• ساعت و تاریخ حرکت : چهارشنبه 1402/04/21 - ساعت 21:00
  • محل حرکت : تهران ، میدان آرژانتین
  • وعده های غدایی : 2 وعده صبحانه ، 2 وعده ناهار ، 1 وعده شام
  • وسیله نقلیه : اتوبوس vip
  • زمان بازگشت : جمعه 1402/04/23 - ساعت 22:00
  • وسیله نقلیه محلی : لندرور
  • مدت تور : 2 روزه
  • ظرفیت تور : 25 نفر
خدمات تور
  • لیدر و مربی فدراسیون
  • اتوبوس VIP
  • لندرور
  • اقامتگاه محلی
لوازم ضروری

مواردی که در این سفر باید با خود به همراه داشته باشید.


  • کفش کوهنوردی
  • کیسه خواب
  • کفش طبیعت گردی
  • کوله پشتی یکروزه
  • کوله پشتی چندروزه
  • لباس مناسب فصل
  • دستکش گورتکس دو پوش
  • كلاه زمستانی
  • کلاه طوفان
  • لوازم پخت و پز
  • آب آشاميدنی
  • لباس بيس
  • پانچو
  • کاپشن گورتکس
  • کاپشن پر لایت
  • پولار
  • عینک آفتابی
  • عینک طوفان
لوازم پیشنهادی

مواردی که در این سفر میتوانید به همراه داشته باشید.


  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه آفتابی
  • زیرانداز
  • لوازم شخصی و بهداشتی
  • جوراب اضافه
  • دستمال مرطوب
  • مواد ضدعفونی کننده
  • تنقلات شامل مواد قندی و نمکی
جاذبه های تور

لیست جاذبه های گردشگری که در این تور تجربه خواهید کرد.


    صعود به قله سبلان (ساوالان ) عروس کوه های ایران
    بازدید از دریاچه زیبای سبلان در ارتفاع 4800 متری

    تجربه کوهنوردی در ارتفاع بالای 4 هزار متر

    بازید از پل معلق مشکین شهر
    ریکاوری و آب درمانی در آبگرم شابیل

    تجربه لذیذ کاسه کباب اردبیل

تاریخ های برگزاری
22 و 23 تیرماه 1402
تور صعود به قله سبلان (ساوالان)
20 نفر جای خالی
3,000,000 تومان / هر نفر
9 و 10 شهریور 1402
تور صعود به قله سبلان (ساوالان)
20 نفر جای خالی
3,000,000 تومان / هر نفر
موقعیت بر روی نقشه
آدرس : اردبیل > لاهرود
سایر روش های پرداخت

درصورتی که ثبت نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، میتوانید با بخش فروش کوهگرد تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.


نام بانک ملی
شماره کارت 6037-9975-0885-8215
شماره حساب 0220143594009
شماره شبا IR56 0170 0000 0022 0143 5940 09
نام صاحب کارت نسترن امیدی
کجا قراره بریم ؟

تور صعود به قله سبلان Sabalan mountain یکی از جذاب ترین و ایمن ترین روشها برای صعود به قله زیبای سبلان و بهرهمندی از مناظر خارق العاده و چشم نواز این قطعه از خاک ایران است .

تور صعود به قله سبلان و جاذبه های گردشگری منطقه

زیبایی سحر انگیز این کوه بلند و مقدس و دامنه های سرسبز آن طوری  در دل و جان  بیننده نفوذ می کند گویی قطعه ای از بهشت است  که بر زمین جای گرفته است .

در این باب افسانه ها و داستانهای جالبی نقل شده است معروف ترین آن داستان بعثت زرتشت پیامبر ایران باستان است . مردم محلی از دیرباز احترام و تقدس زیادی برای سبلان قایل بوده و هستند تا جاییکه به نام آن قسم می خورند و آن را سلطان ساوالان می خوانند .

کوه سبلان

کوه سبلان با ارتفاع 4811 متر بعد از دماوند و علم کوه سومین قله مرتفع ایران است . این کوه در شمال غرب کشور و در 25 کیلومتری جنوب شرقی مشکیین  شهر استان اردبیل قرار دارد .

سبلان یکی از 1515 قله بلند جهان است . به اعتقاد دانشمندان این کوه آتشفشان نیمه فعال و در مرحله فومرولیو (خروج بخار و گاز های گوگردی از حفره های آن ) است .

کوه سبلان از جهت شرق _غرب با جنگل های ارسباران موازی است و از جنوب غربی به کوه  (بزقوش ) و ارتفاعات سهند متصل می شود .

راهنمای تور صعود به قله دماوند با آگاهی کامل از جغرافیای منطقه و نقاط شاخص گردشگری آن در هر نقطه از مسیر شما را راهنمایی می کند .

قلل کوه سبلان

کوستان سبلان شامل سه قله است که بلندترین قله آن سلطان نام دارد . حفره آتشفشانی در جهت جنوب شرقی این قله قرار دارد که در دهانه خاموش آن دریاچه زیبا و معروف سبلان جای گرفت است .

این دریاچه بیضی شکل بوده و قطرهای آن  195 ، 80 متر و عمق  آن تقریبا 40 متر است . دمای دریاچه تابع شرایط آب و هوایی محیط بوده و در بیشتر مواقع سال به جز تابستان منجمد است .  آب دریاچه حاصل بارش برف و ذوب آن است .

دومین قله بلند سبلان حرم داغ با ارتفاع 4587 متر است . البته حرم داغ دارای سه قله میباشد که به نام حرم 1، 2 و 3 شناخته می شوند .

سومین قله کسری یا آقم داغ نام دارد ، ارتفاع آن 4577 متر است .

تور صعود به قله سبلان و طبیعت گردی در منطقه زیبای سبلان

آشنایی به مقصد و زمان بندی درست کلید صعودی بی خطر و خاطره ای به یادمانی است ، صعود انفرادی یعنی ماجراجویی بی بازگشت ، با تور صعود به قله سبلان به آسانی و بی دقدقه تجربه صعود به سبلان زیبا را خواهید داشت .

عقاب نماد کوه سبلان

در جبهه غربی قله سبلان سنگی  به شکل عقاب ( قارتال به زبان آذری ) قرار دارد که  به نماد سبلان بدل گشته است . این سنگ به گونه ای قرار گرفته که انگار عقاب نشسته و سر خود را به سمت شرق چرخانده است . گویی نگهبان قله سبلان است .

جاذبه های گردشگری منطقه

سبلان یکی از 7 مقصد گردشگری ایران است . در دامنه های زیباس این کوه 110 چشمه آب گرم و سرد وجود دارد که بعضی از چشمه های آبگرم آن به مراکز آب درمانی تبدیل شده اند .

از آبگرم  قینرچه  با دمای ۸۶ درجه سانتی‌گراد ، به‌عنوان گرم‌ترین آب‌معدنی کشور و حتی در گروه گرم‌ ترین آب‌های معدنی جهان یاد می‌شود.

آبگرم قوتورسویی با درجه اسیدی 7/2 ، اسیدی ترین چشمه  است .

آبگرم گاومیش گلی با دبی 65 لیتر بر ثانیه پرآب ترین چشمه این منطقه به حساب می آید .

جوشش آب گرم از دل این کوه سرد و آرام مایه شگفتی است . اینطور به نظر می رسد که سبلان با سخاوت آب گرم را برای پذیرایی از تن خسته کوهنوردان و مسافران جاری کرده است .

چشمه آبگرم شابیل یکی دیگر از چشمه های معروف منطقه است که به مجتمع آب درمانی تبدیل شده است . این آبگرم در جاده اردبیل به مشکین شهر در جنوب لاهرود قرار دارد .

آب گرم معروف دیگراین منطقه سرعین است که هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران می باشد

طبیعت زیبای سبلان از تنوع بالای پوشش گیاهی و جانوری برخوردار است . هوای منطقه در بیشتر مواقع سال خنک و دلپذیر است . جاذبه دیگر سبلان پیست اسکی آلوارس است که در روستای آلوارس در دامنه جنوبی سبلان در 30 کیلومتری سرعین  قرار دارد .

دریاچه آقگلی در شیروان دره و چشمه آبگرم قینرچه از دیگر نقاط تماشایی نزدیک سبلان است .

پل معلق مشکین شهر در فاصله 85 کیلومتری کوه سبلان از دیگر نقاط جالب و دیدنی منطقه است .

شما می توانید با زمان بندی درست هم از دیدنیهای طبیعی منطقه حظ کامل را ببرید و هم به موقع و طبق برنامه قله را صعود کنید همه اینها مستلزم استفاده از راهنمایی با تجربه و توانا است . تور صعود به قله سبلان با بهرهمندی از راهنمای مجرب این امکان را برای شما فراهم می کند .

تور صعود به قله سبلان و پل معلق مشکین شهر

عشایر ساکن در دامنه سبلان

معروف ترین عشایر دامنه کوه سبلان طایفه شاهسون است . شاهسون سومین طایفه بزرگ کوچ نشین ایران به شمار می آیند . شکل  خاص چادر این مردمان برای گردشگران جالب  و دیدنی است .

مسیرهای صعود

سبلان از سه مسیر اصلی صعود می شود ، در این بین یک مسیر یخچالی نیز است که توسط کوهنوردان حرفه ای مورد صعود قرار می گیرد .

مسیر جنوبی : از پیست اسکی آلوارس شروع می شود . این مسیر عمدتا پوشیده از صخره های سنگی است که صعودرا مشکل می کند ، در واقع جهت جنوبی مشکل ترین مسیر برای کوهنوردان است . فاقد جانپناه بوده و در زمستان خطر سقوط بهمن و سنگ بسیار زیاد است . تابستان بهترین زمان برای گذر از این مسیر است .

مسیر غربی : این مسیر از دریاچه قره گل شروع می شود ، از کنار یخچال حرم می گذرد و به قله منتهی می شود . پناهگاه غربی در این مسیر قرار دارد . یکی از ویژگیهای جلب این مسیر وجود عقاب سنگی است که کنار پناهگاه قرار دارد .از جمله معایب این مسیر وجود شن و ماسه در پاره ای از قسمتها است که انرژی زیادی از کوهنوردان می گیرد .

مسیر شمال شرقی : محبوب ترین مسیر صعوده به قله است . این مسیر از چشمه شابیل در 50 کیلومتری مشکین شهر و 25 کیلومتری لاهرود آغاز می شود . در ابتدای مسیر کوهنوردان می توانند با ماشین با طی کردن جاده خاکی به طول 10 کیلومتر به حسینه یا پناهگاه اول  برسند . از حسینه تا قله مسیر توسط  پرچم های فلزی مشخص شده است  به طوری که بدون نیاز به GPS می توانید قله را صعود کنید .

مسیر یخچال طبیعی شمال : همانطور که گفته شده این مسیر مختص کوهنوردان حرفه ای است . این یخچال به طول 350 تا 400 متر است و برای صعود باید مجهز به لوازم و تجهیزات کوهنوردی باشید . این مسیر از طریق جاده ای که به حسینه و مسیر شمال شرقی می رسد  قابل دسترس است .

توجه به راهنماییهای لیدر گروه می تواند از بسیار ی حوادث جلوگیری کند . انتخاب مسیر صعود با توجه به توانایی و آمادگی جسمی افراد گروه مهمترین وظیفه راهنما می باشد . تور صعود به قله دماوند با داشتن سالها تجربه ارزشمند در صعود به قله سبلان در این مهم به درستی انجام وظیقه خواهد کر د.

یخچالهای سبلان

سبلان دارای 5 یخچال طبیعی است  که 2 یخچال در دامنه قله سلطان و دوتای دیگر در کوه کسری و دیگری در هرم داغ قرار دارد .

اگر علاقه مند به یخ نوردی هستید با کمک و راهنمایی  کارشناس فنی تور صعود به قله سبلان می توانید از تجهیزات لازم برای این نوع صعود آگاه شوید .

بهترین فصل صعود

بهترین زمان برای صعود به قله سبلان تابستان است . یعنی از اواسط خرداد ماه تا اواسط شهریور . در این بازه زمانی معمولا شرایط جوی منطقه پایدار است و دما در شب در کمترین حالت ممکن ، منفی 10 درجه و در روز به صفر درجه سانتی گراد می رسد .

قبل از صعود به قله باید وضعیت آب و هوای منطقه را از طریق رسانه ها و حتی سایتهای اطلاع رسانی مورد بررسی قرار دهید . به گفته کارشناسان امروزه غافلگیری شدن کوهنوردان  با بهمن ویا برف و … در کوه اصلا قابل پذیرش نیست و اگر چنین اتفاقی رخ دهد،  بی شک حاصل بی دقتی و بی توجهی کوهنورد بوده است .

تور صعود به قله سبلان و آگاهی از فصلهای مناسب برای صعود

کارشناسان تور صعود به قله سبلان برای برنامه ریزی و تعین زمان صعود تمام مسائل را در نظر گرفته و با آگاهی کامل از شرایط منطقه صعودی بی خطر را برای شما فراهم می کنند.

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه ارزشمند درزمینه برگزاری تورهای کوهنوردی در داخل و خارج کشور و کارشناسان مجرب در زمینه تجهیزات کوهنوردی آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند . چه کوهنوردی حرفه ای باشبید یا فردی آماتور ، کارشناسان ما برای شما برنامه ای شایسته و مناسب تدارک می بینند . برای اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید .

 

نکات مهم

مواردی که در این سفر باید با خود داشته باشید


    تاریخ برگزاری بر اساس وضعیت آب و هوایی منطقه متغییر میباشد .

    لطفا تجهیزاتی که نوشته شده را با دقت مطالعه نمایید و حتما تهیه کنید .

    هر سوال یا ابهامی در خصوص برنامه بود با ما تماس بگیرید .

    نیم ساعت قبل از ساعت حرکت در محل قرار باشید .

برنامه روزشمار سفر

در برنامه سفر توضیح داده ام که هر روز چه جاذبه هایی را می بینیم و به کجا میرویم

  • روز 1

    روز اول : ساعت 20 روز چهارشنبه حرکت از میدان آرژانتین به سمت شهر لاهرود حدود 9 ساعت تو جاده هستیم تا به مقصد برسیم

  • روز 2

    روز دوم : صبح زود میرسیم به لاهرود و حرکت به سمت شابیل بعد از رسیدن به شابیل تجهیزات و کوله پشتیمون رو برمیداریم و سوار لندرور میشیم تا به پناهگاه سبلان برسیم بعد از رسیدن به پناهگاه و کوهنوردیمون شروع میشه و حرکت میکنیم به سمت قله بعد از 5 - 6 ساعت کوهنوردی به قله میرسیم و کلی عکس و فیلم میگیریم و خوشحالی میکنیم حالا دیگه وقشته برگردیم پایین برمیگردیم به سمت پناهگاه و مجدد سوار لندرور میشیم تا به شابیل بریم وقتی رسیدیم به شابیل و حرکت میکنیم به سمت اقامتگاه اقامتگاه رو که تحویل گرفتیم میریم سراغ آب تنی در آب گرم شابیل بعد آب تنی دیگه خستگی صعود رفته و شب رو مشغول استراحت و شب مانی در اقامتگاه میشیم

  • روز 3

    روز سوم : صبح که بیدار شدیم میریم صبحونه طبیعی شابیل رو میخوریم که پر انرژی بریم به سمت مشکین شهر داخل مشکین شهر از پل معلق مشکین شهر بازدید میکنیم و حرکت میکنیم به سمت اردبیل ناهار رو تو اردبیل تجربه لذت کاسه کباب اردبیل (ناهار) رو خواهیم داشت و در نهایت حرکت به سمت تهران رسیدن به تهران و پایان برنامه

نظرات(8 نظر)
3.6 از 5
1
عالی
3
خوب
4
متوسط
0
ضعیف
  • پریسا عباسی
    2023-07-24
    12:59:54
    درود فراوان به آقا سجاد و نسترن عزیز. ممنون از همه چیز. مثل برنامه قبلی کار سرقدم بی نقص بود. استراحت های بجا و به موقع ...
    • کوهگرد
      2023-08-06
      09:01:22
      ممنون پریسای عزیز امیدواریم مجدد در برنامه های بعدی کنار شما همنوردی کنیم
  • جمشید معافی
    2023-07-22
    14:08:56
    همه چیز عالی بود جز تایم صعود
    • کوهگرد
      2023-07-22
      19:16:10
      ممنون آقا جمشید تلاش میکنیم برنامه ها رو هر بار بهینه تر کنیم تا رضایت کامل شما رو به دست بیاریم
  • داود پيرا
    2023-07-22
    13:39:54
    باشگاه كاربلد، اخلاق مدار، حرفه اي، بابرنامه، منضبط رضايت كامل از برنامه هاي اجرا شده دارم. با آرزوي موفقيت بيشتر براي اين باشگاه…
    • کوهگرد
      2023-07-22
      19:15:23
      سپاس اقای پیرا لطف شما همیشه شامل کوهگرد بوده به امید برنامه ها و صعودهای آینده در کنار شما
  • مینا
    2023-04-27
    11:40:17
    واقعا شما عالی هستین ، سبلان زیبا یادش بخیر
    • کوهگرد
      2023-04-27
      11:41:30
      مرسی مینا جان واقعا صعود لذت بخشی بود در کنار شماها

اقامت و کمپ
لوکیشن تور
خدمات تور
لیدر و سرپرستی
زمانبندی و اجرا

تور هایمشابه

ارمنستان > استان آراگاتسوتن
(0) نظر
تور صعود به قله آراگاتس ارمنستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
مازندران > آمل
(0) نظر
تور جنگل الیمستان
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
ترکیه > دغوبایزید
(2) نظر
تور صعود به قله آرارات ترکیه (تیر 1403)
سه شنبه 1403/04/1
رزرو آنلاین تور
استان تهران > تهران
(0) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
سه شنبه 1402/12/29
رزرو آنلاین تور
تانزانیا > استان کلیمانجارو
(2) نظر
تور صعود به قله کلیمانجارو
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
کاشان > ابوزیدآباد
(2) نظر
تور کویر ابوزیدآباد
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
مازندران > کلاردشت
(2) نظر
تور صعود به قله علم کوه (تیرماه 1403)
چهارشنبه 1402/06/04
رزرو آنلاین تور
گرجستان > تفلیس
(4) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
شنبه 1402/05/20
رزرو آنلاین تور
سمنان > شاهرود
(0) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
اردبیل > خلخال
(0) نظر
تور اسالم به خلخال
پنج شنبه 0000/00/00
رزرو آنلاین تور
نپال > کاتماندو
(0) نظر
تور ترکینگ دور آناپورنا نپال
یکشنبه 1402/12/27
رزرو آنلاین تور
اردبیل > لاهرود
(8) نظر
تور صعود به قله سبلان (تیر 1403)
چهارشنبه 1402/04/21
رزرو آنلاین تور