• ساعت و تاریخ حرکت : پنج شنبه 0000/00/00 - ساعت 00:00
  • محل حرکت : ترمینال غرب تهران
  • وعده های غدایی : صبحانه، نهار، شام
  • وسیله نقلیه : اتوبوس vip
  • زمان بازگشت : - ساعت 00:00
  • وسیله نقلیه محلی : ون توریستی تورک
  • مدت تور : 5 روز 4 شب
  • ظرفیت تور : 20 نفر
خدمات تور
  • لیدر و مربی فدراسیون
  • وسیله توریستی
  • اتوبوس VIP
  • وسیله محلی
  • لیدر محلی
  • اقامتگاه محلی
  • صبحانه
  • ناهار
  • شام
لوازم ضروری

مواردی که در این سفر باید با خود به همراه داشته باشید.


  • کفش کوهنوردی
  • کفش طبیعت گردی
  • کوله پشتی یکروزه
  • کوله پشتی چندروزه
  • لباس مناسب فصل
  • پانچو
  • پولار
  • عینک آفتابی
لوازم پیشنهادی

مواردی که در این سفر میتوانید به همراه داشته باشید.


  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتابی
  • زیرانداز
جاذبه های تور

لیست جاذبه های گردشگری که در این تور تجربه خواهید کرد.


موقعیت بر روی نقشه
آدرس : ترکیه > طربزون
سایر روش های پرداخت

درصورتی که ثبت نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، میتوانید با بخش فروش کوهگرد تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.


نام بانک ملی
شماره کارت 6037-9975-0885-8215
شماره حساب 0220143594009
شماره شبا IR56 0170 0000 0022 0143 5940 09
نام صاحب کارت نسترن امیدی
کجا قراره بریم ؟

با تور صعود به قله کاچکار ترکیه  Kaçkar Mountains همراه باشید تا با یکی از دیدنی ترین کوههای دنیا با طبیعتی بی نظیر آشنا شوید . هرگاه اسم ترکیه را می شنویم اولین چیزی که به ذهن می رسد ، خرید در فروشگاه های بزرگ و پوشیدن لباس ساحلی است .

تور صعود به قله کاچکار ترکیه و تجربه صعود به بلندترین قله ترکیه

اما جالب است بدانید که ترکیه همچنین دارای جاذبه های طبیعی منحصر به فردی است. طبیعت و مناظر جنگلی سرسبز این کشور از جمله نقاطی است که مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان و کوهنوردان است .

کوهپیمایی در دامنه های سرسبز و با طراوت رشته کوه کاچکار و مشاهده دامهای در حال چرا و خانه های روستایی با شیروانیهای رنگارنگ و آشنایی با فرهنگ مردم بومی و صعود به ارتفاعات و مشاهده چشم انداز فوق العاده آن می تواند تجربه ای به یادماندی از سفر به ترکیه را در ذهن شما بر جای بگذارد .

کوه کاچکار

کوه کاچکار حدود 40 کیلومتر از ساحل دریای سیاه و 70 کیلومتر از مرز شرقی با گرجستان و شهر بندری باتومی فاصله دارد. شهرهای ساحلی ترکیه ریزه و ترابزون در فاصله 70 و 120 کیلومتری غرب کوه قرار دارند. کوههای کاچکار در گذشته به نام کوههای لازستان شناخته می شدند .

کوه های کاچکار بخشی از کوه های آلپ پونتیک ( رشته کوهی در شمال آناتولی ) هستند ، یک رشته کوه یخ زده و گرانیتی که سواحل جنوبی دریای سیاه را در آغوش گرفته و از قفقاز به سمت استانبول امتداد دارد. بلندترین قله آن کاچکار داقی نام دارد که ارتفاع آن 3937 متر می باشد .

تور صعود به قله کاچکار ترکیه بازدید از مناطق زیبای منطقه

رشته کوه کاچکار دارای یخچالهای طبیعی و شبیه رشته کوه آلپ است به این صورت که دارای قله های صخره ای شیب دار و دریاچه های کوهستانی متعدد است . رشته کوه کاچکار بین شهر ریزه و شهر هوپا واقع شده و با وسعت 52،970 هکتار در سال 1994 به عنوان پارک ملی اعلام شد .

تور صعود به قله کاچکار ترکیه به شما پیشنهاد می دهد که صعود به این قله زیبا را در برنامه خود قرار دهید تا در عین کوهپیمایی از دیگر جاذبه های این منطقه بکر بهرهمند شوید .

اکوسیستم منطقه

کوه های کاچکار در بارانی ترین استان ترکیه واقع شده است ، بنابراین دارای مراتع غنی کوهستانی و گیاهان متنوع و همچنین دارای رودخانه های بی نظیر است. مناطق اطراف رودخانه فیرتینا ( Firtina ) در غرب کاچکار و رودخانهHemsin) ) همسین ، در شرق با فلور غنی پوشیده شده است.

حیات جانوری نیز از تنوع خوبی برخوردار است و شامل شغال ، گوزن ، گراز وحشی ، قزل آلا ، خرگوش ، راسو ، پستانداران ، رپتورها ، پرندگان آوازخوان و خروس وحشی است.

رشته کوه کاچکار در شمال پوشیده از درختان سرسبز است ، در دامنه های پایین تر ، کاج ها ، درختان شاه بلوط ، ممرز و راش ، و مزارع چای و نخلستان تا حاشیه سواحل دریا ادامه دارند .

دامنه های جنوبی با مراتع تابستانی پوشیده شده اند که محل چرای گاوهای نر سیاه رنگی است که به منظور اصلاح نژاد در این منطقه نگهداری می شوند . این منطقه دارای دریاچه ها ، چشمه ها و نهرهای زلال فراوانی است .

تور صعود به قله کاچکار از شما دعوت می کند تا پیاده روی در دامنه های زیبای این کوه و آشنایی با فرهنگ اصیل مردم بومی را تجربه کنید و از نوشیدن یک فنجان چای ترکی لذت ببرید .

نکات برجسته اصلی پارک ملی ؛

• سازندهای زمین شناسی و ژئومورفولوژیکی
• فراوانی حیات وحش ، جوامع طبیعی گیاهی.
• کوهنوردی ، پیاده روی ، کمپینگ ، هلی اسکی.
• سبک زندگی سنتی ارتفاعات مردم محلی
• عکاسی طبیعت و اکوتوریسم.
• پیاده روی در کوه های دریای سیاه ترکیه

علاوه بر این ، کمپینگ در پارک ملی بسیار رایج است و همیشه خانواده هایی را خواهید دید که در طبیعت چادر زده اند . اگر علاقه ای به گذراندن وقت در چادر ندارید ، گزینه جذاب تری خواهید داشت. همچنین می توانید کلبه های روستایی با فضایی گرم و دنج را اجاره کنید.

آیدر ، آلپ ترکیه

آیدر ، یک منطقه روستایی در ریزه است که مردم منطقه آن را آلپ ترکیه می نامند. در اینجا درختان متراکم و سبز تیره هستند. و آبشارها این منطقه دائمی و پرآب است . آیدر دارای چشم اندازهای دیدنی است و یکی از نقاط برتر گردشگری ریزه است.

تور صعود به قله کاچکار ترکیه و آشنایی با جاذبه های توریستی منطقه

با فرا رسیدن زمستان ، رنگ آیدر به طور ناگهانی تغییر می کند و تبدیل به یک پیست اسکی منحصر به فرد می شود. در این زمان از سال ، علاقه مندان به ورزش های زمستانی به این منطقه سرازیر می شوند.

آیدر با تپه های سرسبز و خانه های چوبی پوشیده شده است. مردم آشپزهای ماهر هستند . در اطراف آیدر یک قلعه تاریخی و جذاب به نام Zikale وجود دارد. قدمت قلعه زیکاله به قرن 14 و 15 می رسد و ارتفاع آن 1130 متر است .

تور صعود به قله کاچکار بازدید از نقاط دیدنی و تاریخی منطقه را به شما توصیه می کند . گردشگری در این منطقه ییلاقی ،ضمن صعود به ارتفاعات آن خالی از لطف نیست و سفر شما را خاطره انگیز می کند .

کوهنوردی در رشته کوه کاچکار

سالانه صدها کوهنورد از کوه کاچکار دیدن می کنند ، این کوه از سمت جنوبی صعود آسانی را ارائه می دهد. در صورتی که هوا صاف باشد ، منظره باشکوهی از کوههای شرق دریای سیاه قابل مشاهده است .

جبهه شمالی معمولاً برای کوهنوردان با تجربه تر مناسب است ، این مسیر به کوهنوردان این فرصت را می دهد که در بازگشت از چشمه های آب گرم در آیدر( Ayder ) دیدن کنند .

تور صعود به قله کاچکار بازدید از شهرهای توریستی اطراف کوه را به شما توصیه می کند . این شهرها به علت جاذبه های طبیعی ، مرکز توجه طبیعت گردان از سراسر دنیا به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس است .

بهترین زمان صعود

صعود به کوه در زمستان سخت تر از تابستان است. در ماه های زمستان ، برف کوه ها را پر کرده و مراتع مرتفع را پوشانده و خانه ها به طور کامل ناپدید می شوند. شیب یخچال های منطقه احتمال سقوط بهمن را زیاد می کند . بهترین زمان برای صعود، مرداد تا شهریور در تابستان ، بهمن تا اسفند در زمستان است .

تور صعود به قله کاچکار با کمک راهنماهای ورزیده و آشنا به منطقه ، صعودی آسوده و ایمن را برای شما فراهم می کند . با لیدرهای ما کوهپیمایی و صعودی ایمن را تجربه کنید .

ویژگیهای ساختاری رشته کوه کاچکار

این کوه بیشتر از گرانیت ، سیانیت ، آندزیت و دیوریت تشکیل شده است. جاری شدن تندآبها و یخچالهای طبیعی و فرسایش حاصل از آن ، ظاهری شکسته و خشن به کوه داده است . دامنه های شمالی ، که از پوشش گیاهی سرسبز پوشیده شده اند ، تا خط ساحلی ادامه دارد .

تور صعود به قله کاچکار ترکیه به شما توصیه می کند که در این سفر حتما دوربین به همراه داشته باشد . مطمئن باشید که از ثبت مناظر و چشم اندازهای طبیعی منطقه لذت خواهید برد .

تجهیزات کوهنوردی

تجهیزات کوهنوردی: طناب ، کلاه ایمنی ، کرامپون ، وسایل و لباس مناسب و تجهیزات مناسب کمپینگ برای آب و هوای مرطوب و بارانی . می توانید در شهرهای اردسن و کاملیهمسین لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید .

یکی از نکات مثبت کوهپیمایی در این منطقه این است که نیازی نیست تا آب زیادی را با خود حمل کنید زیرا در سرتاسر مسیر چمشه های عمومی آب به وفور پیدا می شود .

تور صعود به قله کاچکار ترکیه و شناخت تجهیزات مناسب کوهپیمایی در این منطقه

با کارشناسان فنی تور صعود به قله کاچکار در تماس باشید تا شما را از بهترین و کارآمد ترین ابزار کوهپیمایی در منطقه مطلع سازند . برنامه ریزی و زمانبندی سفر با یه ما بسپارید و از صعود به قله بی دقدقه و در نهایت آرامش لذت ببرید .

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوهگرد با داشتن سالها تجربه ارزشمند در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی در داخل و خارج کشور و بهرهمندی از کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی اماده پاسخ گویی به شما عزیزان است . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .
صعود به قله کاچکار ترکیه

نکات مهم

مواردی که در این سفر باید با خود داشته باشید


نظرات(0 نظر)
0 از 5
0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
ضعیف

اقامت و کمپ
لوکیشن تور
خدمات تور
لیدر و سرپرستی
زمانبندی و اجرا

تور هایمشابه

ارمنستان > استان آراگاتسوتن
(0) نظر
تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان غربی > خوی
(0) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
تانزانیا > استان کلیمانجارو
(2) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
ترکیه > طربزون
(0) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
مازندران > کلاردشت
(2) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
چهارشنبه 1402/06/04
رزرو آنلاین تور
آذربایجان شرقی > تبریز
(0) نظر
تور صعود به قله سهند کمال (طرح سیمرغ)
کشور روسیه > بالکاریا
(0) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور