• ساعت و تاریخ حرکت : پنج شنبه 0000/00/00 - ساعت 00:00
  • محل حرکت : تهران ، میدان آرژانتین
  • وعده های غدایی : 2 وعده صبحانه ، 2 وعده ناهار ، 1 وعده شام
  • وسیله نقلیه : ماشین شخصی
  • زمان بازگشت : - ساعت 00:00
  • وسیله نقلیه محلی : نیسان
  • مدت تور : 2 روزه
  • ظرفیت تور : 25 نفر
خدمات تور
  • لیدر و مربی فدراسیون
  • وسیله توریستی
  • نیسان
  • لیدر محلی
لوازم ضروری

مواردی که در این سفر باید با خود به همراه داشته باشید.


  • کفش طبیعت گردی
  • کوله پشتی یکروزه
  • لباس مناسب فصل
  • پولار
  • عینک آفتابی
لوازم پیشنهادی

مواردی که در این سفر میتوانید به همراه داشته باشید.


  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتابی
  • زیرانداز
  • ننو
  • آفتاب گیر
  • چادر مسافرتی
جاذبه های تور

لیست جاذبه های گردشگری که در این تور تجربه خواهید کرد.


موقعیت بر روی نقشه
آدرس : مازندران > آمل
سایر روش های پرداخت

درصورتی که ثبت نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، میتوانید با بخش فروش کوهگرد تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.


نام بانک ملی
شماره کارت 6037-9975-0885-8215
شماره حساب 0220143594009
شماره شبا IR56 0170 0000 0022 0143 5940 09
نام صاحب کارت نسترن امیدی
کجا قراره بریم ؟

با  تور ییلاق  فیلبند Filband  همراه باشید تا با یکی از شگفتی های  طبیعت ، روستایی رویایی  در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا در شمال کشور آشنا شوید .

تور ییلاق  فیلبند و اقیانوس ابر

هر گاه اسم اقیانوس ابر به میان می آید همه ما نا خودآگاه به یاد جنگل ابر شاهرورد می افتیم غافل از اینکه در شمال کشور نیز قطعه از بهشت وجود دارد که در آن فاصله ای میان آسمان و زمین نیست .

روستایی به نام فیلبند که پس از طی کردن  یک مسیر پرپیچ خم  در دل ابرها هویدا می شود . روستایی  ییلاقی با آب و هوایی خنک که در دل تابستان نیز، شما را وادار به پوشیدن لباس زمستانی می کند .

هر سال تابستان روستای فیلبند مقصد بسیاری از گردشگران از شهرهای استان مازندران و سایر نقاط کشورد به ویژه تهران است . طبیعت بکر روستا فرصتی را در اختیار بینندگان قرار می دهد تا مدتی را به دور از شلوغی و غوغای زندگی شهری در سکوت و ارامش با هوایی پاک و سبک تجدید قوا کنند .

فیلبند بهشت عکاسان طبیعت است . اگر شما جز کسانی هستید که از عکاسی در دل طبیعت و ثبت لحظات خارق العاده  و شگفتیهای آن لذت  می برید به شما مژه می دهیم که این مکان جایی است که حتما باید از آن دیدن کنید . مطمئن باشید که یک لحظه نیز نمی توانید دوربین را کنار بگذارید .

روستای فیلبند

روستای فیلبند یکی از مکانهای دیدنی بابل  و از توابع این شهرستان در مازندران است.   قرار گرفتن این روستا در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا باعث شده تا فیلبند به بام شرق مازندران معروف باشد .

این روستا در ۵۷ کیلومتری جنوب شهر آمل و شرق رودخانه هراز، قرار دارد. مسیر دسترسی به این روستا از جاده هراز و در مسیر فرعی به‌ سمت  فیلبند، بین جنگل الیمستان و روستای «رزکه» قرار دارد.

روستای فیلبند از شمال غربی به روستای سنگچال آمل، از جنوب به ییلاق «ونه بن» و روستاهای «ورزنه» و «نشل» و از جنوب شرقی به روستاهای «شیخ موسی» و «نیراسم» و «گلیران» می‌رسد.

روستای فیلبند آخرین روستای جنگل  چلاو ( منطقه ای جنگلی در دامنه کوه که ییلاق محلی های آمل و بابل محسوب می شود ) به حساب می‌آید و پدیده اقیانوس ابر در این روستا، هر ساله گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند.

طبیعت گردی با تور ییلاق  فیلبند  این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با کمک راهنمای تور بی دقدقه و نگرانی در مورد برنامه ریزی و زمان بندی رفت و بازگشت  یا  تعین مکان برای استراحت از گردش خود لذت ببرید . برنامه ریزی را به کارشناسان ما بسپارید تا از هر لحظه بودن در این مکان شگفت انگیز کمال استفاده را ببرید .

نام روستای فیلبند به چه معنا است

ارتفاع زیاد روستا و دسترسی دشوار به آن در گذشته باعث شده تا نام فیلبند که در زبان تبری  به معنای خستگی  و نتوانستن  است برای  این روستا انتخاب شود .

تور ییلاق  فیلبند و بازیدی از روستاهای زیبای منطقه

امروزه این روستا از طریق یک جاده آسفالته از جاده هراز _تهران به سادگی قابل دسترس است .  البته هنوز هم در فصل زمستان دسترسی به روستا بسیار سخت و حتی غیر ممکن است . به طوری که در نیمه دوم سال و با شروع فصل زمستان روستا خالی از سکنه می شود .

تور ییلاق  فیلبند  با بهرهمندی از راهنمای مجرب و آشنا به اقلیم منطقه ، شرایط مطلوب بازدید  از این مکان زیبا  را فراهم می کند . کارشناس تور اطلاعات لازم برای آشنایی به منطقه  را در اختیار شما قرار می دهد .

وضعیت آب و هوای منطقه

به علت ارتفاع زیاد این منطقه  حال و هوای روستا ، کاملا کوهستانی است . همانطور که ذکر شده روستای فیلبند منطقه ای ییلاقی است و در زمستان خالی از سکنه می شود . لارم به ذکر است که سردی هوا تا اواسط بهار نیز بر جای خود باقی است .

طول فصل تابستان در این منطقه کوتاه است . در حقیقت باید گفت که فصل تابستان دیر آغاز می شود وخیلی زود به اتمام می رسد . با شروع پاییز ، روستای فیلبند شکلی  زمستانی به خود می گیرد و اهالی روستا که از شهرهای اطراف آمده اند روستا را تا فصل بهار آینده ترک می کنند . روستای فیلبند در طول سال نزدیک به ۷ ماه پوشیده از برف است.

برنامه های گردشگری تور ییلاق  فیلبند  در فصل بهار و تابستان انجام می شود اما همانطور که گفته شد هوای منطقه قابل پیشبینی نیست و به همراه داشتن لباس گرم و کفش مناسب از ضروریات این سفر محسوب می شود.

اقلیم کوهستانی منطقه باعث شده که پیش بینی وضعیت آب و هوا تا حدودی غیر ممکن شود .  هوای متغیر روستا شرایطی را ایجاد می کند که در ظرف یک مدت کوتاه پدیده های جوی چهار فصل را شاهد باشید .

حتی اگر در فصل تابسنان به فیلبند بروید این احتمال خیلی زیاد است که شاهد بارش برف  ، تگرگ  ، رگبار  و مه  باشید . البته همین شرایط جوی باعث شکل گیری این همه جذابیت طبیعی در منطقه شده است .

تور  فیلبند با در نظر گرفتن بهترین شرایط آب و هوایی  و به مدد سالها تجربه از سفرهای متعدد به این روستا ، گردشی  شاد و مطمئن را برای شما به ارمغان می آورد .

پوشش گیاهی و جنگلی منطقه

سرمای زیاد و زمستان طولانی این منطقه شرایط رشد درختان را مشکل کرده است به طوری که حتی کاشت برخی درختان مثل گردو و بعضی میوه ها در روستا موفق نبوده است .

تور ییلاق  فیلبند و چشمه های دیدنی منطقه

به طور کلی پوشش گیاهی منطقه کاملا کوهستانی است . هر سال با اتمام زمستان و آب شدن برفها ،گیاهان زیادی از خواب بیدار شده و با رشد آنها منطقه رنگ و لعابی دیگر می گیرد به طوری که دیدن این همه سرسبزی انرژی مضاعفی را در جان بیننده می دمد  .

تور ییلاق  فیلبند  به شما پیشنهاد می کند حتما در سفر به این منطقه بکر،  لحظاتی  را به قدم زدن در دل طبیعت اختصاص دهید احساس نرمی علفها به زیر پاهایتان و غوطه ور شدن در مه و ابر و شنیدن صدای طبیعت ، بوی باران ،حس لطیف رطوبت دلچسب کوهستان  که پوست شما را نوازش می دهد تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود .

اگر به جنگل نوردی علاقه دارید بازید از جنگل سنگ چال  که در فاصله 7 کلومتری از روستای فیلبند قرار دارد خالی از لطف نیست .

جاذبه های گردشگری فیلبند

روستای فیلبند به غیر از طبیعت فوق العاده و پوشش گیاهی چشم نواز و اقیانوس متلاطم ابر  خود جاذبه های دیگری نیز برای ارائه به گردشگران دارد .

روستای فیلبند دارای چشمه های متعددی است که خواص درمانی زیادی به آنها نسبت داده می شود .  آب این چشمه ها به علت دارا بودن فلوئور زیاد نقش بسیار زیادی در سلامت استخوان بندی دارند این حقیقت در ظاهر اهالی منطقه کاملا قابل مشاهده است .

چشمه لار یکی از معروف ترین چشمه های این منطقه بوده و گفته می شود برای مشکلات کلیوی و سنگ کلیه بسیار مفید است . تور ییلاق  فیلبند  به شما توصیه می کند  حتما  از آب این چشمه بنوشید و از خواص درمانی آن بهرهمند شوید .

همان طور که گفته شد بازدید از جنگهای چلاو و سنگ چال که در نزدیکی روستای فیلبند قرار دارند می تواند حال و هوای شما را عوض کند. همچنین دیدن دام های در حال  چرا در مراتغ اطراف روستای سنگ چال و کلبه های چوبی  ساده و زیبای  آن خالی از لطف نیست .

مرقد امام زاده قاسم و امامزاده یحی از دیگر نقاط دیدنی روستای فیلبند هستند که برای زیارت  امامزاده یحی ناچار به  کوهنوردی هستید زیرا درارتفاعات جنوبی روستا می باشد  . اما امام زاده قاسم در داخل روستا قرار دارد .

تور ییلاق  فیلبند و طبیعت بکر و زیبای منطقه

تور ییلاق  فیلبند  به شما پیشنهاد  می کند حتما  دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا فرصت ثبت زیباییهای منطقه را از دست ندهید . سفر به این منطقه رویایی خاطره های زیبایی  را برای شما خواهد ساخت  که از بیاد آوردن آنها نیز حالتان خوب می شود ، به طوریکه باز هم دوست دارید به منطقه بازگردید .

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با دارا بودن سالها تجربه ارزشمند در زمینه برگزاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی در خارج و داخل کشور و به مدد لیدرهای مجرب و متخصص به تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخ گویی به سووالات شما عیزیزان است . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید .

نکات مهم

مواردی که در این سفر باید با خود داشته باشید


نظرات(0 نظر)
0 از 5
0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
ضعیف

اقامت و کمپ
لوکیشن تور
خدمات تور
لیدر و سرپرستی
زمانبندی و اجرا

تور هایمشابه

آذربایجان غربی > خوی
(0) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
مازندران > آمل
(0) نظر
تور جنگل الیمستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
نپال > کاتماندو
(0) نظر
تور ترکینگ دور آناپورنا نپال
یکشنبه 1402/12/27
رزرو آنلاین تور
مازندران > رینه
(4) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
سه شنبه 1402/5/24
رزرو آنلاین تور
اردبیل > خلخال
(0) نظر
تور اسالم به خلخال
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
کاشان > ابوزیدآباد
(2) نظر
تور کویر ابوزیدآباد
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
استان تهران > تهران
(0) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
سه شنبه 1402/12/29
رزرو آنلاین تور
مازندران > کلاردشت
(2) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
چهارشنبه 1402/06/04
رزرو آنلاین تور
گرجستان > تفلیس
(4) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
شنبه 1402/05/20
رزرو آنلاین تور
ترکیه > طربزون
(0) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
کشور روسیه > بالکاریا
(0) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان شرقی > تبریز
(0) نظر
تور صعود به قله سهند کمال (طرح سیمرغ)