتن سواحل خیره کننده تایلندی ، خانه آبشارها ، کوه ها و یک پارک ملی است. Wi-Fi در جزیره در برخی نقاط مناسب است ، اما اگر به اینترنت سریع و پایدار نیاز دارید می توانید به مکانهای خاصی که برای شما طراحی شده است و علاوه بر اینترنت محیطی مناسبی در اختیار شما قرار می دهند استفاده کنید مثل KoHub  .

 

بهترین مکان ها برای کوچ نشین دیجیتال در قاره آمریکا

 

کانادا ، ویستلر

کانادا کشوری بزرگ ، زیبا و مدرن است. به این ترتیب ، چیزهای زیادی برای ارائه به کوچ نشین  دیجیتال دارد. ویستلر یک شهر اسکی مشهور در بریتیش کلمبیا است که مردم از سراسر جهان برای بازدید از دامنه کوههای معروف آن به این شهر می آیند . اگر اسکی مورد علاقه شماست ، ویسلر یکی از بهترین نقاط زمستانی در جهان است.

جدا از اسکی ، این منطقه از بریتیش کلمبیا به دلیل زیبایی فوق العاده  و حیات وحش متنوع شهرت دارد. ویستلر حتی در ماه های گرمتر ، دسترسی بی نظیری به بیابان بزرگ کانادا در قالب کمپینگ ، پیاده روی و سایر فعالیتهای فضای باز ارائه می دهد.

ویستلر فاصله کمی  از کلانشهر شلوغ ونکوور دارد. در ویستلر ، همه چیز ارزان تر از شهرهای معمولی کانادا است و Wi-Fi از Wi-Fi معمولی کانادایی بهتر است.

اما حتی اگر همه چیز ارزان تر باشد ، این بدان معنا نیست که همه چیز ارزان است. به طور کلی ، کانادا از نظر هزینه زندگی با آمریکا برابر است!

 

کیتو ، اکوادور

اکوادور به دلیل قرار داشتن جزیره معروف  گالاپاگوس  در آن شناخته می شود ، اما اکوادور فرهنگ غنی و غذای شگفت انگیز و تنوع طبیعی زیادی دارد که مردم باید آن را بشناسند . بسیاری از گردشگران از پایتخت این کشور به عنوان یک مرکز حمل و نقل عبور می کنند. اما شهرQuito   یکی از بهترین مکانها برای کوچ نشنین دیجیتال در آمریکای جنوبی است .

کیتو(Quito ) زیبایی خیره کننده ای دارد . این شهر چشم اندازهای باورنکردنی از رشته کوه  آند ارائه می دهد. در کیتو ، هیچ وقت بیشتر از طی مسیر با  تاکسی یا اتوبوس از کوه نوردی ، پیاده روی و اکتشاف بیابان درجه یک فاصله ندارید.

گذشته از چشم انداز طبیعی ، معماری  بناهای این شهر نشان دهنده یک تاریخ فرهنگی خیره کننده و جالب است که در هیچ جای دیگر در آمریکای جنوبی یافت نمی شود.

هزینه زندگی در کیتو ارزان است و اکثر مهاجران می توانند با هزینه اندکی از پس آن برآیند. Wi-Fi خوب و قابل مقایسه با بسیاری از شهرهای کوچ نشین دیجیتال آمریکای جنوبی است.

اما در حالی که این شهر نسبتاً مدرن است ، سطح زبان انگلیسی معمولاً در بین مردم محلی پایین است. تا آنجا که ممکن است اسپانیایی بیاموزید تا از زمان خود در این شهر بیشترین استفاده را ببرید.

 

کالی ، کلمبیا

بسیاری از کوچ نشین دیجیتال به کلمبیا می آیند ، کشوری که در سراسر جهان به دلیل اینترنت مناسب و هزینه پایین زندگی شهرت دارد. مدلن (Medellín ) دومین شهر بزرگ کلمبیا است که مکانی ایده آل برای کوچ نشینان دیجیتال محسوب می شود .

شناخت کشورهای مناسب برای کوچ-نشین-دیجیتال

اما از آنجا که کلمبیا کشوری  بسیار وسیع و متنوعی است ، مکانهای جالب دیگری نیز برای کسانی که با اینترنت کار می کنند  وجود دارد.

یکی از دلایلی که کوچ نشین دیجیتال کلمبیا را دوست دارند این است که ارزان است و شهر کالی (Cali ) ارزان تر از سایر شهرهای کلمبیا است.

کالی همچنین مناظر بی نظیری  را ارائه می دهد که زیبایی طبیعی کلمبیا را بیشتر از شهرهای بزرگ این کشور مثل  مدلین یا بوگوتا برجسته می کند. و Wi-Fi معمولاً کاملاً قوی  است ، مخصوصاً در فضاهایی که برای کار با اینترنت تعبیه شده اند

لازم به ذکر است  از آنجا که این شهر  کمتر مورد توجه مهاجران است ، انگلیسی نیز بسیار کمتر صحبت می شود. دانستن زبان اسپانیایی مطمئناً بودن شما را دراین شهر راحت تر و سرگرم کننده تر می کند .

 

بهترین مکان ها برای کوچ نشین دیجیتال در آفریقا

نایروبی ، کنیا

هیچ کس به طور معمول اقتصاد اینترنت را با آفریقا مرتبط نمی داند . به این دلیل که ، مناطق وسیعی از آفریقا به اینترنت دسترسی ندارند ، اما این بدان معنا نیست که آفریقا منطقه ای برای توسعه فناوری نیست. نایروبی ، پایتخت کنیا ، یکی از این شهرها است.

نایروبی یک مرکز دیجیتالی در حال رشد برای همه کارآفرینان و استارتاپ های مرکز  و شرق آفریقا است. شهر نایروبی مکانی سرگرم کننده است که به راحتی می توانید در آن قدم بزنید و گردش کنید.

مردم کنیا همچنین دارای سطح بالایی از توان صحبت به زبان انگلیسی هستند ، بنابراین ایجاد ارتباط بسیار آسان است .هزینه زندگی پایین ، اینترنت مناسب و نزدیکی به برخی از شگفت انگیزترین ذخایر حیات وحش و  بیابان در جهان از ویژگیهای این منطقه است .

اما در حالی که نایروبی یک مرکز مدرن و خلاق رو به رشد  است ، اما  هنوز در یک کشور در حال توسعه قرار دارد. کنیا به عنوان یک مکان امن شناخته نمی شود  و فقر هنوز در پایتخت بیداد می کند.

 

پورت لوئیس ، موریس

اکثر مردم از وجود این کشور جزیره ای کوچک در سواحل شرقی ماداگاسکار بی اطلاع هستند. این شهر به دلیل سواحل ، صخره های مرجانی ، تالاب ها و فضای داخلی کوهستانی معروف است.

علاوه بر سواحل زیبا ، آبهای گرم اقیانوس و آب و هوای گرمسیری ، پورت لوئیس همچنین شامل تعداد زیادی از مهاجران است که از طریق اینترنت زندگی و کار می کنند ( کوچ نشین دیجیتال ).

از آنجا که این منطقه به عنوان یک مکان توریستی نسبت به بسیاری از مناطق دیگر در آفریقا توسعه یافته است ، امکانات مدرن ارائه شده به ساکنان آن معمولاً بیشتر از یک کشور متوسط ​​آفریقایی است. این شامل Wi-Fi مناسب و امکانات مدرن ، همراه با مقدار زیادی از فضاهای همکاری است.

همچنین به دو زبان رایج فرانسه و انگلیسی صحبت  می کند ، بنابراین ارتباط معمولاً برای غربی ها آسان است. اما زندگی در جزیره سختی های خود را دارد. فقر و بیکاری در بین مردم محلی زیاد است ، بنابراین سرقت و جرایم کوچک مشکلات نسبتاً شایعی هستند.

 

بهترین مکان ها برای کوچ نشین دیجیتال در اروپا

تیمیشوارا ، رومانی

رومانی در اروپای شرقی در قیاس با دیگر کشورها ارزان تر است و این امر آن را برای کوچ نشین دیجیتال جذاب کرده است  اما ارزان بودن لزوما به این معنا نیست که این کشور از مدرنیته عقب است . تیمیسوارا (Timisoara ) یکی از شهرهای مدرن  رومانی است  ، شهری در نزدیکی مرز صربستان و مجارستان.

شناخت مفهوم کوچ-نشین-دیجیتال

تیمیسوآرا شهری تاریخی با معماری شگفت انگیز و آثار فرهنگی است. این شهر که سومین شهر بزرگ رومانی است از زیرساخت های خوبی  برخوردار است ، بنابراین در حمل و نقل و گردش  مشکلی نخواهید داشت.

 

این شهر ریشه های تاریخی خود را با امکانات رفاهی  مدرن ، همراه با اینترنت پرسرعت  و فضاهای اشتغال مناسب  ترکیب می کند و همراه با هزینه کم زندگی در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی فضای مناسبی را ارائه می دهد .

 

اما در حالی که این مکان مدرن جایی برای زندگی است ، برخی از افراد مسن و افراد تحصیل نکرده این شهر قادر به درک زبان انگلیسی نخواهند بود. دانستن زبان رومانی یا یکی از زبانهای محلی دیگر مانند آلمانی یا مجارستانی می تواند به شما کمک کند.

 

Tarifa ، اسپانیا

اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای  اروپا است. با شهرهای زیبا ، فرهنگ متمایز و مناظر قابل توجه ، این کشور یکی از مقاصد معروف گردشگری است ومردم از سراسر جهان به اسپانیا می آیند.

در ساحل جنوبی اسپانیا ، Tarifa ، شهری کوچک واقع شده است که به خاطر موج سواری معروف است. اگر دوست دارید هر روز بعد از کار به موج سواری بروید ، شهر تاریفا مکانی مناسب برای شما است . این شهر  ارزان تر از سایر شهرهای اسپانیا است و Wi-Fi معمولاً پایدار و مناسب است.

 

این شهر کوچک ومکانی عالی برای  پیاده روی است. از مرکز شهر ، تنها 15 دقیقه تا ساحل فاصله است . در حال حاضر این شهر برای افراد کوچ نشین دیجیتال محبوبیت زیادی دارد .

 

اما از آنجا که این شهر ساحلی هنوز در حال توسعه است ، امکانات مدرن ممکن است به آسانی درقیاس با  سایر نقاط اسپانیا در دسترس نباشد. و مانند سایر نقاط کمتر توریستی ، برخی از مهارتهای زبان محلی بسیار مفید خواهد بود.

آشنایی با کشورهای مناسب برای کوچ-نشین-دیجیتال

کوچ نشین دیجیتال بودن یک تعهد جدی است که به اراده ، صبر و پشتکار زیادی نیاز دارد. اما اگر تلاش کنید ، مطمئناً می توانید یک حرفه دیجیتال موفق ایجاد کنید.

این لیست تنها آغاز راه است. صدها مکان برای کوچ نشین دیجیتالی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در حین مسافرت و ماجراجویی کار کنید و از زندگی لذت ببرید .تنها چیزی که نیاز دارید شجاعت برای برداشتن اولین قدم است.

 

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی در داخل و خارج کشور و همکاری با لیدرهای مجرب و کارشناسان حرفه ای در زمینه تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخگویی به شما عزیزان است . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید .

 

مقالاتمرتبط

تور هایکوهگرد

خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور ییلاق فیلبند
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل الیمستان
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کویر ابوزیدآباد
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله سهند کمال (طرح سیمرغ)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
نظرات (0 نظر)