استراحت SLEEPING در حین سفر امری ضروری است ولی خوابیدن یا حداقل ریلکس کردن در اتوبوس کار آسانی نیست . ترکیب فضای تنگ ، سر و صدای غیرقابل کنترل و حرکت مداوم وسیله نقلیه ، خوابیدن در اتوبوس را برای اکثر مردم تقریباً غیرممکن می کند.

کارهایی که می توانیم برای استراحت  راحت در اتوبوس انجام دهیم

اما اگر استراحت نکنید، در طول سفر خسته می شوید وهنگامیکه به مقصد رسیدید نمی توانید آن طور که انتظار دارید و برنامه ریزی کرده اید از آن لذت ببرید . در این شرایط مقصد اگر بهشت هم باشد ، کیفیت و لطف خود را از دست می دهد .

نگران نباشید با رعایت چند نکته شما هم می توانید در اتوبوس استراحت کنید و از سفر خود لذت ببرید . با ما باشید تا با این نکات آشنا شوید .

 

شرایط راحتی خود را فراهم کنید

دلیل اصلی که استراحت کردن در اتوبوس را دشوار می کند این است که  وسایل ضروی برای آرامش را همراه خود ندارید یا  اینکه تنظیمات صندلی شما به گونه ای نیست که بتوانید با  آرامش به آن تکیه کنید . همراه داشتن چند قلم وسیله می تواند مشکل شما را حل کند .

بالش گردن : بالش گردن بهترین وسیله ای است که می توانید برای اطمینان از موقعیت راحت هنگام خواب در طول سفر داشته باشید. همچنین در هنگام خواب در اتوبوس به کاهش درد گردن و بالای کمر کمک می کند.

ماسک چشم : اگر شبها در حال سفر هستید ، اکثر اتوبوس ها چراغ های خود را برای راحتی مسافران خاموش می کنند. با این حال ، اگر روزها در حال سفر هستید ، نور هنوز هم می تواند آزاردهنده باشد حتی اگر پرده های داخل خودرو کشیده شوند.

ماسک چشم همراه داشته باشید تا در صورت لزوم برای کاهش تابش نور به چشمها استفاده کنید .همچنین می توان از ماسک چشم برای تشویق بدن به خواب استفاده کرد زیرا مانع  دیدن عوامل حواس پرتی مثل تلفن هوشمند یا مناظر بیرون می شود .

گوش گیر یا هدفونهای حذف کننده نویز : هنگام مسافرت مجبور خواهید شد با صداهای داخل اتوبوس کنار بیایید هر چند در این شرایط استراحت واقعا کار دشواری است اما این مشکل نیز راه حل دارد می توانید با استفاده از گوشیر ( فوم فشرده مخصوص داخل گوش برای کاهش صدا ) یا هدفونهای مخصوص حذف صدا به مقدار قابل توجهی سرو صدا را کاهش دهید .

آگاهی از کارهایی که انجام آنها به ما کمک می کند تا در اتوبوس راحت تر استراحت  کنیم

چند لایه لباس بپوشید

تهویه مطبوع داخل اتوبوس می تواند باعث شود احساس کنید در وسط قطب شمال خوابیده اید. برای جلوگیری از اختلال در خواب ، هنگام لباس پوشیدن از چند لایه نارک و سبک استفاده کنید ودر نهایت روی آن ژاکت بپوشید . استفاده از چند لایه لباس به شما کمک می کند تا در طول سفر بسته به درجه حرارت محیط لباس خود را کم یا زیاد کنید .

همچنین می توانید یک پتوی سبک همراه خود بیاورید تا هم به عنوان  روانداز استفاده کنید و هم در صورت لزوم می توانید به عنوان بالش  یا تکیه گاه مورد استفاده قرار دهید .

 

دارو همراه داشته باشید

بیماری حرکت ( ماشین گرفتگی ) رایج است. از هر 3 نفر 1 نفر مستعد ابتلا به آن است ، مخصوصاً هنگام سفر با ماشین ، اتوبوس ، قطار ، هواپیما و قایق. اگر این مشکل را دارید ، سفر می تواند بسیار استرس زا باشد.

اما تعدادی از داروهای بدون نسخه وجود دارد که می توانید برای درمان این بیماری خریداری کنید. همچنین می توانید ملاتونین را برای تنظیم چرخه های خواب و سهولت در استراحت مصرف کنید.

 

به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید داروهای بدون نسخه را بیاورید ، مطمئن شوید که این دارو در مقصد سفر شما قانونی است تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

 

هیدراته بمانید و میان وعده بیاورید

هیدراته ماندن بخش مهمی از زندگی است اما نوشیدن مقدار مناسب آب به راحتی در هنگام سفر فراموش می شود. کم آبی راندمان شما را کاهش می دهد ، پس هرگز فراموش نکنید که در طول سفر به اندازه کافی آب بنوشید .

نوشیدن آب به ما کمک می کند تا بتوانیم در حین سفر در اتوبوس استراحت  کنیم

بسیاری از افراد در طول سفر آب نمی نوشند تا کمتر از سرویسهای بهداشتی استفاده کنند ، این کار اشتباه است و به مرور به کلیه شما آسیب می رساند .

هنگام مسافرت انتخاب میان وعده مناسب برای سفر می تواند به افزایش سطح راحتی شما کمک کند. در اینجا بهترین میان وعده هایی که در سفر با اتوبوس  می توانید همراه داشته باشید  آورده شده است.

 

آجیل – گردو و بادام به تنظیم خواب کمک می کند اما مطمئن شوید که قبل از سفر گردوها را از پوسته آن بیرون می آورید.

میوه های خشک – همه مزایای میوه را با میوه های خشک دریافت می کنید

سبزیجات خام – هویج خرد شده ، کلم بروکلی ، گل کلم و کرفس به راحتی بسته بندی می شوند و در دمای اتاق به راحتی خراب نمی شوند.

بیسکوییت یا نان ترد مزه دار  – این مواد بسیار سبک بود ه  و شما را برای مدت طولانی سیر می کند.

 

مواد غذایی که نباید در داخل اتوبوس از آنها استفاده کنید 

هر غذایی که به راحتی خراب شود – به عنوان مثال  شیر و هر غذایی است که با سس مایونز تهیه می شود. لبنیات مواد فاسد شدنی هستند و هرگونه مواد غذایی که با آنها مخلوط شوند به راحتی خراب می شوند.

غذاهای کثیف : هندوانه ، انبه ، دونات  ، همه میان وعده های خوشمزه هستند اما برای پیک نیک ها مناسب است نه در مسافرت با اتوبوس.

غذاهایی که نمی توان با انگشتان آنها را خورد – از آوردن غذاهایی مثل سوپ و سالاد که برای خوردن آن نیاز یه چنگال و قاشق است اجتناب کنید .

غذاهای تند : در سفر ، غذاهای تند دمای بدن شما را افزایش می دهند و عوارضی مانند معده درد و سوزش سر دل را به همراه دارند. این امر باعث می شود که در طول سفر به راحتی استراحت نکنید.

غذاهای بد بو : شاید درست کردن یک لقمه کالباس یا ژامبون کار راحتی باشد اما وقتی در داخل اتوبوس لقمه خود را از کیف خارج می کنید  و اولین گاز را  می زنید بوی بسیار نا مطبوعی فضا را پر می کند . باور کنید یک لقمه نان و پنیر همراه با گردو و سبزیجات بهتر شما را سیر می کند و البته مواد غذایی مناسبی به بدن شما می رساند .

به موسیقی گوش دهید

موسیقی تأثیر مستقیمی بر سیستم عصبی پاراسمپاتیک فرد دارد. این بخش از سیستم عصبی مسئول آرامش بدن و آماده شدن برای خواب است. بزرگسالانی که قبل از خواب به موسیقی آرام گوش می دهند ، در طول شب کمتر بیدار می شوند و کیفیت خواب بهتری نسبت به کسانی که به موسیقی گوش نمی دهند دارند . موسیقی مناسب برای خواب ، باید سبک و آرام باشد .

 

صندلی مناسب را انتخاب کنید

اگر می خواهید در طول سفر استراحت کنید ، بهتر است نزدیک وسط اتوبوس بنشینید. این ناحیه ای است که ارتعاشات و برآمدگی های کمتری در آن وجود دارد بنابراین سواری در مقایسه با قسمت جلو و عقب اتوبوس بسیار راحت تر  خواهد بود.

انتخاب صندلی درست به ما کمک می کند تا در اتوبوس راحت تر باشیم و بتوانیم استراحت کنیم

صندلی کنار پنجره ،  تکیه گاهی محکم برای سر شما ایجاد می کند  در حالی که صندلی راهرو فضای بیشتری برای پا به شما می دهد. انتخاب شما بستگی به ترجیح شما دارد.

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه ارزشمند در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی در داخل و خارج کشور و همکاری با لیدرهای با تجربه و کارشناسان متخصص در زمینه تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخگویی به شما عزیزا است . برای کسب اطلاعات بیشتر  با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید .