• ساعت و تاریخ حرکت : پنج شنبه 0000/00/00 - ساعت 00:00
  • محل حرکت : تهران ، میدان آرژانتین
  • وعده های غدایی : 2 وعده صبحانه ، 2 وعده ناهار ، 1 وعده شام
  • وسیله نقلیه : وسیله نقلیه شخصی
  • زمان بازگشت : - ساعت 00:00
  • وسیله نقلیه محلی : نیاز ندارد
  • مدت تور : 2 روزه
  • ظرفیت تور : 25 نفر
خدمات تور
  • لیدر و مربی فدراسیون
  • لیدر محلی
لوازم ضروری

مواردی که در این سفر باید با خود به همراه داشته باشید.


  • کفش طبیعت گردی
  • کوله پشتی یکروزه
  • لباس مناسب فصل
  • پولار
  • عینک آفتابی
لوازم پیشنهادی

مواردی که در این سفر میتوانید به همراه داشته باشید.


  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتابی
  • زیرانداز
  • ننو
  • آفتاب گیر
  • چادر مسافرتی
جاذبه های تور

لیست جاذبه های گردشگری که در این تور تجربه خواهید کرد.


موقعیت بر روی نقشه
آدرس : مازندران > آمل
سایر روش های پرداخت

درصورتی که ثبت نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، میتوانید با بخش فروش کوهگرد تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.


نام بانک ملی
شماره کارت 6037-9975-0885-8215
شماره حساب 0220143594009
شماره شبا IR56 0170 0000 0022 0143 5940 09
نام صاحب کارت نسترن امیدی
کجا قراره بریم ؟

با تور جنگل الیمستان  Alimestan jungle همسفر شوید تا با یکی از نقاط زیبای مازندران ، بهشتی که زیبایش در وصف نمی گنجد آشنا گردید  . سرسبزی و طراوت مازندران بر هیچ کسی پوشیده نیست ، مازندران یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران است و تقریبا هرگاه فرصتی دست دهد برنامه سفر شمال جز اولین اولویتها و انتخابهای ما است .

تور جنگل الیمستان و بازدید از جاذبه های طبیعی منطقه

سفر به  شمال برای  بیشتر مردم ، فقط زدن به دل جاده و رسیدن به دریا و شهرهای ساحلی مثل چالوس و نوشهر … است . اما باید بدانید استان پهناور مازندران مکانهای دیدنی بسیاری دارد که شاید عده زیادی از مردم اصلا اطلاعی از وجود این مکانهای دیدنی نداشته باشند .

جنگل الیمستان یکی از این مکانهای رویایی است که عکاسان داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کرده است . جنگلی در ارتفاعات پوشیده از مه و ابر . جاییکه جاذبه های طبیعی آن کمتر دیده شده و با هیچ مکان دیگری قابل قیاس نیست .

اگر عاشق هیجان ، جنگل نوردی ، کوهنوردی ، دوچرخه سواری ، عکاسی ، چادر زدن  در دل طبیعت هستید  ، الیمستان انتخاب درستی برای شما است زیرا همه آنچه را که از یک سفر به یادماندنی انتظار دارید را برآورده خواهد کرد.

جنگل الیمستان کجاست

برای رسیدن به جنگل الیمستان باید جاده هراز را درپیش بگیرید .  در کیلومتر 140 در سمت راست جاده در یک مسیر فرعی تابلوی امام زاده لهاش را خواهید دید . وارد این فرعی شوید،  در اوایل مسیر جاده ، به یک دوراهی می رسید که باید مسیر چپ را انتخاب کنید .

این جاده فرعی آسفالته و پر پیچ و خم است پس از طی حدود 7 کیلومتر به روستای لهاش می رسید با طی کردن 3 کیلومتر دیگر به ابتدای مسیر پیاده روی جنگل الیمستان  و امام زاده قاسم خواهید رسید .

از آنجاییکه باید جنگلنوردی و پیاده روی انجام دهید پس داشتن آمادگی نسبی بدنی ضروری است . تور جنگل الیمستان به شما توصیه می کند حتما پا به دل جنگل بگذارید و تمام مسیر را طی کنی ، پاداش این پیاده روی مناظر بکری است که در هر لحظه از مسیر در مقابل دیدگان شما ظاهر خواهند شد.

الیمستان به چه معنا است

جنگهای بکر الیمستان محل رویش نوعی سبزی کوهی به نام الیما است که در فصل اردیبهشت رویش پیدا می کند . این سبزی در حقیقت نوعی تره کوهی یا پیاز کوهی است که شباهت زیادی به پیازچه دارد . این سبزی ارزش غذایی داشته و البته خواص درمانی زیادی نیز به آن نسبت داده می شود .

گفته می شود علت نام گذاری این جنگل برگرفته از نام این گیاه است . در قسمتهای دیگر مازندران این گیاه به نام اَلِزی شناخته می شود .

تور جنگل الیمستان به شما پیشنهاد می کند مزه این سبزی کوهی را بچشید مطمئنا از طعم این سبزی به همراه غذا لذت خواهید برد .

بهترین فصل برای بازدید جنگل الیمستان

بهترین فصل برای بازید از این منطقه اواسط بهار و تابستان است . دمای هوا در این منطقه در فصل تابستان پایین است و همین  تفاوت دما و البته جاذبه های گردشگری منطقه افراد زیادی را به این مکان  می کشاند .

ناگفته نماند که در  فصل زمستان و بهار کوهنوردان زیادی برای صعود قله الیمستان به این منطقه می آیند . زیباییهای طبیعت  الیمستان در فصل زمستان نیز چشم نواز و خارق العاده است .

تور جنگل الیمستان و مشاهده کوه دماوند از ارتفاعات جنگل البیمستان

اگر کوهنورد هستید تور الیمستان به شما توصیه می کند که حتما صعود به این قله را در برنامه خود داشته باشید . یقین بدانید که از هر لحظه کوهپیمایی و دیدن مناظر فوق العاده مسیر لذت خواهید برد .

جاذبه های جنگل الیمستان

جنگل الیمستان جیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد ، و تقریبا طیف وسیعی از  سلیقه های متفاوت  را راضی می کند . در ابتدای مسیر همانطور که گفته شد  باید در داخل جنگل راهپیمایی کنید .

این جنگلنوردی فرصتی است برای کسب آرامش و گوش سپردن به صدای طبیعت . قدم زدن در کنار درختان سر به فلک کشید ه ، و دیدن شعاع نور خورشید که به زحمت از خلال برگ درختان سَرَک می کشد . صدای پرندگان ، صدای برگ درختان . همه اینها می تواند انرژی حیاتی طبیعت را به شما بچشاند .

قدم زدن در این جنگل بکر و دست نخورده برای گردشگرانی که از شهرهای  بزرگ و آلوده ای  مثل تهران می آیند غنیمتی است که چشمان  و روح خود را با سبزی درختان و پاکی هوا  التیام دهند .

پس از یک یا دو ساعت پیاده روی در عمق جنگل به دشتی سرسبز خواهید رسید . به محض خروج از جنگل و پا گذاشتن به دشت اولین منظره ای که به شدت در مقابل چشمان شما خودنمایی می کند سیمای برافراشته دماوند است که با صلابت ایستاده و از دور نظارگر شما است .

تور جنگل الیمستان به شما پیشنهاد می کند که حتما با خود دوربین داشته باشید زیرا این مکان دقیقا جایی است که باید تصاویر بی مانندش را به ثبت برسانید .

با گذشتن از این دشت و پیاده روی دوباره به جنگلی دیگر می رسید که زیبایی آن نیز وصف ناپذیر است پس از گذر از این جنگل وارد منطقه کوهستانی می شوید .

در این منطقه کوهستانی ، قله الیمستان یا قله امامزاده قاسم قابل مشاهده است . با دوساعت کوهپیمایی می توانید به قله برسید البته اگر اهل کوهنوردی هستید .

تور جنگل الیمستان و بازید از جاذبه های طبیعی منطقه

قله الیمستان یکی از جاذبه های این منطقه محسوب می شود و ارتفاع آن 2510 متر است . این قله  هر ساله در فصل زمستان کوهنوردان بسیاری را به سوی خود می کشاند . انتخاب این کوه برای صعود زمستانی بسیار متداول است .

در حین صعود این قله ، منظره کوه دماوند با شما در کل مسیر همراه است . هنگامیکه به قله می رسید چشم انداز زیبای رشته کوه البرز و قله دماوند و دامنه های زیبا و دورنمای روستای الیمستان و دره هراز و  مرقد امامزاده قاسم ، خستگی را از تن شما می زداید .

چناچه تمایل دارید در فصل زمستان به این کوه صعود کنید بهتر است که از تجهیزات کوهنوردی مناسب استفاده کنید . تور جنگل الیمستان به شما پیشنهاد میکند که حتما از راهنماهای محلی آشنا به مسیر کمک بگیرید .

در مسیر صعود به قله الیمستان پدیده طبیعی به نام نقش پای رستم قرار دارد که دیدن آن باعث شگفتی کوهنوردان می شود . درست نرسیده به قله دو حفره نزدیک به هم با عمق 10 متر وجود دارد که حاصل برخورد شهاب سنگ می باشد. اما محلیها داستان جالبی در مورد آن نقل می کنند .

بومیان منطقه معتقد هستند که این دو حفره جای زانوهای رستم است که در این مکان زانو زده و از آب دریا نوشید است . دیدن این منظره و دامنه های پرگل کوه الیمستان منظره ای تکرار نشدنی را خلق کرده است که از دیدن آن سیر نمی شوید . زرشک کوه نیز از دیگر کوههای منطقه است که کوهنوردان بسیاری در آن کوهپیمایی می کنند .

اقامت در جنگل الیمستان

خوب است که بدانید در اطراف و نزدیک جنگل الیمستان هتل و مهمان پذیری وجود ندارد و اگر قصد دارید که یک شب در این منطقه بمانید دو انتخاب دارید یا اینکه از بومیان منطقه  اتاق اجاره کنید و یا اینکه در مکان مناسب چادر بزنید .

اگر قصد کمپینگ دارید بهتر است وسایل ضروری مثل چراغ قوه و لباس گرم مناسب و مواد غذایی و جعبه کمکهای اولیه و GPS به همراه داشته باشید . بسیاری از تورهای گردشگری برنامه های یک روزه را  برای این مکان در نظر می گیرند .

با تور جنگل الیمستان و کمک راهنمای با تجربه گروه می توانید با برنامه ریزی و زمانبندی درست از دیدن تمام جاذبه های این منطقه خوش آب و هوا بهرهمند شوید .

لازم است که بدانید طبیعت گردان حق ورود به روستای الیمستان را ندارند و باید از مسیر مشخصی وارد جنگل شوند . این منطقه در روزهای تعطیل بسیار شلوغ می باشد پس اگر جز گروهی از مردم هستید که مایل اید در آرامش طبیعت گردی کنید توصیه ما  به شما این است که روزهای تعطیل روانه این مکان نشوید.

تور جنگل الیمستان و جنگلنوردی در این مکان زیبا

تور جنگل الیمستان با برنامه ای قابل انعطاف و حساب شده و تلاش برای جلب رضایت افراد با سلیقه های مختلف گردشی به یادماندنی و خاطره انگیز را برای شما فراهم خواهد کرد ، طوریکه حتما تمایل دارید دوباره این سفر را تجربه کنید .

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه  برگذاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی  در داخل و خارج کشور و بهرهمندی از راهنمایان با تجربه و متخصص در زمینه تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان است . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید .

 

 

 

نکات مهم

مواردی که در این سفر باید با خود داشته باشید


نظرات(0 نظر)
0 از 5
0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
ضعیف

اقامت و کمپ
لوکیشن تور
خدمات تور
لیدر و سرپرستی
زمانبندی و اجرا

تور هایمشابه

مازندران > آمل
(0) نظر
تور ییلاق فیلبند
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان شرقی > کلیبر
(2) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
تانزانیا > استان کلیمانجارو
(2) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان غربی > خوی
(0) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
مازندران > کلاردشت
(2) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
چهارشنبه 1402/06/04
رزرو آنلاین تور
اردبیل > خلخال
(0) نظر
تور اسالم به خلخال
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
اردبیل > لاهرود
(8) نظر
تور صعود به قله سبلان (تیر 1403)
چهارشنبه 1402/04/21
رزرو آنلاین تور
مازندران > رینه
(4) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
سه شنبه 1402/5/24
رزرو آنلاین تور
کشور روسیه > بالکاریا
(0) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان شرقی > تبریز
(0) نظر
تور صعود به قله سهند کمال (طرح سیمرغ)
مازندران > آمل
(0) نظر
تور جنگل الیمستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
سمنان > شاهرود
(0) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور