• ساعت و تاریخ حرکت : پنج شنبه 0000/00/00 - ساعت 00:00
  • محل حرکت : تهران ، میدان آرژانتین
  • وعده های غدایی : 2 وعده صبحانه ، 2 وعده ناهار ، 1 وعده شام
  • وسیله نقلیه : اتوبوس vip
  • زمان بازگشت : - ساعت 00:00
  • وسیله نقلیه محلی : نیسان
  • مدت تور : 2 روزه
  • ظرفیت تور : 25 نفر
خدمات تور
  • لیدر و مربی فدراسیون
  • اتوبوس VIP
  • نیسان
  • لیدر محلی
لوازم ضروری

مواردی که در این سفر باید با خود به همراه داشته باشید.


  • کفش کوهنوردی
  • کفش طبیعت گردی
  • کوله پشتی یکروزه
  • لباس مناسب فصل
لوازم پیشنهادی

مواردی که در این سفر میتوانید به همراه داشته باشید.


  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتابی
  • زیرانداز
جاذبه های تور

لیست جاذبه های گردشگری که در این تور تجربه خواهید کرد.


موقعیت بر روی نقشه
آدرس : سمنان > شاهرود
سایر روش های پرداخت

درصورتی که ثبت نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، میتوانید با بخش فروش کوهگرد تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.


نام بانک ملی
شماره کارت 6037-9975-0885-8215
شماره حساب 0220143594009
شماره شبا IR56 0170 0000 0022 0143 5940 09
نام صاحب کارت نسترن امیدی
کجا قراره بریم ؟

تور جنگل ابر cloud forest  شما را به تماشای یکی از دیدنی ترین و منحصربه فرد ترین نقاط ایران دعوت میکند. جاییکه آسمان لفافی از ابر ر ا به گستره  جنگل پهن کرده ، و صحنه های رؤیایی را خلق نموده . جنگلی غوطه ور در ابر و مه ، اسرارآمیز و زیبا.

تور جنگل ابر و شناخت جاذبه های گردشگری منطقه

منطقه خوش آب و هوا در شاهرود که طبیعت گردان بسیاری برای تماشای مناظر کم یاب آن و البته فرار از گرمای تابستان به سویش جذب می شوند .

با وارد شدن به منطقه و قدم زدن در میان ابرها به یاد فیلمهای تخلی می افتید جریان و تراکم ابرها در اطراف شما گاهی به قدری زیاد می شود که ممکن است دست خود را به زور ببنید .

ارتفاع بالای این جنگل از سطح دریا ، پایین بودن دما در فصل گرما و وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش گیاهی متنوع از شاخصه های این منطقه است .

جنگل ابر

این جنگل در منطقه البرز شرقی و در شهرستان شاهرود ، بخش بسطام و دهستان خرقان ( شاهرود ( واقع شده و تقریباً مرز استان سمنان و استان گلستان است . برای رسیدن به جنگل ابر می بایست پس از رسیدن به شهر شاهرود به سمت بسطام در ۴ کیلومتری شمال شاهرود رفته و سپس در ۱۸ کیلومتری مسیر جاده شاهرود_ آزادشهر به روستای ابر و جنگل ابر بروید .
برای بازدید از این منطقه زیبا با تور جنگل ابر همراه باشید تا سفری به یادماندنی و خاطرهانگیز را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری  جنگل ابر

این منطقه فقط برای گردشگران عمومی جذاب نیست . بلکه بعضی از طبیعت گردانی که به این مکان میآیند در حقیقت گیاهشناسان ایرانی و خارجی هستند که برای مطالعه و بررسی پوشش گیاهی منطقه به این جنگل میآیند.

موقعیت جغرافیایی منطقه شرایطی را فراهم کرده که گونههای کمیاب گیاهان دارویی را میتوان در آن مشاهده کرد.جنگلهای این منطقه باقیمانده جنگلهای باستانی هیر کانی هستند. این جنگلها میلیونها سال قدمت دارند و مربوط به دوره سوم زمینشناسی (ژوراسیک) می باشند که این حقیقت بر اهمیت زیستی منطقه می افزاید .

یکی دیگر از نکات جالب توجه این منطقه این است که مرز بین دو اکوسیستم نیمه بیابانی و جنگلی است. این منطقه از سمت شمال به جنگلهای شمال ایران و در سمت جنوب به کویر مرکزی مشرف است . این شرایط مرز بومی را شکل داده است که در نتیجه آن ، گونههای گیاهی مربوط به بیابان و مناطق معتدل را در کنار یکدیگر مشاهده کنیم.

از آن جمله مشاهده درختان پهنبرگ در کنار درختان سوزنی برگ و وجود گونههای متنوع جانوری متأثر از این شرایط در این اکوسیستم است.

میزان بارندگی در این منطقه بین 400 تا 500 میلی متر و متوسط حداکثر دما 20 درجه سانتی گراد و حداقل دما 6 درجه سانتی گراد است .

تور جنگل ابر و آبشارهای زیبای منطقه

تور جنگل ابر ضمن بازدید منطقه در شرایط خوب آب وهوایی اطلاعات مفیدی را در مورد اکوسیستم منطقه در اختیار شما قرار میدهد. طبیعتگردی یعنی شناخت درست از طبیعت و احترام به حریم آن .

علت تشکیل اقیانوس ابر

جغرافیای منطقه جنگل ابر به شکلی است که رشتهکوه البرز در این ناحیه ضخامت کمتری دارد. پس ابرهای محبوس در قسمت شمالی این رشته کوه مجالی مییابند تا از خلال درهها به سمت جنوب حرکت کنند .

از نیمه اول سال، بعدازظهرها تا نیمههای شب ، با سرد شدن هوا و افزایش ریزش ابر به منطقه ، جنگل به زیر ابرها فرومیرود. مجاورت دو ناحیه کم فشار و پرفشار ) دشت گرگان و منطقه ابر (باعث جابجایی ابرها و حرکت آنها از بالا به پایین میشود.

برای رسیدن به جنگل ابر باید قسمت زیادی از مسیر را راهپیمایی کنید، زیرا با ماشین فقط پاره ای از مسیر در دسترس است. لذا برای بازدید از این منطقه بکر و زیبا باید آمادگی جسمانی نیز داشته باشید.

همراهی با تور جنگل ابر و راهنمای باتجربه گروه سفری هیجانانگیز را برای شما خواهد ساخت . در این سفر با بهره گیری از امکانات مناسب و شناخت مسیر و زمانبندی حساب شده می توانید از تمام مکانهای زیبای منطقه دیدن کنید .

پوشش گیاهی و جاذبه های گردشگری منطقه

همانطور که گفته شد این منطقه بهشت گیاهشناسان است تنوع بسیار بالای گیاهی این منطقه آن را به یک بانک گیاهان دارویی تبدیل کردهاست . و همین موضوع محققان و پژوهش گران زیادی را به این منطقه میکشاند .

تور جنگل ابر و پوشش گیاهی منطقه

به طورکلی ۸۵ نوع گیاه که شامل راش ، بلوط ،ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونههای کلاه میر حسن، چوبک ، اسپرس ،دم روباهی ، آویشن و شبدر بههمراه گونههایی مانند نارون، بارانک ، سرخدار در این منطقه یافت میشود.

مشهورترین درخت این منطقه اورس است . درختی با ریشههای بلند که روی زمین میخزد. مناطق ابتدایی جنگل ابر ییلاق چوپانان اهل گلستانی است. در عمق جنگل هیچ روستایی وجود ندارد و کاملا طبیعی و بکر است .

از دیگر جاذبههای طبیعی منطقه وجود دو آبشار شر شر و آلو چال است . برای دیدن آبشار شرشر باید کوهنوری حرفه ای باشید . ولی آبشار آلو چال پس از طی ۶۴ کیلومتر در جنگل و گذر از مسیر زیبایی به نام دالان بهشت و طی کردن یک مسیر انحرافی قابل دسترس است.

دو چشمه ترش و قطری هم علاوه بر آبشارها در این منطقه وجود دارند. بیشتر گردشگران در کنار چشمه ترش کمپ می کنند . بهخاطر داشته باشید که نباید بدون راهنما در این منطقه جنگل نوردی کنید ، زیرا احتمال گم کردن مسیر یا برخورد با حیوانات وحشی وجود دارد.

تور جنگل ابر با برخورداری از سالها تجربه و همراهی لیدرهای آشنا به منطقه ضمن طبیعتگردی شرایط ایمن گردش در منطقه و استفاده از طبیعت آن را برای شما فراهم میکند.

گونه های جانوری منطقه

گونه های جانوری منطقه شامل خرس قهوهای ، گرگ ، پلنگ ، خوک وحشی، شغال، روباه ، خرگوش ، کل و بز، شوکا و مار و پرندگانی چون کبک ، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته، و قرقاول است.

تور جنگل ابر شما را در شناخت طبیعت بی نظیر منطقه و ارتباط درست و مسئولان با آن راهنمایی میکند. طبیعت گردی نباید منجربه به تخریب منطقه شود . ضرب المثل معروفی است که می گوید از طبیعت فقط عکس بگیرید و تنها رد پای خود را باقی بگذارید .

بهترین زمان برای بازدید از منطقه

بهترین زمان سفر به جنگل ابر نیمه اول سال و از اوایل اردیبهشت تا اوایل مهر است. قبل از رفتن به این منطقه باید وضعیت اب و هوای منطقه را چک کنید. با آنکه این منطقه جنگل ابر نامیده می شود اما در تمام طول سال پوشیده از ابر نیست .

اگر هوای علیآباد کتول در استان گلستان ابری و بارانی باشد و هوای شاهرود آفتابی، میتوان به دیدن ابرها امیدوار بود. معمولا در این شرایط دمایی از ظهر تا نیمههای شب ابرها پدیدار میشوند.

تور جنگل ابر با برنامه ریزی دقیق و حسابشده بهترین زمان عزیمت به جنگل ابر را در نظر می گیرد . سفر گروهی در دل طبیعت مستلزم احترام به اعضای گروه و البته طبیعت است که با سخاوت جلوههای زیبای خلقت خدا را به دیدگان شما هدیه می کند .

جنگل ابر میراث طبیعی ایران

جنگل ابر 114 امین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در 20 بهمن 1389 در فهرست میراث فرهنگی ایران قرار گرفت . در جلسه شورای عالی محیط زیست در 29 بهمن سال 1393 جنگل ابر منطقه حفاطت شده اعلان شد و در فهرست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت از محیط زیست درآمد .

تور جنگل ابر و آشنایی با طبیعت بکر شاهرود

حفظ و صیانت از طبیعت اولین اولویت تور جنگل ابر بوده و کارشناسان حرفه ای ما با شناخت کامل منطقه و برنامه حساب شده ، گردشگری در منطقه را به گونه ای مدیریت می کنند که هیچ آسیبی متوجه ذخایر طبیعی با ارزش این منطقه نگردد .

گروه کوهنوردی و گردشگری کوه گرد با داشتن سالها تجربه ارزشمند در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی ، طبیعت گردی در داخل و خارج کشور و بهره گیری از راهنمایان با تجربه و کار آزموده و متخصص در زمینه تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید .

 

نکات مهم

مواردی که در این سفر باید با خود داشته باشید


نظرات(0 نظر)
0 از 5
0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
ضعیف

اقامت و کمپ
لوکیشن تور
خدمات تور
لیدر و سرپرستی
زمانبندی و اجرا

تور هایمشابه

ترکیه > دغوبایزید
(2) نظر
تور صعود به قله آرارات ترکیه (تیر 1403)
سه شنبه 1403/04/1
رزرو آنلاین تور
نپال > کاتماندو
(0) نظر
تور ترکینگ دور آناپورنا نپال
یکشنبه 1402/12/27
رزرو آنلاین تور
مازندران > آمل
(0) نظر
تور جنگل الیمستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
ارمنستان > استان آراگاتسوتن
(0) نظر
تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
استان تهران > تهران
(0) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
سه شنبه 1402/12/29
رزرو آنلاین تور
گرجستان > تفلیس
(4) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
شنبه 1402/05/20
رزرو آنلاین تور
مازندران > آمل
(0) نظر
تور ییلاق فیلبند
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
مازندران > رینه
(4) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
سه شنبه 1402/5/24
رزرو آنلاین تور
ترکیه > طربزون
(0) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان شرقی > کلیبر
(2) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
تانزانیا > استان کلیمانجارو
(2) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
کشور روسیه > بالکاریا
(0) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور