• ساعت و تاریخ حرکت : پنج شنبه 0000/00/00 - ساعت 00:00
  • محل حرکت : تهران ، فرودگاه امام خمینی
  • وعده های غدایی : صبحانه ، ناهار ، شام
  • وسیله نقلیه : هواپیما
  • زمان بازگشت : - ساعت 00:00
  • وسیله نقلیه محلی : ون توریستی
  • مدت تور : 8 روز 7 شب
  • ظرفیت تور : 25 نفر
خدمات تور
  • لیدر و مربی فدراسیون
  • وسیله توریستی
  • وسیله محلی
  • لیدر محلی
  • اقامتگاه محلی
  • هتل
  • صبحانه
  • ناهار
  • شام
لوازم ضروری

مواردی که در این سفر باید با خود به همراه داشته باشید.


  • کفش کوهنوردی
  • کوله پشتی یکروزه
  • کوله پشتی چندروزه
  • لباس مناسب فصل
  • پانچو
  • پولار
  • دستکش دو پوش
  • دستکش پر
  • عینک آفتابی
  • عینک طوفان
  • کفش دو پوش
  • جوراب پر
لوازم پیشنهادی

مواردی که در این سفر میتوانید به همراه داشته باشید.


  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتابی
  • آفتاب گیر
جاذبه های تور

لیست جاذبه های گردشگری که در این تور تجربه خواهید کرد.


موقعیت بر روی نقشه
آدرس : کشور روسیه > بالکاریا
سایر روش های پرداخت

درصورتی که ثبت نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، میتوانید با بخش فروش کوهگرد تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.


نام بانک ملی
شماره کارت 6037-9975-0885-8215
شماره حساب 0220143594009
شماره شبا IR56 0170 0000 0022 0143 5940 09
نام صاحب کارت نسترن امیدی
کجا قراره بریم ؟

تور صعود به قله البروس  Elbrus mountain با داشتن راهنماهای با تجربه و آشنا به اصول فنی کوهنوردی با در نظر گرفتن همه موارد لازم برای ایمنی  خاطره ای به یادماندنی را در صعود به این قله اروپایی زیبا برای شما به ارمغان می آورد .

تور صعود به قله البروس آشنایی با طبیعت منطقه

کوه البروس مقصدی بسیار محبوب برای کوهنوردان با تجربه و آماتور است . سهولت نسبی صعود این قله  یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم علاقه مند به صعود این قله هستند . در سال 1964 یک پایگاه گردشگری و کوهنوردی با امکانات ورزشی در منطقه البروس تاسیس شد.

در شرایط مناسب آب و هوایی و تجهیزات مناسب هر فردی می تواند این کار را انجام دهد . صعود به قله به لحاظ فنی دشوار نیست . اگرچه نباید تصور کنید که صعود به البروس یک کوهپیمایی ساده است .

حقیقت این است که هر ساله کوهنوردانی در راه صعود به قله جان خود را از دست می دهند . دلایل اصلی بروز چنین اتفاقاتی ،هوای بد ، دید ضعیف و عدم سازگاری است .

بنابراین اگر آماتور هستید هرگز فکرش را نکنید که بدون راهنما عازم این کوه زیبا و خشن شوید . هرچند حتی اگر حرفه ای هم باشید بهتر است که به صورت انفرادی اقدام به صعود نکنید . این را بدانید که متاسفانه کوهنوردی انفرادی در بسیاری از موارد ماجراجویی بی بازگشت است .

کوه البروس

کوه البروس بلندترین نقطه در منطقه قفقاز و بلندترین قله در قاره اروپا و یکی از قلل هفتگانه جهان است . نام این قله با نام رشته کوه البرز هم ریشه است و هر دو شکلی از یک واژه ایرانی هستند .

این کوه دارای دو قله است . قله غربی آن 5642 متر ارتفاع دارد ، قله شرقی با ارتفاع 5621 متر ، 21 متر از قله غربی کوتاه تر است .

کوه البروس بین دریای سیاه و دریاچه خزر در جنوب روسیه ، در جمهوری کاباردینو_بالکاریا قرار دارد و تنها 20 کیلومتر از مرز گرجستان فاصله دارد .

کوه البروس یک آتشفشان خفته است . آخرین فعالیت آن حدود 2000 سال پیش رخ داده است . دو قله البروس در واقع دو دهانه آتشفشانی هستند که دهانه آنها با برف و یخ پوشید ه شد ه است . در سرتاسر دامنه های آن می توانید بقایای گدازه جامد شده را مشاهده کنید . قطر دهانه قله غربی 300 الی 400 متر است .

هنوز گازهای گوگردی در دامنه شرقی این کوه منتشر می شوند و چشمه های معدنی زیادی در امتداد نهرهای نزولی آن وجود دارد . البروس دارای 22 یخچال طبیعی است ، که منبع تغذیه رودخانه کوبان  است . این یخچالها وسعت 145 کیلومتر مربع را اشغال کرده اند و در برخی نقاط  ضخامت آن به 400 متر می رسد .

تور صعود به قله البروس با داشتن سالها تجربه در زمینه صعود این قله با شکوه بهترین خدمات را از نظر برنامه ریزی و مشاوره  ، به شما عزیزان ارائه می دهد .از طریق مشاوره با کارشناسان ما متوجه می شوید که آیا صعود به این کوه برای شما مناسب است یا خیر . یکی از پایه ای ترین اصول کوهنوردی آمادگی جسمانی است .

چالشهای صعود به قله

همانطور که  پیشتر گفتیم صعود به قله البروس از نظر فنی خیلی مشکل نیست ،چیزیکه صعود را چالش برانگیز می کند وضعیت آب و هوای منطقه است .

تور صعود به قله البروس و جاذبه های گردشگری منطقه

بارش برف و باد شدید می تواند باعث شود که کوهنوردی شما زمستانی و مشکل شود . برای صعود این قله حتما باید تجهیزات مناسب کوهنوردی بر روی برف و یخ  مثل تبر ، هد لمپ ، کرامپون ، کلنگ کوهنوردی ، عینک با لنز دوجداره و ……. به همراه داشته باشید .

راهنمای فنی تور صعود به قله البروس شما را در مورد تجهیزات لازم این سفر مطلع می کند .

مسیرهای صعود به قله البروس

مسیرهای اصلی صعود دو مسیر شمالی و جنوبی هستند . کوه آتشفشانی البروس کاملا متقارن است بنابراین هر دو مسیر از نظر شیب کاملا مشابه هستند اما مسیر جنوبی از روستای آزائو اغاز می شود و محبوبیت بیشتری دارد . این مسیر دارای تله کابین و پناهگاه است و به لحاظ زیرساخت شرایط خوبی دارد . شما می توانید قسمتی از مسیر را با تله کابین طی کنید . صعود از مسیر جنوبی 3 الی 5 روز طول می کشد .

ضلع جنوبی دارای پیست اسکی نیز هست و دارای چند روستا با امکاناتی مانند هتل و رستوران و همانطور که گفته شده تله کابین و تله سیژ است .

در ارتفاع 3000 متری پناهگاه شبه به بشگه  تعبیه شده است ، این بشکه ها قبلا برای حمل سوخت بکار می رفتند و حالا از آنها به عنوان سرپناه استفاده می شود . در صورتی که نیاز به فرود سریع داشته باشید موتورهای برفی و ریتراک نیز در این مسیر وجود دارد .

بنابراین مسیر جنوبی یک محیط آموزشی عالی برای کسانی است که به دنبال کسب تجربه صعود در برف هستند .

مسیر شمالی هیچ امکاناتی ندارد . شاید تنها حسن آن خلوت بودن مسیر است . در این مسیر باید از کمپ اصلی در ارتفاع 2550 متری تا قله را پیاده کوهپیمایی کنید . صعود در این مسیر 6 الی 8 روز به طول می انجامد . صعود از این جهت به تجربه بیشتری نیاز دارد .

ایمنی همیشه اولویت اصلی تور صعود به قله البروس است . کارشناسان ما تلاش می کنند تا کم خطر ترین تجربه کوهپیمایی را برای شما فراهم کنند .

بهترین فصل صعود به قله البروس

منطقه البروس به طور رسمی در آب و هوای قطبی طبقه بندی می شود . اب و هوای البروس را دست کم نگیرید غیر قابل پیش بینی است و حتی در ماههای پایدار تابستان یعنی تیر تا شهریور نیز تنوع زیاد اب و هوایی را نشان می دهد .

تور صعود به قله البروس و آگاهی از بهترین فصل صعود

به طور کلی فصل اصلی صعود اواسط اردیبهشت تا اوایط شهریور است . هوا در خرداد و شهریور ثبات بیشتری دارد . پدیده های سرمای شدید و وزش باد های تند در کوه البروس دائمی هستند و حتی در اوج تابستان نیز باید برای انها امادکی داشته باشید.

در بالای خط برف دمای هوا منهای 30 درجه سانتی گراد می شود و وزش باد بسیار شدید است . این شرایط مشکلات زیادی را فراهم می کند مخصوصا در هنگام روز و موقع صعود باعث کاهش میدان دید می شود و ممکن است کوهنوردان لباس مناسب به تن نداشته باشند .

تور صعود به قله البروس با برنامه ریزی مناسب و پیگیری مجدانه وضعیت آب و هوا از منابع معتبر، و تمرکز بالا بر امنیت  گروه در کل مسیر صعود ،  شرایط ایده آلی را برای شما فراهم می کند .

رعایت اصول ایمنی در کوهنوردی

کوهنوردی در سرما و برف می تواند شرایط را در هر کوهی خطرناک و حادثه خیز کند . دانستن بعضی اصول ایمنی می تواند تا حدود بسیار زیادی از حوادث جلوگیری کرده و امنیت شما را تضمین کند .

قانون ساعت 14 : معمولا باید قله قبل از ساعت 11 صعود شود اگر در ساعت 14 هنوز موفق به صعود نشدید باید از هر جای مسیر که هستید به ارتفاع پایین تر برگردید . معمولا تغییرات شدید آب و هوایی در کوهستان در بعد از ساعت 14 رخ می دهد .

حفظ شارژ موبایل : معمولا در هوای بسیار سرد کوهستان موبایل اولین وسیله است که از کار می افتد . بهتر است که گوشی همراه خود را در پوششی مناسب قرار دهید تا در معرض هوای سرد قرار نگیرد .

زمان بندی درست  در صعود و فرود : بیشتر حوادث کوهپیمایی معمولا در مسیر بازگشت رخ  می دهند چراکه افراد بعد از صعود نفسگیر زمان مناسبی را به استراحت و تجدید قوا اختصاص نمی دهند . همیشه بعد از صعود مکان مناسبی را برای چادر زدن و استراحت در نظر بگیرید .

به یاد داشته باشید قبل از اینکه اقدام به صعود کنید اطلاعات لازم را در مورد لوازم مورد نیاز صعود و شرایط کوهپیمایی ، در کوه مورد نظر را از افراد باتجربه و حرفه ای کسب کنید .

همیشه قبل از اینکه شروع به کوهپیمایی کنید دوستان خود را از مسیر صعود مطلع کنید زیرا در این شرایط در صورت لزوم ، عملیات کمک رسانی سریعتر انجام می شود .

تور صعود به قله البروس و نکات ایمنی که باید بداینم

برنامه ریزی برای صعود به قله را به کارشناسان فنی تور صعود به قله البروس بسپارید و با خیالی آسوده و بی دقدقه از کوهپیمایی خود لذت ببرید . تور صعود به قله البروس به مدد سالها تجربه امنیت و آرامش شما را در طول صعود تضمین می کند .

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه برگذاری تورهای داخلی و خارجی ، کوهنوردی ، صخره نوردی ، یخنوردی ، طبیعت گردی و داشتن کارشناسان کارآزموده و متخصص در زمینه تجهیزات کوهنوردی اماده پاسخ گویی به شما عزیزان است برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید .

 

 

نکات مهم

مواردی که در این سفر باید با خود داشته باشید


نظرات(0 نظر)
0 از 5
0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
ضعیف

اقامت و کمپ
لوکیشن تور
خدمات تور
لیدر و سرپرستی
زمانبندی و اجرا

تور هایمشابه

گرجستان > تفلیس
(4) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
شنبه 1402/05/20
رزرو آنلاین تور
اردبیل > لاهرود
(8) نظر
تور صعود به قله سبلان (تیر 1403)
چهارشنبه 1402/04/21
رزرو آنلاین تور
نپال > کاتماندو
(0) نظر
تور ترکینگ دور آناپورنا نپال
یکشنبه 1402/12/27
رزرو آنلاین تور
استان تهران > تهران
(0) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
سه شنبه 1402/12/29
رزرو آنلاین تور
آذربایجان شرقی > کلیبر
(2) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
ترکیه > دغوبایزید
(2) نظر
تور صعود به قله آرارات ترکیه (تیر 1403)
سه شنبه 1403/04/1
رزرو آنلاین تور
کشور روسیه > بالکاریا
(0) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان غربی > خوی
(0) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
مازندران > آمل
(0) نظر
تور جنگل الیمستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
کاشان > ابوزیدآباد
(2) نظر
تور کویر ابوزیدآباد
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
مازندران > کلاردشت
(2) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
چهارشنبه 1402/06/04
رزرو آنلاین تور
ارمنستان > استان آراگاتسوتن
(0) نظر
تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور