• ساعت و تاریخ حرکت : پنج شنبه 0000/00/00 - ساعت 00:00
  • محل حرکت : تهران ، میدان آرژانتین
  • وعده های غدایی : 3 وعده صبحانه ، 3 وعده ناهار ، 2 وعده شام
  • وسیله نقلیه : اتوبوس vip
  • زمان بازگشت : - ساعت 00:00
  • وسیله نقلیه محلی : نیسان
  • مدت تور : 3 روزه
  • ظرفیت تور : 25 نفر
خدمات تور
  • لیدر و مربی فدراسیون
  • اتوبوس VIP
  • وسیله محلی
  • نیسان
  • لیدر محلی
لوازم ضروری

مواردی که در این سفر باید با خود به همراه داشته باشید.


  • کفش کوهنوردی
  • کفش طبیعت گردی
  • کوله پشتی یکروزه
  • کوله پشتی چندروزه
  • لباس مناسب فصل
  • پانچو
  • پولار
  • عینک آفتابی
لوازم پیشنهادی

مواردی که در این سفر میتوانید به همراه داشته باشید.


  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتابی
  • زیرانداز
  • ننو
  • چادر مسافرتی
جاذبه های تور

لیست جاذبه های گردشگری که در این تور تجربه خواهید کرد.


موقعیت بر روی نقشه
آدرس : اردبیل > خلخال
سایر روش های پرداخت

درصورتی که ثبت نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، میتوانید با بخش فروش کوهگرد تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.


نام بانک ملی
شماره کارت 6037-9975-0885-8215
شماره حساب 0220143594009
شماره شبا IR56 0170 0000 0022 0143 5940 09
نام صاحب کارت نسترن امیدی
کجا قراره بریم ؟

تور اسالم به خلخال  Asalem to khalkhal  شما را به طبیعت گردی در دل زیبا ترین و خیال انگیز ترین جاده ایران دعوت می کند . مسیری رویایی که که جنگلهای تالش را به منطقه کوهستانی خلخال متصل می کند .

تور اسالم به خلخال  و آشنایی با جاذبه های گردشگری منطقه

جایی که خنکای کوهستان و شرجی جنگل دست در دست هم گذاشته و پدیده ای بی نظیر از شگفتیهای طبیعت را به تصویر کشیده اند . اگر تصاویر گرفته شده از طبیعت این مکان زیبا را ببینید به احتمال زیاد باور نمی کنید که ایران باشد .
البته در زیبایی طبیعت کشورمان شکی نیست .ایران چهارفصل و رنگارنگ با دیدنیهای بسیار در هر نقطه از خاکش جلوه های متفاوتی از زیبایی طبیعت را نمایان می کند .

اما شکل طبیعت در این منطقه از ایران بسیار متفاوت با دیگر نقاط کشور بوده و بیشتر یادآور طبیعت ارتفاعات اروپا است . با ما همراه باشید تا با جاذبه های این منطقه بیشتر آشنا شوید .

جاده اَسالِم به خلخال

طول جاده اسالم به خلخال ۷۰ کیلومتر است و از شهر اسالم در استان گیلان شروع می‌شود و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان می‌رسد.

اسالم یکی از شهرهای استان گیلان است . این شهر مرکز بخش اسالم در شهرستان تالش است . اسالم در 5 کیلومتری شهر هشتپر مرکز تالش قرار دارد. مردم اسالم تالش هستند و به زبان تالش صحبت می کنند .

در پیرامون این شهر گردشگاه‌های فراوانی وجود دارد از جمله به ساحل و پارک جنگلی گیسوم، مسیر رؤیایی اسالم به خلخال و منزل جلال ال احمد و… می توان اشاره کرد.

تور اسالم به خلخال  و دیدار از دشت شقایق

شهرستان خلخال با قدمت ۱۲۰۰۰ ساله در جنوب استان اردبیل واقع شده‌است و مرکز آن شهر خلخال است. شهرستان خلخال بزرگترین شهر استان اردبیل بعد از شهر اردبیل است.

خلخال منطقه ای کوهستانی است . این منطقه از لحاظ آب وهوا دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سرد است . به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی و شرایط کوهستانی این منطقه دارای جالبترین منابع آب‌های گرم معدنی است ، که

مهم‌ترین آن‌ها آبگرم معدنی خلخال سویی با نام محلی ایستی سو در بخش سنجد در فاصله شهرهای گیوی و خلخال و آبگرم تیل در بخش شاهرود می‌باشد.

تور اسالم به خالخال به شما توصیه می کند که حتما سری به این آبگرم بزنید و از خواص درمانی آن استفاده کنید . بیشتر گردشگرانی که این مسیر زیبا را انتخاب می کنند معمولا به قصد آبگرم خلخال راهی سفر می شوند .

اقلیم و آب و هوای جاده اسالم به خلخال

آب و هوای جاده اسالم به خلخال منحصربه فرد و متفاوت است زیرا در طول مسیر با انواع پدیده های جوی روبه رو می شوید . همانطور که قبلا گفتیم این منطقه حاصل تلاقی آب و هوای ییلاقی و کوهستانی و منطقه جنگلی و مرطوب است .

در طول این جاده در قسمتهایی ممکن است هوا قدری شرجی و مرطوب باشد در مکانی جلوتر شاهد باران هستید و با طی چند کیلومتر هوا خنک و کوهستانی می شود .

البته قالب کیفیت هوا در این منطقه خنک است . در فصل تابستان که بیشتر نقاط کشور به کولر و تجهیزات خنک کننده پناه می برند این منطقه 20 درجه خنک ترک تر از دمای متوسط کشور است . پدیده مه و بارش باران در بیشتر مواقع سال قابل مشاهده است و همین شرایط تصاویر خارق العاده ای را بوجود آورده است .

زمستان در این محور سرد و برفی است به طوریکه تردد در این جاده را مشکل و یا حتی غیر ممکن می کند . تور اسالم به خلخال به شما پیشنهاد می دهد برنامه سفر به این منطقه از کشور را فقط در فصل بهار و تابستان و اوایل پاییز انجام دهید .
به طور کلی هنگامیکه از خلخال وارد جاده می شوید به علت هوای سرد و وزش باد پوشش جنگلی وجود ندارد و بیشتر مراتع و دامنه های سرسبز دیده می شوند .

هرچه مسیر را بیشتر طی کنید کم کم و به تدریج مراتع ودامنه کوهها با پوشش جنگی نمایان می شوند . رقص مه در بین جنگل و مرتع و وجود کلبه های زیبای روستایی در بین مراتع ، اسبها و دامهای در حال چرا ، تصاویری به یادماندنی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

تور اسالم به خلخال توصیه می کند که حتما دوربین به همراه داشته باشید تا بتوانید صحنه های زیبای این طبیعت بکر را به ثبت برسانید . هرچند عظمت و شگفتی این منطقه هرگزاز طریق لنز دوربین قابل انعکاس نیست اما می توانید گوشه ای از آن را به یادگار برای خود بردارید .

نقاط دیدنی مسیر

یکی از نقاط دیدنی جاده اسالم به خلخال دشت شقایق است که در فصل اردیبهشت و خرداد جلوه و آب و رنگی دیگر به منطقه می بخشد . دیدن دشتی پر از شقایق و قدم گذاشتن به آن حال و هوای شما را بهاری و باطراوت خواهد کرد.

دریاچه‌ی زیبای نُئور یکی دیگر از نقاط دیدنی مسیر است که در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در یکی از دره‌های کوهستان باغرو قرار دارد. این دریاچه در واقع از دو دریاچه کوچک تشکیل می‌شود که در بهار یکی می‌شوند. نئور در ارتفاع 2500 متری از سطح دریاست و به طور متوسط 5 متر عمق دارد.

تور اسالم به خلخال  و دریاچه نئور

تور اسالم به خلخال به شما توصیه می کند اگر قصد دارید که در این منطقه خوش آب و هوا چادر بزنید بهتر است که در نزدیکی روستاها و عشایر منطقه باشید . به این ترتیب هم می توانید از محصولات طبیعی استفاده کنید و هم امنیت بیشتری خواهید داشت.

آبشارهای دائمی مسیر اسالم به خلخال دیگر نقاط دیدنی هستند که از دیدن آنها لذت خواهید برد . آبشار دریابن با ارتفاع 30 متر یکی از معروف ترین آبشارهای مسیر است . این آبشار در 12 کیلومتری ابتدای اسالم خلخال در مجاورت روستای لاکه تاشون قرار دارد. برای دیدن این آبشار جذاب باید 15 کیلومتر دیگر در جاده کوهستانی پیش روی کنید.

چناچه جاده را تا خلخال ادامه دهید می توانید از آبگرم منطقه دیدن کنید و تنی به آب بزنید . همانطور که قبلا گفته شد ، معروف ترین آبگرم خلخال آبگرم کیوی است .

از جمله معروف ترین نقاط توریستی جاده اسالم به خلخال گردنه الماس است . این گردنه که در میانه مسیر قرار دارد در فصل بهار مناظر بی مانندی از زندگی روستایی ، گله های گوسفند در مراتع ، کولبه های ییلاقی و سرسبزی را به نمایش می گذارد .

جنگلنوردی در مسیر روستای نهالستان پیرسون که در 20 کیلومتری اسالم قرار دارد شما را به دره اشراف می رساند که زیبایی آن وصف ناپذیر است و دیدن این همه زیبایی به راهپیمایی آن می ارزد .

تور اسالم به خلخال به شما پیشنهاد می کند که برای بهرهمندی از زیباییهای منطقه ، فقط به رانندگی در مسیر اصلی اکتفا نکنید و دل به جنگل بزنید و با راهپیمایی و جنگلنورد حس لطیف زندگی در طبیعت را بچشید .

در طول مسیر اسالم به خلخال به تابلوهایی بر می خورید که شما را به روستاهای مختلفی همچون ناو و لاکه تاشون راهنمایی می کنند. این روستاها در میانه های این جاده و در میان دشت ها شکل گرفته اند و نمای خاصی از زندگی ساده در دل طبیعت را به شما نشان می دهند .

تفریحاتی که می توان در مسیر خلخال به اسالم انجام داد

رانندگی در این جاده افسانه ای می تواند آسانترین راه برای بهرهمندی از جذابیتهای مسیر باشد . این جاده دارای شیبهای تند و پیچ و خم و دره های عمیق است پس حتما باید نکات ایمنی را رعایت کنید .

کوهنوردی و طبیعت گردی در مسیر خلخال به اسالم بسیار متداول بوده و در فصل بهار ، تابستان و پاییز افراد زیادی را به این منطقه می کشاند . این برنامه شامل پیمایش مسیر خلخال تا اسالم از طریق جاده مالرو و قدیم آن است که از روستای اندبیل در شرق خلخال به سمت روستای ناو می رود و در استان گیلان خاتمه می یابد.

دوچرخه سواری کوهستانی نیز از دیگر فعالیتهایی است که طرفداران خود را دارد و دوچرخه سواران مانند کوهنوردان جاده خاکی مالرو را در پیش می گیرند .

تور اسالم به خلخال به شما توصیه می کند که در قسمتهایی از مسیر اتراق کنید و ساعاتی را به استراحت و عکاسی از مناظر شگفت انگیز این بهشت زیبا بپردازید .

امکانات رفاهی در طول مسیر

همان طور که می دانید دلیل اصلی شهرت این منطقه بکر بودن طبیعت آن است . یعنی در طول این جاده هتل چند ستاره ، رستورانهای بزرگ و کافی شاپ و سایر مراکز تفریحی وجود ندارند .

البته در نزدیک جاده و اطراف آن کلبه هایی وجود دارند که می توانید برای اقامت شب آنها را کرایه کنید و غذاخوریهای کوچکی وجود دارند که اتفاقا می توانید در آنها از چشیدن غذاهای خوشمزه محلی لذت ببرید .

تور اسالم به خلخال  و جنگلنوردی

معروف ترین سوغاتی این منطقه عسل و محصولات لبنی است . تور اسالم به خلخال به شما توصیه می کند حتما از محصولات محلی این منطقه استفاده کنید چراکه یکی از اهداف اصلی گردشگری در مناطق مختلف کمک به گردش اقتصادی است .

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه برگذاری تورهای داخلی و خارجی و دارا بودن کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخ گویی به شما عزیزان است . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس مجموعه ما تماس حاصل فرمایید .

الم به خلخال

نکات مهم

مواردی که در این سفر باید با خود داشته باشید


    این تور در پاییز برگزار خواهد شد

    برنامه پیمایشی و کمپینگ بوده و نیاز به آمادگی و تجهیزات دارد .

نظرات(0 نظر)
0 از 5
0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
ضعیف

اقامت و کمپ
لوکیشن تور
خدمات تور
لیدر و سرپرستی
زمانبندی و اجرا

تور هایمشابه

ترکیه > دغوبایزید
(2) نظر
تور صعود به قله آرارات ترکیه (تیر 1403)
سه شنبه 1403/04/1
رزرو آنلاین تور
مازندران > کلاردشت
(2) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
چهارشنبه 1402/06/04
رزرو آنلاین تور
سمنان > شاهرود
(0) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان شرقی > تبریز
(0) نظر
تور صعود به قله سهند کمال (طرح سیمرغ)
کاشان > ابوزیدآباد
(2) نظر
تور کویر ابوزیدآباد
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
تانزانیا > استان کلیمانجارو
(2) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
مازندران > آمل
(0) نظر
تور ییلاق فیلبند
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
گرجستان > تفلیس
(4) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
شنبه 1402/05/20
رزرو آنلاین تور
ترکیه > طربزون
(0) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
استان تهران > تهران
(0) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
سه شنبه 1402/12/29
رزرو آنلاین تور
کشور روسیه > بالکاریا
(0) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان غربی > خوی
(0) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)