کفش پیاده روی مناسب در فصل زمستان دارای چه ویژگیهایی است

مقالات
ویژگیهای کفش-پیاده-روی زمستانی که باید بدانیم
871 بازدید
کوهگرد
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲

در این مقاله قصد داریم ویژگیهای مهم کفش پیاده روی Winter Walking Shoes زمستانی را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

حفاظت در برابر آب و هوا

پیاده روی در زمستان یک راه عالی برای ورزش و گرم کردن بدن است اما راه رفتن در سطوح برفی و یخی می تواند مشکل و در مواقعی اگر کفش مناسب به پا نداشته باشید غیر ممکن باشد ، مخصوصا زمانیکه می خواهید در دامنه شیب دار یک کوه راه بروید .

شناخت ویژگیهای مهم کفش-پیاده-روی زمستانی

بهترین کفش برای راه رفتن در برف یا یخ دارای کفی کاملا ضد آب است تا پای شما را از هوای سرد، برف و گل و لای در امان نگه دارد.

در داخل کفش، به دنبال عایق خوب باشید: بهترین کفش ها برای راه رفتن روی یخ دارای آسترهایی هستند که با عایق ضد آب ساخته شده اند تا گرما را در خود نگه دارند. اگر کفشی که انتخاب می کنید ضد آب نیست، قبل از اقدام به پیاده روی با مواد مخصوص (water sealer ) کفش خود را عایق کنید .

 

مدل های مختلف کفش پیاده روی زمستانی که درساخت آنها از چرم، جیر و لاستیک استفاده شده است ،همگی مواد ضد آب و خوبی هستند که باید در اولویت قرار گیرند. قبل از خرید کفش پیاده روی ، توضیحات محصول را بخوانید تا مطمئن شوید کفشی که می‌خرید این معیار را دارد.

گفته می شود، کفش یا پوتینی نخرید که بیش از حد گرما ایجاد می کند. شما نمی خواهید پاهایتان عرق کنند زیرا  به نوبه خود باعث سردتر شدن پاها می شود.

به طور کلی بهتر است یک کفش یا پوتین  متوسط ​​تا سبک با کفی خوب تهیه کنید و زیر آن جوراب های پشمی بپوشید تا اینکه چکمه خیلی سنگین باشد و مجبور شوید جوراب نازک بپوشید!

 

ارتفاع

کفش‌ها و پوتینهای  پیاده‌روی گرم در ارتفاع‌های مختلف، از مچ پا گرفته تا قسمت میانی ساق پا وجود دارند. به دنبال کفش پیاده روی زمستانی  سبک با ارتفاع مچ پا یا وسط ساق باشید که ضد آب باشد، به این ترتیب در طول پیاده روی وقتی با گودال‌های آب  مواجه می‌شوید، در نهایت با کفشی پر از لجن روبه رو نخواهید شد .

کسانی که دوست دارند در مناطق روستایی تر و برفی پیاده روی کنند، بهتر است  برای گرما و محافظت بیشتر، کفش پیاده روی  بلندتری را در نظر بگیرند.

 

کفش پیاده روی ساق بلند  برای راه رفتن روی یخ بسیار مناسب هستند  زیرا محافظت بیشتری از مچ پا در صورت لغزش و افتادن فراهم می کنند  . بنابراین، اگر جزء افرادی هستید که در فصل زمستان بین برف و یخ پیاده روی می کنند حتما کفش های ساق بلند را مد نظر داشته باشید .

 

اصطکاک

بهترین کفش های پیاده روی زمستانی دارای سطح اصطکاک بالایی هستند. این شاخصه در هنگام راه رفتن در تپه‌ها و زمینهای  پوشیده از برف یا یخ تا حد امکان به ثبات بیشتر شما کمک می کند .

 

بهترین کفش ها برای راه رفتن روی برف و یخ دارای زیره لاستیکی و برآمدگی های لاستیکی عمیق در کف زیره  هستند. این برحستگیها که به عنوان بند نیز شناخته می شوند، به کاهش خطر لغزش شما در هنگام عبور یا بالا و پایین رفتن از زمین یا یخ ناپایدار کمک می کنند.

 

حتماً به طور دوره‌ای قسمت پایین کفش‌های خود را از نظر ساییدگی چک کنید. هنگامی که آج شروع به ساییدگی کرد و کف آن صاف تر شد، احتمالاً زمان یک جفت جدید فرا رسیده است.

شناخت ویژگیهای مهم کفش-پیاده-روی مخصوص فصل زمستان

هشدار

شورای ایمنی کانادا خاطرنشان می کند که می توانید گیره های یخ   ice grippers  (کفی ضد یخ به زیره کفش متصل می شود ) را نیز به کفش های خود وصل کنید تا به شما در راه رفتن روی یخ کمک کنند. حتما قبل از راه رفتن روی سطح صافی مانند سنگ، سرامیک یا کاشی آنها را بردارید، زیرا ممکن است باعث لیز خوردن و افتادن شما شوند.

 

راحتی

بهترین کفش پیاده روی زمستانی مدلهایی هستند که قسمت روی پاهای شما احساس راحتی داشته باشند. همیشه قبل از خرید یک جفت، نمودار اندازه را بررسی کنید زیرا برخی از شرکت ها ممکن است اندازه متفاوتی داشته باشند و برخی از کفش ها ممکن است با اندازه های بزرگتر یا کوچکتر عرضه شوند .

 

همچنین، با توجه به اینکه احتمالاً در دماهای سردتر جوراب‌های ضخیم‌تری می‌پوشید، به اندازه نیم سایز بالا بروید. نکته حرفه ای: در صورتی که جفتی را سفارش دهید که در نهایت کمی تنگ یا بزرگ باشد، سیاست های ضمانتی شرکت را بررسی کنید. ویژگی گارانتی محصول بسیار مهم است .

اگرچه مواد و ساخت و طراحی کفش نقش بسیار مهمی در کیفیت محصول ایفا می کند اما باید اندازه کفش متناسب با پای شما باشد چراکه در صورت گشادی یا تنگی کفش فناوری بکار رفته در تولید کفش از لغزش شما روی یخ جلوگیری نخواهد کرد!

 

نکته ای در مورد سایزبندی کفش پیاده روی زمستانی

فراموش نکنید که وقتی کفش های مختلف را امتحان می کنید، جوراب هایی با همان ضخامت و سبکی که در زمستان می پوشید همراه داشته باشید. اگر گاهی دو جفت جوراب می پوشید، هر دو را بیاورید.

 

این احساس وحشتناکی است که کفش‌های جدید خود را بپوشید و متوجه شوید که بستن بندهای آن  دشوار است  زیرا پس پوشیدن جوراب زمستانی کفش شما تنگ شده است !

 

بودجه

کفش های پیاده روی معمولی قیمت مناسبی دارند اما کفش پیاده روی زمستانی به دلیل مهندسی پیچیده ای که برای ساخت و طراحی آن بکار رفته است قیمت بالاتری دارد .

اما با توجه به اینکه کفش پیاده روی زمستانی شما را از سر خوردن و سقوط در زمینهای ناهموار و برفی و یخی حفظ می کنند مطمئنا ارزش قیمتی که برای آن می پردازید را دارد . این موضوع زمانی که شما کوهنوردی یا راهنوردی در مناطق سرد و کوهستانی انجام می دهید بسیار اهمیت دارد .

پس با پرداخت هزینه برای یک جفت کفش مطمئن و مناسب پیاده روی در زمستان تا حد بسیار زیادی امنیت و آرامش خود را تضمین می کنید و این سرمایه گذاری ارزشمندی است .

 

در اینجا بهترین کفش‌های پیاده‌روی زمستانی موجود در بازار، و آنچه باید قبل از خرید به آن توجه داشته باشید را بررسی خواهیم کرد .

تولیدکنندگان معمولاً انواع مختلف کفش‌ پیاده روی  را بر اساس جنسیت مشتری به بازار عرضه می‌کنند، با این حال، تفاوت اصلی بیشتر کفش های مردانه و زنانه در عرض و اندازه کفش نهفته است.

در برخی موارد، کفش های مردانه برای تحمل وزن های بیشتر ساخته می شوند. بنابراین خانم هایی که جثه بزرگتری دارند ممکن است بخواهند نسخه‌های مردانه را انتخاب کنند، در مقابل آقایانی هستند  که با جثه کوچکتر ممکن است نسخه‌های زنانه را ترجیح دهند.

 

کفش پیاده روی ضد آب برند سالومون: Salomon Shelter ClimaSalomon

 

کفش-پیاده-روی زمستانی مخصوص راه رفتن روی سطوح ناهموار

جنس رویه: لاستیک

زمین: پیاده روها با برف کم عمق یا یخ

ویژگی: رویه راحت ضد آب

این کفش‌های پیاده‌روی در هوای سرد به دلیل رویه کاملا ضد آب و عایق، مورد علاقه بسیاری از ورزشکاران  هستند. زیره لاستیکی به جلوگیری از لغزش و افتادن کمک می کند و سطح اصطکاک  خوبی دارد.

این نوع کفش پیاده روی مخصوص راه رفتن در سطوح برفی و یخی است و کارایی آن در طبیعت گردی کمتر است اگر قصد دارید که در یک جنگل پیاده روی کنید بهتر است که مدل دیگری از کفش را انتخاب کنید .

 

کفش پیاده روی ضد آب برند keen : KEEN Explore Waterproof Hiking Shoe

جنس رویه: تور دولایه

زمین: مسیرهای پیاده روی کم برف

ویژگی: پاشنه بلند تر برای ایجاد تعادل بیشتر

این کفش‌های پیاده‌روی ضد آب بوده و برای مسیرهای برفی کم عمق طراحی شده اند . این کفش سطح اصطکاک بالایی دارد و از مچ پا پایین تر قرار می گیرد. طراحی رویه کفش توری شکل (مشبک) و دولایه است که انعطاف پذیری و گرمای مناسبی را فراهم می کند .

بعلاوه، پارچه پاشنه آن بسیار بالا می‌آید، بنابراین لازم نیست نگران حرکت یا بیرون آمدن پای خود در صورت شل شدن زمین باشید. نسخه کفش پیاده روی زمستانی زنانه Keen کمی گرانتر از مردانه است، بنابراین اگر سایز شما اجازه می دهد، می توانید برای صرفه جویی در هزینه، نسخه مردانه را انتخاب کنید.

کفش-پیاده-روی زمستانی برای راه رفتن مسیرهای برفی

کفش مناسب پیاده روی در سطوح با برف سنگین ، برند Mishansha  : Mishansha Winter Ankle Snow Hiking Boots

جنس رویه: چرم مصنوعی

زمین: هر زمین برفی یا یخی

ویژگی: جلوگیری از لغزش، کلاهک لاستیکی محافظ پا

وقتی صحبت از راه رفتن در میان برف های عمیق می شود، این کفش های  پیاده روی ساق بلند  همه نیاز شما را فراهم می کند. آنها با آستر و کفی ضخیم از خز مصنوعی عایق بندی شده اند تا حسی راحت و گرم  داشته باشند.

زیره از یک لاستیک انعطاف پذیر و ضد لغزش ساخته شده است، طراحی نوک کفش به شکلی است که در برابر لغزش و سقوط مقاومت می کند و برای جلوگیری از آسیب انگشتان پا در برابر آسیب دیدگی محافظت خوبی ارائه می دهد .

کفش-پیاده-روی مناسب با سطوح برفی و یخی

بهترین کفش پیاده روی ضدآب ، برند مرل  Merrell Thermo Chill 6″ Shell Waterproof Sneaker

 

جنس رویه: چرم ضد آب و توری

زمین: هر زمین برفی یا یخی

ویژگی: کفی انعطاف پذیر

کفش پیاده روی مرل ( یا کتانی پیاده روی مرل ) الهام گرفته از ساختار کتانی ، یکی از بهترین کفش ها برای راه رفتن روی برف و یخ است. رویه کاملاً ضد آب و عایق این کفش آن را برای  پیاده روی در هوای سرد مناسب کرده است . همچنین این کفش ساق بلند بوده یعنی بالای ساق پا را می پوشاند و این ویژگی به بهبود ثبات در حین پیاده روی در سطوح لغزنده یخی کمک می کند .

ویژگی مثبت دیگر این کفش این است که  برخلاف اکثر کفش‌های پیاده‌روی زمستانی، زیره‌ی این کفش  بسیار انعطاف‌پذیر است و به شما امکان می‌دهد با چابکی و راحتی بیشتر قدم بردارید .

کفش-پیاده-روی متناسب با آب و هوای سرد

بهترین تجربه پیاده روی : Vasque Breeze WT GTX

جنس رویه: توری ضد آب کورتکس

زمین: هر زمین برفی یا یخی

ویژگی: بسته شدن بند کفش به طور کامل

برند Vasque  تولید کننده برخی از بهترین کفش های پیاده است . اگر شما از طرفداران پیاده روی در مناطق برفی هستید، مدل Breeze  این برند دقیقا چیزی است که باید به هنگام خرید کفش پیاده روی در نظر داشته باشید .

 

عایق بندی  فوق العاده با رویه ضد باد و آب، می تواند انواع آب و هوای زمستانی را تحمل کند. و ساختار کفی این کفش ،با سطح اصطکاک  بالا آن را به یکی از بهترین انتخابهای برای پیاده روی در سطوح یخی تبدیل کرده است .

کفش-پیاده-روی مناسب با شرایط آب و هوایی بسیار سرد

کفش پیاده روی (پوتین ) مناسب هوای بسیار سرد : NORTIV 8 Insulated Waterproof Work Winter Snow Boots

جنس رویه: چرم

زمین: هر زمین برفی یا یخی

ویژگی: محافظت در برابر دمای بسیار پایین

افرادی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند یا به آن سفر می کنند، از کفش پیاده روی  زمستانی عایق بندی شده  NORTIV 8 نهایت رضایت را خواهند داشت . رویه چرمی و مقاوم در برابر سرما باعث می شود که پاها در درجه حرارت  25- درجه فارنهایت گرم بماند و پارچه مقاوم در برابر آب هرگونه رطوبت را دفع می کند .این شرکت گارانتی خوبی را در قبال محصولات خود ارائه می دهد.

کفش-پیاده-روی مناسب شرایط برفی و یخی

 

بهترین کفش پیاده روی در زمینهای ناهموار، کفش ضد آب برند Merrell Moab 2 Mid Waterproof Hiking Boot

جنس رویه: چرم و توری

زمین: هر زمین برفی یا یخی

ویژگی: محافظت در برابر دمای بسیار پایین

برند مرل  به دلیل ساخت کفش های پیاده روی قابل اعتماد معروف است و کفش پیاده روی مدلMoab  نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنها کاملاً ضد آب بوده  و برای پایداری در زمین های ناهموار یا لغزنده، به لطف برجستگی های بادوام و ضد لغزش طراحی شده در زیره، مناسب هستند .

آشنایی و بررسی کفش-پیاده-روی زمستانی

این کفش دارای زبانه بلند ضد آب است که باعث می شود در هوای طوفانی از نفوذ رطوبت و مواد آلاینده به داخل کفش و جورابهای شما جلوگیری می کند .

 

گره کوهنوردی و طبیعت گردی کوه گرد با داشتن سالها تجربه در زمینه برگذاری تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی در داخل و خارج کشور و همکاری با لیدرهای با تجربه و کارشناسان حرفه ای در زمینه ابزارهای کوهنوردی و طبیعت گردی آماده پاسخ گویی به شما عزیران است.

با مشورت و راهنمایی کارشناس مجموعه ما می توانید از مراکز معتبر و قابل اعتماد تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کرده و از کیفیت و اصالت آنها مطمئن باشید . برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید.

 

مقالاتمرتبط

تور هایکوهگرد

خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور کمپینگ جنگل های ارسباران
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور اسالم به خلخال
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور ییلاق فیلبند
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور ترکینگ دور آناپورنا نپال
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله اورین بام آذربایجان غربی (طرح سیمرغ)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله سبلان (تیر 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل الیمستان
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله کازبک گرجستان (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله البروس روسیه (مرداد 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله آرارات ترکیه (تیر 1403)
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور جنگل ابر شاهرود
خراسان رضوی، مشهد
(35) نظر
تور صعود به قله توچال (نوروز 1403)
نظرات (0 نظر)