• ساعت و تاریخ حرکت : پنج شنبه 0000/00/00 - ساعت 00:00
  • محل حرکت : تهران ، ترمینال غرب آزادی
  • وعده های غدایی : صبحانه، نهار، شام
  • وسیله نقلیه : اتوبوس vip
  • زمان بازگشت : - ساعت 00:00
  • وسیله نقلیه محلی : ون توریستی
  • مدت تور : 6 روز 5 شب
  • ظرفیت تور : 20 نفر
خدمات تور
  • لیدر و مربی فدراسیون
  • وسیله توریستی
  • اتوبوس VIP
  • وسیله محلی
  • لیدر محلی
  • هتل
  • صبحانه
لوازم ضروری

مواردی که در این سفر باید با خود به همراه داشته باشید.


  • کفش کوهنوردی
  • کفش طبیعت گردی
  • کوله پشتی یکروزه
  • کوله پشتی چندروزه
  • لباس مناسب فصل
  • پانچو
  • پولار
  • دستکش دو پوش
  • عینک آفتابی
  • عینک طوفان
لوازم پیشنهادی

مواردی که در این سفر میتوانید به همراه داشته باشید.


  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتابی
  • زیرانداز
جاذبه های تور

لیست جاذبه های گردشگری که در این تور تجربه خواهید کرد.


موقعیت بر روی نقشه
آدرس : ارمنستان > استان آراگاتسوتن
سایر روش های پرداخت

درصورتی که ثبت نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، میتوانید با بخش فروش کوهگرد تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.


نام بانک ملی
شماره کارت 6037-9975-0885-8215
شماره حساب 0220143594009
شماره شبا IR56 0170 0000 0022 0143 5940 09
نام صاحب کارت نسترن امیدی
کجا قراره بریم ؟

با تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان Mount Aragats in Armenia همراه باشید تا با زیباییهای بلندترین قله ارمنستان آشنا شوید . از آنجا که ارمنستان تقریبا کشوری محصور در بین کوههای است . قطعا بهشتی برای کوهنوردان و علاقه مندان به طبیعت گردی است .

صعود به قله آراگاتس با تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان

ارمنستان با داشتن جاذبه های طبیعی و اماکن تاریخی مکان مناسبی برای گشت و گذار در دل طبیعت و همچنین در دل تاریخ است . اگر به کوهنوردی و طبیعت گردی و در کنار آن تاریخ علاقه مند هستید ارمنستان مکانی است که حتما باید از آن دیدن کنید . سرزمینی با ساختمانهای قدیمی و طبیعتی زیبا .

در سالهای اخیر کوه آراگاتس مورد توجه بسیاری از تورهای گردشگری و طبیعت گردی  قرار گرفته است و هر ساله مسافران زیادی برای بازدی از دامنه های این کوه زیبا راهی این مکان می شوند .

کوه آراگاتس

کوه آراگاتس در حدود 40 کیلومتری ایروان قرار دارد و بیش از %18 از مساحت کشور ارمنستان را اشغال کرده است ! . دهانه ناهموار آتشفشان از چهار قله تشکیل شده است . عمق دهانه 400 متر و قطر آن 3 کیلومتر است .

زمانی کوه تنها یک قله بزرگ داشت ، اما در طول قرنها ، بر اثر وقوع زمین لرزه ها و آتشفشانهای قوی  کوه  به چند قسمت تقسیم و به شکل امروزی خود یعنی  یک کوه با چهار قله  تبدیل شده است .

گفته می شود حدود 500،000 سال پیش دهانه بزرگ آتشفشان با ارتفاع 10،000 متر منفجر شد و در نتیجه آن آب و هوای گرم و مرطوب  منطقه به آب و هوای قاره ای امروزه تغییر پیدا کرد.

قله شمالی بلندترین قله است ، 4090 متر ، پس از آن قله غربی ، 4080 متر ، قله شرقی 3916 متر و سرانجام قله جنوبی 3.879 متر است.

کوه آراگاتس یک آتشفشان لایه ای است ، آخرین فعالیت این  آتشفشان مربوط به واسط و اواخر دوره پلیستوسن می باشد . تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان به شما توصیه می کند صعود به این قله زیبا را در برنامه کوهپیمایی خود بگنجانید . فقط کافی است تصمیم بگیرید ،  باقی برنامه ریزی را به کادر متخصص ما بسپارید .

 

بهترین مسیر صعود به قله کوه آراگاتس

اگر می خواهید کوهنوردی ساده و آسان داشته باشید انتخاب قله جنوبی با ارتفاع 3900 متری انتخابی مناسب است . کوهنوردان حرفه ای تر می توانند صعود به قله 4090 متری که بلندترین قله است را در برنامه خودشان داشته باشند . هنگام برنامه ریزی برای کوهپیمایی ، حتماً یک کوله پشتی با تمام  لوازم  ضروری مانند عینک آفتابی ، کرم ضد آفتاب ، یک بطری آب و سایر وسایل شخصی داشته باشید.

مشاوره با کارشناسان تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان به شما کمک می کند تا از کم و کیفیت صعود به قله و تجهیزات لازم برای آن آگاه شوید .

تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان و قله جنوبی کوه آراگاتس

صعود به قله جنوبی

قبل از هرچیز باید یک مربی یا راهنمای کوهنوردی  همراه خود داشته باشید که با مسیر آشنا باشد. پیاده روی به سمت کوه از دریاچه کاری در ارتفاع 3200 متری شروع می شود. راحت ترین راه برای  رسیدن  به دریاچه  با ماشین است.

مسیر پیاده روی حدود 5 کیلومتر است و پیاده روی بین 2.5 تا 3 ساعت طول می کشد. درجه سختی  مسیر پیاده روی در حد  متوسط ​​است ، بنابراین برای صعود به قله جنوبی لازم نیست که حتما کوهنوردی حرفه ای باشید  . اگر عاشق کوهپیمایی  هستید ، قله جنوبی مقصد خوبی است.

به محض رسیدن به قله ، از چشم اندازهایی که در برابر دیدگان شما آشکار می شوند  شگفت زده خواهید شد. در صورت صاف بودن آسمان ،  از بالای کوه چشم انداز وسیع در همه جهات مقابل شما است .

کوه آرارات در 100 کیلومتری جنوب و کوه آلبروس (بلندترین قله اروپا ) در سمت شمال  با فاصله 500 کیلومتر قابل مشاهده است . مشاهده مناظر زیبای روستاهای اطراف از این ارتفاع حال شما  را تازه می کند .

تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان با بهرهمندی از راهنمایان مجرب و با تجربه صعودی آرام و مطمئن را برای شما به ارمغان می آورند . بهتر است که بدایند حتی اگر کوهنوردی حرفه ای هستید این موضوع شما را مستثنی نمی کند ، مخصوصا اگر برای اولین بار به این قله صعود می کنید .

هر کوه شرایط آب و هوایی و ویژگیهای خاص خود را دارد و داشتن تجربه در پیمودن مسیرهای آن کار را به مراتب آسانتر و البته ایمن تر می کند .

 

دریاچه کاری (سنگی )

دریاچه کاری  محل توقف کوهنوردان زیادی است و در حقیقت نقطه شروع پیاده روی است .  قبل از رسیدن به قله کوه آراگاتس ، حتماً در کنار دریاچه توقف کنید ، آب و هوای خوب این مکان  در فصل تابستان افراد زیادی را به این نقطه می کشاند . در فصل گرم  چادرهای زیادی را در اطراف دریاچه خواهید دید .

تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان و آشنایی با دریاچه کاری

این دریاچه   در ارتفاع 3200 متری قرار دارد وبیشتر از برف و یخ ساخته شده است . پس از یک پیاده روی شدید ، مکانی مناسب برای خنک شدن است  . یک هتل رستوران در نزدیک دریاچه قرار دارد که غذاهای سنتی ارمنستان را سرو می کند یکی از معروف ترین غذاهایی که در این رستوران ارائه میشود خاش نام دارد .

تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان به شما پیشنهاد می کند حتما در کنار دریاچه ساعاتی را استراحت کنید و از هوای مطبوع آن لذت ببرید .

رصدخانه بویوراکان

این ارتفاع برای مشاهده ستارگان و رصد فضا ایده آل است و دانشمندان در طول سال در رصدخانه های کنار دریاچه کار می کنند و اطلاعات مربوط به پرتوهای کیهانی و شعله های خورشیدی را با استفاده از بزرگترین تلسکوپ های جهان جمع آوری می کنند. رصدخانه های کوه آراگاتس ارمنستان را به یکی از مراکز اخترفیزیک جهان در دوران شوروی تبدیل کرد.

با تور صعود آراگاتس همراه باشید تا با برنامه ریزی و زمان بندی کارشناسان تور،  بتوانید ضمن کوهنوردی از نقاط دیدنی نیز بهرهمند شوید .

طبیعت دامنه آراگاتس

آب حاصل از چشمه ها ، باران و برف ، سرچشمه بسیاری از رودخانه هایی است که در دامنه کوه جریان دارند .  دامنه های آراگاتس بسیار حاصلخیز است ، در فصل بهار و تابستان با مراتع پوشیده از گیاهان کوهستانی است. بسیاری از گیاهان،  بومی این منطقه هستند و در اینجا رشد می کنند.

در بهار صدها چشمه جوشان ، آب ، رودخانه کساخ ، گگروت ، آمبرد و بسیاری دیگر را تغذیه می کنند. کوه آراگاتس نه تنها از نظر جغرافیایی برای کشور ارمنستان  مهم است ، بلکه دارای ظرفیت گردشگری زیادی است. بهترین زمان برای صعود از تیر تا مرداد است ، زمانی که پوشش برف کاملاً آب شده و مسیرهای کوهستانی خشک و ایمن هستند.

حیات جانوری در این منطقه غنی است : موش دوپا (jerboa) ، خرگوش ، روباه ، گرگ ، گونه های مختلف مارمولک و مار ، پرندگان در مناطق اطراف زندگی می کنند.

با همراهی تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان ضمن قدم گذاشتن بر بام ارمنستان از طبیعت زیبا و منحصر به فرد منطقه لذت خواهید برد .

بهترین زمان صعود به قله

با توجه به شرایط آب و هوایی در این منطقه ، بهترین فصل برای پیاده روی در کوه آراگاتس از ماه اردیبهشت  تا شهریور است.  بسته به شرایط  کوهنوردی و میزان تجربه شما می توانید کوهپیمایی  یک روزه داشته باشید یا اینکه سفری چندروزه برای خود تدارک ببینید .

با تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان همراه باشید تا این قله زیبا را در بهترین فصل و شرایط کوهپیمایی کنید . کارشناسان ما در تمام طول مسیر مجدانه ایمنی و آسودگی شما مد نظر داشته و شرایط آن را فراهم می کنند .

 

نام کوه آراگاتس

کوهها نقش ویژه ای در تاریخ و فرهنگ ارمنیان دارند ، به همین دلیل است که بسیاری از افسانه ها و داستانهای عامیانه با نام و منشأ آنها مرتبط است. طبق رایج ترین افسانه ، نام کوه آراگاتس از نام خدای ارمنی،  Ara  گرفته شده است که به معنی “تخت آرا” است.

آثار تاریخی

در دامنه های آراگاتس آثار فرهنگ ماقبل تاریخ حفظ شده است: نقاشی های حکاکی شده بر روی سنگها  ، سنگ تراشیده شده به شکل اژدهایی غول پیکر که  در نزدیکی آب انبارها واقع شده و نشان از، پرستش آب  در آن زمان بوده است ، و همچنین بناهای باشکوه معماری قرون وسطایی (قلعه آمبرد ، بیورکان) که در دامنه کوه واقع شده اند .

 

تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان و آشنایی با اماکن تاریخی ارمنستان

بازدید از این اماکن تاریخی و شناخت فرهنگ مردم این کشور در کنار طبیعت گردی خالی از لطف نیست چراکه یکی از دلایل گردشگری آشنایی با سنتها و آداب و رسوم دیگر اقوام است که باعث کسب تجربیات به یادماندنی و خاطره انگیز می شود .

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه برگذاری تورهای خارجی و داخلی و به کمک کارشناسان مجرب و متخصص در زمینه تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی  آماده پاسخ گویی به شما عزیزان است . برای کسب اطلاعات بیشت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

نکات مهم

مواردی که در این سفر باید با خود داشته باشید


نظرات(0 نظر)
0 از 5
0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
ضعیف

اقامت و کمپ
لوکیشن تور
خدمات تور
لیدر و سرپرستی
زمانبندی و اجرا

تور هایمشابه

آذربایجان شرقی > کلیبر
(2) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
اردبیل > لاهرود
(8) نظر
تور صعود به قله سبلان (تیر 1403)
چهارشنبه 1402/04/21
رزرو آنلاین تور
آذربایجان غربی > خوی
(0) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
مازندران > رینه
(4) نظر
تور صعود به قله دماوند ( خرداد 1403)
سه شنبه 1402/5/24
رزرو آنلاین تور
مازندران > کلاردشت
(2) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
چهارشنبه 1402/06/04
رزرو آنلاین تور
کشور روسیه > بالکاریا
(0) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
تانزانیا > استان کلیمانجارو
(2) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
مازندران > آمل
(0) نظر
تور جنگل الیمستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
نپال > کاتماندو
(0) نظر
تور ترکینگ دور آناپورنا نپال
یکشنبه 1402/12/27
رزرو آنلاین تور
ترکیه > طربزون
(0) نظر
تور صعود به قله کاچکار ترکیه
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
آذربایجان شرقی > تبریز
(0) نظر
تور صعود به قله سهند کمال (طرح سیمرغ)
سمنان > شاهرود
(0) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور